Aisha skriver:
Hej piger.
Nu sidder jeg her og tænker på hvordan dagen er gået..
Jeg har en datter på 7 år og en søn på snart 15 måneder.
Vores dag begynder med at jeg gør den store skole klar. Jeg laver hendes mad pakke gør hendes tøj klar. Hjælper hende med at give tøj på da hun er så langsom. Reder og sætter hendes hår.
Husker hende på at spise hendes morgenmad op. Husker hende på at børste tænder 100 gange. Hun er så langsom og så glemsom, at jeg nogen gange tror at det aldrig bliver bedre..
På vej ud af døren husker jeg hende på nogen bestemte sko. Men det glemmer hun med det samme og tager nogen andre på.
Når jeg så har gentaget mig selv et par gange skifter hun over til de rette. Men alligevel på vej ud glemmer hun hendes skoletaske.
Hun plager konstant om at tage legetøj med i skole. Det har hun bevist at det kan hun ikke, da hun ikke kan koncentre(staves) i klassen fordi hun heletiden vil tage dem op.
Hun kan glemme sin jakke en regnfuld dag!!!
Jeg har mange forventninger til hende. Hun kommer hjem kl 16.30 vi laver lektier med det samme for hun har som regl en times lektier for hverdag. Primært læsning og skifteligt. Dette brokker hun sig aldrig over. Hun læser rimelig godt men meget langsomt. Jeg forventer også at hun skiver pænt og når hun ikke gør, så sletter jeg det så hun kan gøre det om. Jeg havde holdt pause med det en periode, nu sletter hun det selv hvis hun ikke synes det er pænt nok.
Er jeres 7 årig ligesom min ? 
Uhhh, jeg får helt ondt i maven af at læse dit indlæg, desværre fordi jeg føler med din datter.
Hvornår får din datter lov til at være en 7 årig pige med alt hvad det indebærer? Du skriver selv du har mange forventninger til hende, hvilket jeg tror kan gøre hende bange for ikke at kunne leve op til dem, hvilket hun tydeligvis heller ikke kan ud fra det du skriver.
Hvad kan der ske ved at hun tager nogle andre sko på end dem du har beordret hende til? Kan hun ik bare få de andre med i skole? Sletter du virkelig det hun skriver? HUN ER KUN 7 ÅR, hvor pænt skal de egentlig kunne skrive? Hvorfor tror du hun selv er begyndt at slette/rette, fordi hun ved at hun ikke kan leve op til dine krav og må hellere selv slette/rette for det gør ondt i en 7 årige at man ikke gør noget godt nok og at forældre retter/irettesætter en konstant.
Hvis forventningerne til hende er rimelige og hun får lov til at være den 7 årige pige hun er, skal hun nok klare sig rigtig godt. Og jeg tror hun hurtig vil blive til den pige du drømmer om hun skal være.
Undskyld hvis mit indlæg virker alt for negativ, men har bare for tit set hvad forældres alt for store forventninger kan gøre ved børn. Desværre forstærker forventningerne det man ikke ønsker...