Hvad gør man ved de børn der bare ikke vil høre!!??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

507 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. januar 2012

Anonym trådstarter

Hej alle..

Sagen er den at jeg er gymnastiktræner for 16-18 børn i alderen børnehaveklasse til og med 2 klasse (dvs. ca. 6-8 år)

På holdet er der ca halv drenge og halv piger. Der er så en dreng, en af de største, der HELE tiden er umulig og ikke vil gøre som der bliver sagt. Idag skal vi lave nogle aktiviteter, og drengen siger han ikke gider være med, og jeg ber ham sætte sig ud, så de andre kan lege. Men han trodser mig og bliver ved med at forstyrre - hele legen igennem! Bagefter skal vi så bruge airtrack (laaang måtte med luft i ), hvor på han ikke vil lade være med at røre den før den er pustet helt op. Jeg advarer ham og siger at jeg flytter ham, hvis han ikke lader være. Ender med jeg må flytte ham og skælde ud - endnu engang. Han går direkte tilbage og løber frem og tilbage på måtten, blot for at provokere.. Prøver at ignorere, men pludselig kommer han tilbage på måtten med en pind.. Jeg ber ham gå ned, fordi de andre springer derpå og ikke skal komme til skade, men så siger knægten fandme noget med at nu har han en pind, så nu tør jeg ikke gøre noget. Og nej det gør jeg sq egentlig ikke!? han stikker pinden mellem dem der springer sine ben og bliver ved med at drille og provokere, og jeg skiftevis råber og prøver at ignorere - INTET virker..

Hvad dælen gør man ved sådan en situation? :/ Sagen er også den, at jeg arbejder i en lokal butik, hvor hans forældre handler - og jeg vil ikke skade min arbejdsplads, på den måde at hun evt stopper med at handle der, fordi jeg har haft fat i hende?

Træls situation?? Mon ikke!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

come2

Jeg tror faktisk jeg ville hive fat i hans forældre og sige på en pæn måde at han er forstyrrende i undervisningen. og at han ikke gider være med.

Anmeld

4. januar 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Børn der opfører sig på den måde har det som regel rigtig skidt.

Jeg ville i første omgang prøve at vinde hans tillid og så forsøge at komme langsomt ind på livet af ham, for at finde ud af om han går og tumler med nogle problemer.

Er der ikke held med det er du naturligvis nødt til at tage en samtale med forældrene. Spørger om der evt foregår noget privat som er svært for drengen.

Jeg håber det bedste for jer allesammen.

Anmeld

5. januar 2012

Barbamama

Det lyder som en dreng der SKRIGER på opmærksomhed. Og da han ikke er vant til at få positiv opmærksomhed ved han LIGE hvordan han får negativ opmærksomhed. Hellere negativ opmærksomhed end INGEN opmærksomhed. Fang ham i nogle øjeblikke hvor han er i godt humør og lav noget han synes er sjovt. Få en god kontakt til ham og ros ham hver gang han gør noget godt. Prøv at aflede ham i stedet for at skælde ham ud når han laver noget han ikke må. Den dreng får med STOR sandsynlighed rigelig med skæld ud. Også derhjemme. Prøv at overvej at den dreng befinder sig i dobbeltnegative miljøer. Han lever i et negativt miljø hjemme og når han så er i skole/sfo lever han OGSÅ i et negativt miljø fordi han bliver anskuet som et problem og en belastning.

Et lille tip: Læg 3-5 tændstikker i din ene lomme. HVER dag skal du have kontaktet den dreng positivt 3-5 gange. For hver gang du kontakter ham positivt lægger du en tændstik over i den modsatte lomme. På den måde har du en reminder om at du skal huske at kontakte ham positivt og at DU i hvert fald giver ham noget godt HVER dag!

Anmeld

5. januar 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hej alle..

Sagen er den at jeg er gymnastiktræner for 16-18 børn i alderen børnehaveklasse til og med 2 klasse (dvs. ca. 6-8 år)

På holdet er der ca halv drenge og halv piger. Der er så en dreng, en af de største, der HELE tiden er umulig og ikke vil gøre som der bliver sagt. Idag skal vi lave nogle aktiviteter, og drengen siger han ikke gider være med, og jeg ber ham sætte sig ud, så de andre kan lege. Men han trodser mig og bliver ved med at forstyrre - hele legen igennem! Bagefter skal vi så bruge airtrack (laaang måtte med luft i ), hvor på han ikke vil lade være med at røre den før den er pustet helt op. Jeg advarer ham og siger at jeg flytter ham, hvis han ikke lader være. Ender med jeg må flytte ham og skælde ud - endnu engang. Han går direkte tilbage og løber frem og tilbage på måtten, blot for at provokere.. Prøver at ignorere, men pludselig kommer han tilbage på måtten med en pind.. Jeg ber ham gå ned, fordi de andre springer derpå og ikke skal komme til skade, men så siger knægten fandme noget med at nu har han en pind, så nu tør jeg ikke gøre noget. Og nej det gør jeg sq egentlig ikke!? han stikker pinden mellem dem der springer sine ben og bliver ved med at drille og provokere, og jeg skiftevis råber og prøver at ignorere - INTET virker..

Hvad dælen gør man ved sådan en situation? :/ Sagen er også den, at jeg arbejder i en lokal butik, hvor hans forældre handler - og jeg vil ikke skade min arbejdsplads, på den måde at hun evt stopper med at handle der, fordi jeg har haft fat i hende?

Træls situation?? Mon ikke!!!

du behøvr jo på ingen måde at gøre forældrene sure,, men du SKAL sige det til forældrene at deres søn altså ikke vil være med og han forstyrre de andre og du kan ikke styre ham, du skal lave gymnastik med alle de andre børn, han laver kun ballade og det er ikke fair over for de andre børn... 

Anmeld

5. januar 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar!

Jeg vil prøve tippet, om at rose istedet for at skælde ud!! Måske det kan hjælpe. Derudover gik jeg til gymnastikbestyrelsen, og de ville overveje sagens videre gang - problemet er nemlig at min medtræner er meget passiv, så det skulle også overvejes - alt i alt en rigtig skidt situation, som nu forhåbentlig bliver bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.