Blødning efter sex efter fødsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.524 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. januar 2012

Anonym trådstarter

Hejsa,

FØdte for 3 måneder siden og siden har vi haft sex 2 gange. Begge gange har det gjort VIRKELIG nas, når han trængte op, og så lige i et halvt minuts tid, og så går det over. Er det normalt? Jeg har været til 8 ugers, alt var fint.

Derudover oplevede jeg i dag, frisk blod på papiret efter sex, så han må vel ramme et eller andet der hvor det gør ondt? Hvad kan jeg gøre, og er det normalt? Spænder ikke!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

Tona

Anonym skriver:

Hejsa,

FØdte for 3 måneder siden og siden har vi haft sex 2 gange. Begge gange har det gjort VIRKELIG nas, når han trængte op, og så lige i et halvt minuts tid, og så går det over. Er det normalt? Jeg har været til 8 ugers, alt var fint.

Derudover oplevede jeg i dag, frisk blod på papiret efter sex, så han må vel ramme et eller andet der hvor det gør ondt? Hvad kan jeg gøre, og er det normalt? Spænder ikke!

Blev du syet?

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Blev du syet?

Ja men er helet. Første gang vi havde sex igen var efter 8 ugers undersøgelsen

Anmeld

4. januar 2012

Mor til Mike

Anonym skriver:

Hejsa,

Tror det er meget normalt, han har nok sprunget et lille kar oppe i dig, ikke noget voldsomt . Så længe du ikke har feber eller smerter er det sikkert uskyldigt. 

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

Mor til Mike <3 skriver:

Tror det er meget normalt, han har nok sprunget et lille kar oppe i dig, ikke noget voldsomt . Så længe du ikke har feber eller smerter er det sikkert uskyldigt. 

Men hvad med smerterne?

Anmeld

4. januar 2012

Anonym

Anonym skriver:

Men hvad med smerterne?

Glidecreme

Det virker her. De er som om, jeg ikke selv kan blive så våd som jeg plejer, tror jeg. Og det er ret så ubehageligt så.. hvis vi bruger kondom i hvert fald. Så glidecremen er blevet vores bedste ven.

Anmeld

4. januar 2012

Gaia

Smerterne er meget normalt, særligt når man er syet også selvom det er helet. Her gjorde det ondt i ca. 6 mdr efter sådan selvf. I mindre og mindre grad. Værst i begyndelsen og derefter bare let ømhed. Du skal tænke på at vævet under ødslen er blevet strukket til det yderste og derfor kan ømhed i forbindelse med sex optræde lang tid efter. Du kan bruge glidecream eller købe nøddeolie som du masser mellemkødet med hver aften i nogle uger, for at bløde det hele op igen. Derudover skal i sørge for du er ordentlig tændt, afslappet osv. Har man wn gang oplevet smerte ved sex, kan man meget nemt begynde at spænde hver gang og derved få mere smerter som igen er ligemed mere spænding. Derfor skal du her i begyndelsen virkwlig slappe af. Er du utryg ved blødningen, så få lægen til at se på det. Du kan nemlig ikke spænde af dernede, hvis du er utryg. En stilling hvor du styre dybten. Og farten er, når du ridder ham. Her har du kontrollen og det kan give dig mere tryghed. Håber det kan hjælpe dig lidt disse råd. 

Anmeld

5. januar 2012

Tona

Anonym skriver:

Ja men er helet. Første gang vi havde sex igen var efter 8 ugers undersøgelsen

Jeg lurede bare på det, for hvis man er blevet syet (især hvis det er i mellemkødet) så er det helt normalt at det gør ondt de første gange man har sex lige når manden trænger ind. Det er fordi at huden der hvor man er blevet syet lige skal give sig lidt igen. Det bliver bedre efter nogle gange.

Mht det med at du blødte, så ved jeg ikke noget om det, men det er sikkert ikke noget farligt. Men personligt er jeg typen der går med livrem og seler, så jeg havde nok lige ringet i lægens telefontid og spurgt ad  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.