Vasketøj og temperatur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ved hvor mange grader vasker i undertøj?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.653 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. januar 2012

JJH

Jeg har igen været ude at købe nyt undertøj fordi bh'er og trusser ikke holder ret længe ved 60 graders vask, undertøjsdamen siger så at det kun må vaskes i hånden, men hvad så med bakterierne?

Hvad gør i andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

LR85

Undskyld, men jeg synes det er lidt ulækkert a vaske undertøj under 60 grader? Det bliver måske pletfrit, men IKKE bakterielt rent på fx 40 grader. 

Anmeld

3. januar 2012

Kay

bh'er vasker jeg på håndvask programmet i vaskemaskinen... resten på 60

Anmeld

3. januar 2012

JJH

Kay skriver:

bh'er vasker jeg på håndvask programmet i vaskemaskinen... resten på 60

Det har jeg også overvejet for at skåne bh'erne, da en bh jo ikke indeholder bakterier i samme omfang som trusser vil gøre.

Anmeld

3. januar 2012

JJH

louiseandersen85 skriver:

Undskyld, men jeg synes det er lidt ulækkert a vaske undertøj under 60 grader? Det bliver måske pletfrit, men IKKE bakterielt rent på fx 40 grader. 

også min tanke, men det bliver lidt dyrt i undertøj, et bh sæt koster jo hurtigt 400 kr. tænker bare om jeg måske vasker for hårdt.

Anmeld

3. januar 2012

Tona

JJH skriver:

Jeg har igen været ude at købe nyt undertøj fordi bh'er og trusser ikke holder ret længe ved 60 graders vask, undertøjsdamen siger så at det kun må vaskes i hånden, men hvad så med bakterierne?

Hvad gør i andre?

Jeg har stemt 40 grader, men for at være mere præsis, så vasker jeg trusserne samme med kulørt vask på 40 grader og BH'erne vasker jeg på maskinens håndvaskeprogram/skånevask på 40 grader. Så holder de bedre fordi de bliver skånet.

For at få det til at forblive pænt og uden fnuller i længere tid kan en vaskepose anvendes  

Anmeld

3. januar 2012

lio

nej sådan har det også, derfor køber jeg ikke dyre trusser, jeg skal ikke være ked af de går i stykker i vask.

Anmeld

3. januar 2012

Clisolka

Sådan gør jeg også - intet under 60 grader 

Anmeld

3. januar 2012

Savannah

Trusser på 60, BH'er på 40 - Medmindre det er dyre bh'er, så får de på skånevask.

Anmeld

3. januar 2012

marieo

trusser på 40 grader ..bh'er på 30 grader herhjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.