An&Jo skriver:
hvad er forskellen egentlig på erhvervs og boligmægler sådan helt konkret??
i bund og Grund laver man vel det samme gør man ikke??
men jeg glæder mig til at komme rigtigt igang og komme ud og bruge de ting jeg har lært, og så glæder jeg mig bare til at komme indenfor den branche
Nej man laver slet ikke det samme. I bund og grund er forskellen jo om man sælger private ejendomme, eller store virksomheder. Der findes f.eks. katagori 5 ejendomme, som har en giftig grund, man vurdere også virksomheder der har både lager, kontor, og plads til lastbiler der afleverer varer. Nogle gange vurderer man ejendomme der sælges som igangværende virksomheder, andre gange sælger man lageret med. Nogengange er der butikker som har oparbejdet en markedsandel og er kendt for deres beliggenhed, og denne vil de så have penge for når de sælger butikken. Så er der vurderinger af konkursejendomme. Så er der andre der beder om vurderinger og prisfastsættelse af store ejendomme osv osv. Erhverv er meget meget mere spændende
Men lige pt. er det træls, da bankerne ikke vil låne penge ud, så det er et hårdt marked. Det er lettere at være boligmægler. Men det gode ved at være boligmægler er så at du hurtigere får afsluttet et salg og hurtigere får i kommision, og du tit oplever smilet i dine kunders øjne når de køber deres drømmehjem
Det savner jeg!
Anmeld