ens navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2012

hende-nanna

Jeg synes det er sød, og så længe hverken Anne eller Sara minder om hinanden så ser jeg ingen problemer i det :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Anonym trådstarter

tanja. skriver:

Her venter vi lillebror Han skal hedde Liam robert biip, Både hans far og farbror hedder Robert efter deres farfar så her skal navnet føres videre

Havde vi fået en pige mere skulle hun have heddet Lina sofia efter storsøster som hedder Lærke sofia, synes det er flot de hedder det samme til mellem navn!

siger i så også Lærke sofia når i snakker til hende? eller siger I bare lærke?

Anmeld

8. januar 2012

Fam. Madsen

Anonym skriver:

Jeg skriver som anonym, da man aldrig ved.

jeg har som regel ikke noget imod dobbelt navne, men jeg læste lige noget, som jeg ikke helt forstod.

To søstre der hedder Anne-Sophie og Sara-Sophie.  Navnene er søde nok i sig selv, men jeg ville nok ikke kalde mine begge mine børn Sophie, også selv om at der står noget foran, men det er bare mig.

hva siger I?

jeg symes det er sødt og begge mine drenge hedder marcus max og oliver max.

grunden til de begge hedder er max er de er opkaldt efter min far som døde for 17år siden nu. 

og jeg kan ikke se noget forkeret i og kalde sine børn det samme her hjemme bruger vi kun deres forenavn

Anmeld

8. januar 2012

Anonym trådstarter

Fam. Madsen skriver:

jeg symes det er sødt og begge mine drenge hedder marcus max og oliver max.

grunden til de begge hedder er max er de er opkaldt efter min far som døde for 17år siden nu. 

og jeg kan ikke se noget forkeret i og kalde sine børn det samme her hjemme bruger vi kun deres forenavn

jeg har heller ikke sagt at der er noget galt i det, men deres navne er med bindestreg, og så plejer man at sige begge navne. d u siger at d u k un br uger deres fornavne når d u kalder dem det og at det er til ære for din far, og det synes jeg er fantastisk sødt, men en hele anden sag. 

jeg k unne også godt finde på at give mine børn det samme mellemnavn, men ikke med bindestreg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.