gigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.866 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. marts 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Jeg har en 9 årig datter, der er under udredning for gigt.
Er der nogen, der har børn med gigt eller har kendskab til det?

Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2009

tasha33

hej med dig.
der er jo mange former for gigt, så det er jo svært at komme med noget konkret.
kender flere som har slidgigt, en som har ledgigt hvor det er meget slemt når vejret er omskifteligt.
min mand har breckdrewgigt, har ikke styr på hvordan det staves. og går til kontrol hver anden måned på gigthospital, han får kemisk medicin. men som sagt er det en svær sygdom, da der er mange forme af den og mange grader af den.
har i fået noget af vide noget om hvad det er for en gigt.
held og lykke med udredning.
natasha

Anmeld

6. marts 2009

LineD

Ved ikke om det er til nogen hjælp, men jeg har selv haft gigt siden jeg var 8 år gammel, og er idag 22 så hvis i skulle sidde med lidt spørgsmål omkring det at være ung og have gigt, så må du/i endelig sige til.
Jeg fik dengang konstateret leddegigt, i hænder/håndled/knæ...
Idag er der så også slidgigt, i næsten alle led.

En lille hilsen herfra

En rigtig god side for unge og pårørende med gigt:

http://www.fnug.dk/

Anmeld

6. marts 2009

Tullemor

Hej.
Jeg fik selv konstateret børne leddegigt som femårig og er idag 29. Det er en sygdom man lærer at leve med. Kan huske at jeg fik rigtig mange hjælpemidler stillet til rådighed og en støttepædagog til at lave nogle specielle øvelser med mig. Og ja fnug.dk er en rigtig gd hjemmeside men også gigtforeninen.dk er værd at kigge på.
Har du eventuelle spørgsmål er du mere end velkommen til at spørge.

MVH Tanja

Anmeld

6. marts 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Mit problem er lidt at vi hænger fast på Hvidovre hospital og kommer ikke rigtig videre. Nu er der gået 5 måneder.
Min datter havde et knæ, der hævede voldsomt. Det faldt så igen, men så hævede foden og gav voldsomme smerter.. Den har været mistænkt for at have været brækket og man har vist fundet en lille cyste inde i leddet... Foden er hævet 3-4 gange inden for de sidste 5 måneder, men hver gang hun har været næsten symptomfri ånder lægerne op og frikender hende for gigt. Knæet er også hævet et par gange, men slet ikke i samme grad som foden.

Hun har et forhøjet sænkningstal og et forhøjet igMa, men et negativt ANA.
Det er de prøver vi har fået svar på indtil videre.

Nu skal vi på hvidovre igen på tirsdag, men beder om at komme på Riget hvis ikke der sker noget konstruktivt denne gang.

Anmeld

26. marts 2009

Heidi R

Hej. Jeg er mor til 2 gigtbørn og har 1 under udredning..... www.gbf.dk er en forening for gigtramte børns forældre. De holder kurser, vejleder, hjælper m m. De er guld værd for dig og din familie. I er så absolut ikke alene. Her er der netværk og megen hjælp at få.
Held og lykke
Heidi R

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.