Marco, vedr. fedekur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.258 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. marts 2008

ivfmarie

du spurgte i går hvad man kan give der feder.. Hvad med en god fed creme fraise - 38%
Nu ved jeg ikke om hun er vant til at spise youghut og lign? Men ellers kan du lige røre lidt vanillesukker og lidt frugtmos i(kogte jordbære er virkelig mums!).
Det er lige så fedtrigt som fløde, men er nemt at give, og smager godt - prøv det.

Marie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2008

Marco2

Tak skal du ha'. Det vil jeg prøve. Men efter jeg havde skrevet det er hun bare begyndt at æde :-o Hun spiste hele hende hirsegrød med jordbær til morgen. Og spiste også godt til frokost. Til aften fik hun mos af 3 kartofler, dertil 4 små kødboller, en håndfuld ærter med masser af olie og mme i... og hun spiste det hele. Sådan en portion plejer vi at kunne dele over og få resten dagen efter.... Og da portionen var konsumeret spiste hun lige to kugler vanilieflødeis 8D så lige ud og få nattøj på og så lidt babs.... Så hun har taget godt fra idag Men hun skal stadig ha' noget sul på sidebenen så jeg prøver jo at finde noget med så mange kalorier i som muligt. Så jeg vil da fise ned og købe 38% cremefraiche imorgen. FANKS!!

Anmeld

4. marts 2008

Sille

ivfmarie skriver:

du spurgte i går hvad man kan give der feder.. Hvad med en god fed creme fraise - 38%
Nu ved jeg ikke om hun er vant til at spise youghut og lign? Men ellers kan du lige røre lidt vanillesukker og lidt frugtmos i(kogte jordbære er virkelig mums!).
Det er lige så fedtrigt som fløde, men er nemt at give, og smager godt - prøv det.

Marie

er du sikker på de må få creme fraise..????? Der er noget med at der er for højt indhold af protein???? Og det er jo syrnet fløde og ik sødmælk.........

Nå.. spørger bare..:)

Anmeld

4. marts 2008

Marco2

Sille skriver:

er du sikker på de må få creme fraise..????? Der er noget med at der er for højt indhold af protein???? Og det er jo syrnet fløde og ik sødmælk.........

Ups...må de ikke få det?? (?)

Anmeld

4. marts 2008

Sille

Marco2 skriver:

Sille skriver:

Ups...må de ikke få det?? (?)

ved det ikke.. spørger bare........(?)
syns bare min sp nævnte noget med det.. men ivf ved det sikkert bedre end mig... men hva er det så for slags mælkeprodukt de ik må få før de er et år???

Anmeld

4. marts 2008

Marco2

Har lige kigget i min "Barnets bog" og min SP har skrevet at hun må få A38, tykmælk og yoghurt. Men hun må ikke få ymer og ylette. Der står ikke noget om creme fraiche... Hvilken af kategorierne kommer det mon ind under ??

Anmeld

4. marts 2008

Sille

Marco2 skriver:

Har lige kigget i min "Barnets bog" og min SP har skrevet at hun må få A38, tykmælk og yoghurt. Men hun må ikke få ymer og ylette. Der står ikke noget om creme fraiche... Hvilken af kategorierne kommer det mon ind under ??

nåhh ja.. det ymer og ylette ja...:)

Ved sgu ik hvor creme fraise kommer ind under.. kan du ik ringe til din sp og spørge?? Det mere hvis hun skal spise portioner af det?? (?)

Anmeld

4. marts 2008

ivfmarie

åh åh.. det glemte jeg lige... Kun produkter af syrnet sødmælk. Så creme fraise fiffet er nok ikke så godt som jeg lige syntes.
Jeg ved ikke hvor vigtigt det er at overholde?
Nå, men hvis den bette bare fortsætter med måltider som dagens kaliber, så går det jo nok hurtigt i den rigtige retning:D

Marie - der ikke var til meget hjælp alligevel :S

Anmeld

5. marts 2008

Ny mor

Hejsa, her er lidt idéer (har jo selv en meget slank Julius - han er konstant på "fedekur", så han forbliver så fin som han er nu.

Jeg er ikke tilhænger af udelukkende mælkeprodukter pga alt det mættede fedt, men det er jo et holdnings/overbevisningsspørgsmål :)

- Olie (tidsel, smagsneutral og sunde fedtstoffer rørt i pålæg (makrel, leverposteg etc.)

- Avocado rørt med olie og lidt citron - evt. blendet i grød/pålæg, hvis hun ikke kan lide avokado alene)

- "Scones" sunde boller bagt med masser af kokosolie (det er ikke det usunde palmefedt jeg mener, men en der hedder "Coconut Oil of Life" (helsekost) som indeholder alle gode og ingen skadelige fedtstoffer - og smager og dufter kanonlækkert!

Knus Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.