Faddere..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. marts 2009

Stumpen

Når I har valgt faddere til jeres børn har I så tænkt meget over det eller har I bare valgt nogle??

Til Mathilde stod min søster og hendes mand samt Karstens to søstre faddere..

Dengang sagde jeg til min anden søster at ved næste barn ville det blive hende og hendes mand..

I mellem tiden er der jo kommet kurver på tråden som I alle ved og jeg overvejer virkelig at bruge de samme faddere igen, fordi at det betyder altså noget for mig hvem der står fadder til mine børn.. Jeg synes egentlig ikke at jeg vil have en søster der knap gider at snakke med mig til at stå fadder og tror egentlig heller ikke at det ville åbne op for et tættere forhold at bede dem om at være det..

Er jeg helt hen i vejret med det fadder-ting? Jeg var gudmor til den ældste af min søsters børn (hende jeg ikke taler med i dag) og faddere til min anden søsters datter og det har da betydet noget særligt for mig at få lov til dette...

Anja..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2009

Lucky

Hej Anja.

Synes ikke du er helt hen i vejret kan sagtens forstå dine overvejelser omkring det. Vi tænkte rigtigt meget over det da Jakob skulle døbes... det blev sådan at jeg selv bar Jakob til dåben og så stod vores begges søskende faddere. Og den løsning er vi glade for, så det vil vi gøre igen når nu den næste lille skal døbes til sommer jeg selv er gudmor til min søsters datter og jeg blev faktisk meget rørt over at de ville have mig til det. Så altså... kan snildt forstå dine overvejelser, jeg ville have det ligesådan. Men kan da også forstå hvis det er svært at skulle sige det til din søster? Summa summarum mener jeg at I skal gøre det som I føler er det rigtige for Jer. Jeg ville føle det mærkeligt at en jeg ikke taler for godt med, skulle stå fadder for mit barn. Netop fordi jeg synes det er en betydningsfuld og følelsesladet situation
Håber I finder ud af det!
Hvornår er det forresten du har termin?

Lykke

Anmeld

5. marts 2009

Stumpen

Jeg har det så sådan at jeg slet ikke vil forklare min søster hvorfor jeg (nok) ikke vælger hende og hendes mand.. Føler ikke at jeg skal stå til regnskab mht. det...
Men rart at høre at jeg ikke er helt på galt vej...

Jeg har termin den 26. juni.. Hvad med dig?
Anja... -med en hukommelse som en si hvad datoer angår...

Anmeld

7. marts 2009

3rollinger

Jeg synes da ogsaa det er en vigtig beslutning.

Nu er mine boern jo doebt katolske, saa her vaelger man en "padrino" (mand) og en madrina (kvinde). Vi valgte til Laura min mor og Khikes bror, og til Daniel min bror og Khikes mor.

Hvis vi faar én til tror jeg at jeg vil vaelge min bedste veninde og maaske Khikes bedste ven.

Knus
Trine

Anmeld

9. marts 2009

Lucky

Hej igen!

Synes heller ikke at du skylder en forklaring, det handler i bund og grund om at gøre det I selv har det bedst med

Lykke - med termin d.21.maj. Er lidt overrasket over så hurtigt tiden går denne gang, der er jo kun ti uger igen nu

Anmeld

9. marts 2009

Stumpen

Ja, det går bare mega hurtigt denne gang.. Jeg må jo have 15 uger endnu..
Anja..

Anmeld

9. marts 2009

Doktor Doolittle

Kære Anja.
Jeg synes også det er en vigtig beslutning. Selv valgte jeg at min bror ikke skulle være fadder til vores drenge, det følte jeg mig ikke tæt nok på ham til. Jeg havde ikke tænkt mig at give ham nogen forklaring heller. Da han selv spurgte fik han den ærlige forklaring. Det sårede ham en del, men det er bare ærgerligt.
Knus Tina

Anmeld

14. marts 2009

Heidi B

Hej...

Det er jer, og kun jer, der skal bestemme hvem der står faddere....

Vi valgte min søster og min veninde til at bærer og så stod Jespers 3 brødre og 2 bedste venner faddere...
Det var det der var det bedste på det tidspunkt.... Efterfølgende skulle en af Jespers brødre nok have båret i stedet for min veninde... men det er jo svært at spå om fremtiden....
Men hvis jeg skulle have flere børn ville jeg klart vælge familie.....

Knuz Heidi med Jeppe og Mikkel 300806

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.