Har snakket med ATP - ang. SP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. marts 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Siden sidste opgørelse har min mand mistet godt 6500 og jeg 1000 på vores SP-opsparing - og man kan ikke låse den fast, så de ikke taber flere penge inden vi evt. kan få dem udbetalt. Smukt!

Vi har åbenbart haft dem investeret i højrisiko-puljer - noget vi aldrig har skrevet under på eller ønsket, så det er sket automatisk. Højrisikopuljerne har tabt ca. 33 % i værdi siden starten af 2008.

Det er super ærgeligt, men vi vælger nu at se det, som ekstra penge, vi ikke havde regnet med, uanset beløb. Bare træls at vide, at vi stadig taber penge. Ville bare lige give informationen videre, da det ikke er det beløb på ens sidste årsopgørelse, der nødvendigvis er det korrekte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2009

Bastian

Ja, jeg tror der er mange der bliver skuffede... og det kan jeg godt forstå. Surt at oplysningerne kommer sivende, så man ikke helt ved, hvad man regne med

Anmeld

4. marts 2009

mortil(nichlasogmathias)

cmks2007 skriver:

Siden sidste opgørelse har min mand mistet godt 6500 og jeg 1000 på vores SP-opsparing - og man kan ikke låse den fast, så de ikke taber flere penge inden vi evt. kan få dem udbetalt. Smukt!

Vi har åbenbart haft dem investeret i højrisiko-puljer - noget vi aldrig har skrevet under på eller ønsket, så det er sket automatisk. Højrisikopuljerne har tabt ca. 33 % i værdi siden starten af 2008.

Det er super ærgeligt, men vi vælger nu at se det, som ekstra penge, vi ikke havde regnet med, uanset beløb. Bare træls at vide, at vi stadig taber penge. Ville bare lige give informationen videre, da det ikke er det beløb på ens sidste årsopgørelse, der nødvendigvis er det korrekte.

står det i vores årsopgørelse hvor meget man har??? jeg kan simpelthen ikke se hvor det står henne! er det mig der er dum, eller har jeg bare ikke noget til godde???

Anmeld

4. marts 2009

Plysbjørnen

karina22 skriver:

står det i vores årsopgørelse hvor meget man har??? jeg kan simpelthen ikke se hvor det står henne! er det mig der er dum, eller har jeg bare ikke noget til godde???

Tja med mindre du har arbejdet i mellem 1998 - 2004 så har du ikke noget til gode... og i følge min hovedregning gik du vist stadig i skole på det tidspunkt...

Anmeld

4. marts 2009

Plysbjørnen

cmks2007 skriver:

Ja det er sur bagdel, jeg fik for nogen år siden flyttet mine over i banken så de kunne styre dem ikke at det var meget bedre, de har sat 2500 kr til på et år...

Bagdel og nøgler man...

Men okay, som du siger det er ekstra penge vi normalt ikke ville have fået... Så jeg tager gladeligt i mod hvad jeg kan få...

Anmeld

4. marts 2009

mortil(nichlasogmathias)

Trold skriver:

Tja med mindre du har arbejdet i mellem 1998 - 2004 så har du ikke noget til gode... og i følge min hovedregning gik du vist stadig i skole på det tidspunkt...

jeg har arbejdet siden jeg var 14 ca og jeg er 23 om to mdr... så sku da gerne have arbejdet...

Anmeld

4. marts 2009

Bastian

karina22 skriver:

Det er din årsopgørelse 2007 fra ATP du kan se det på. Du skal for det første trække 35% af beløbet op til de 15.000 kr. Over 15.000 betales der 50% af. MEN beløbet der står på årsopgørelsen kan være ændret siden i negativ retning, så skal man have det nøjagtige beløb, er det bedst at ringe til ATP.

Anmeld

4. marts 2009

Plysbjørnen

karina22 skriver:

jeg har arbejdet siden jeg var 14 ca og jeg er 23 om to mdr... så sku da gerne have arbejdet...

det er rigtigt, men så vidt jeg ved betalte man ikke af ungdomsarbejde, men er ikke helt sikkert på men du betalte altså kun 1% af din løn så med et fritidsjob er det nok begrænset hvad du har indbetalt...

Men som de andre siger du kan se det på din opgørelse fra ATP.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.