Hvad giver man baby på af overtøj i en Slee-Bee??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

lycly

Så købte vi endelig en slee-bee og jeg glæder mig HELT vildt til at bruge den! Julia er for længst vokset ud af liften, og jeg har bare så tit brug for lige at kunne stille hende fra mig, hvis jeg fx skal have regnslag på barnevognen osv. 

Nå men. Så kom der jo lige et spørgsmål: Hvad giver jeg hende på af tøj? Og hvad gør man af hendes dyne, den behøver man vel ikke have med i barnevognen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

HeidiØ

LunaLykke skriver:

Så købte vi endelig en slee-bee og jeg glæder mig HELT vildt til at bruge den! Julia er for længst vokset ud af liften, og jeg har bare så tit brug for lige at kunne stille hende fra mig, hvis jeg fx skal have regnslag på barnevognen osv. 

Nå men. Så kom der jo lige et spørgsmål: Hvad giver jeg hende på af tøj? Og hvad gør man af hendes dyne, den behøver man vel ikke have med i barnevognen?

Uh altså, det er bare en god investering .. men for filan, det er rigtig svært med hvad man skal give dem på deri!

Idag f.eks., der gav vi ham faktisk en fleecedragt udover tøjet og så ned i posen - han var helt tilpas da han kom ind - det var simpelthen fordi det stormede sådan og virkede koldere end andre dage.

Men de fleste gange er det altså bare alm tøj + en hue (evt vanter) og så ned i posen .. Så er han helt tilpas når han er inde igen. Nogle gange bruger vi dynen ovenpå ham også, men langt fra altid!

Så ja... det er svært, men man må prøve sig lidt frem tror jeg! .. William er en meget varm dreng

Anmeld

4. januar 2012

lycly

HeidiØ skriver:

Uh altså, det er bare en god investering .. men for filan, det er rigtig svært med hvad man skal give dem på deri!

Idag f.eks., der gav vi ham faktisk en fleecedragt udover tøjet og så ned i posen - han var helt tilpas da han kom ind - det var simpelthen fordi det stormede sådan og virkede koldere end andre dage.

Men de fleste gange er det altså bare alm tøj + en hue (evt vanter) og så ned i posen .. Så er han helt tilpas når han er inde igen. Nogle gange bruger vi dynen ovenpå ham også, men langt fra altid!

Så ja... det er svært, men man må prøve sig lidt frem tror jeg! .. William er en meget varm dreng

Okay, Julia er nemlig også meget varm, og der skal ikke meget til før hun sveder. Og det er jo en rimelig mild vinter, så tror jeg prøver bare at nøjes med hue og vanter. Og så må jeg have en fleecedragt med de første par gange, hvis det skulle blive nødvendigt

Anmeld

4. januar 2012

Zeus

LunaLykke skriver:

Vi har altid givet Cajsa en flyverdragt på indenunder, mens vi stadig brugte slee-bee'en..

Nu har vi en voksi, og der bruger vi faktisk stadig flyverdragt

Men men men, dp'eren giver hende kun en fleecedragt, hue og handsker på, det samme da hun brugte slee-bee'en

Anmeld

4. januar 2012

HeidiØ

LunaLykke skriver:

Okay, Julia er nemlig også meget varm, og der skal ikke meget til før hun sveder. Og det er jo en rimelig mild vinter, så tror jeg prøver bare at nøjes med hue og vanter. Og så må jeg have en fleecedragt med de første par gange, hvis det skulle blive nødvendigt

Ja nemlig, så burde det være helt perfekt! .. ih altså, er bare så glad for vores

Anmeld

4. januar 2012

Happiness

Ved ikke om det er det samme. Vi har en dunipose (eller hvad den nu hedder) den er med ulddyne.

Men deri har Lukas vanter, hue og en flecetrøje. Mere behøver han ikke. Men han er også en varm baby, så han ville blive meget ophedet af at få mere på!

Anmeld

4. januar 2012

lycly

HeidiØ skriver:

Ja nemlig, så burde det være helt perfekt! .. ih altså, er bare så glad for vores

Jeg er også bare SÅ glad for den allerede, og glæder mig til at tage den i brug

Anmeld

4. januar 2012

Ayasmor

Jeg brugte også sleebee til min datter dengang hun stadig kunne være i den. Hun er fra Dec. 08, så den blev brugt umiddelbart efter fødslen. Lige på det koldeste havde hun uldluffer på, hue og en trøje af en eller anden art (typisk en strik, el. fleece). Ellers havde hun bare hue og luffer på, og det kunne hun sagtens holde varmen i. Hun var altid dejlig varm uden at svede, når hun kom ind.. Fantastisk investering iøvrigt

Anmeld

4. januar 2012

Mette.

Emilie har en tynd uld elefanthue, en lille strikcardigan og nogen gange uldluffer hvis det er rigtig koldt - ellers bare sit normale tøj, uden hjemmesko, dem tager vi af inden hun kommer i.

Sidste vinter brugte vi kun hat + handsker i den, men det er som om hun fryser mere i år, hun er også en lille pige, så måske det er derfor. Vi har dog en voksi, ved ikke om der er forskel på hvor varme de to er. 

Anmeld

4. januar 2012

Angelspot

Oliver har sovet i sin sleebee siden han var 3 uger og nu er han 10½ mdr. Når han sover morgenlur fra 6.30-8.30 har han en hledragt på med elefanthue indenunder. Der er lukkede ærmer så han automatisk har luffer på. Men til middag er det nok for ham med hue, termojakke/sommerjakke/fleecejakke/striktrøje og tynde handsker. Han får så også ekstra på fødderne, men det er ikke altid nødvendigt. Hvis han har det for varmt når han sover, så vågner han alt for tidligt, så jeg ser altid go' morgen danmark, fordi at temperaturerne står nederst i hjørnet Så kan jeg ca regne ud hvad han behøver af tøj. Først når det blir 0 grader og frost, så vil han have heldragten på hele tiden. Oliver har ikke dyne på udover sleebeen, det vil han slet ikke kunne ånde i og det er hos os slet slet ikke nødvendigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.