Alderskrav ved henvisning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.439 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. januar 2012

Niviana

Kære alle ;-)

Jeg er mor til tvillinger på 3 år, enlig og vil gerne have et barn mere. Jeg overvejer stærkt insimination med donorsæd, og jeg har læst mig til, at det kan ske efter henvisning fra lægen.

Men er der alderskrav, jeg skal opfylde, før jeg kan få en henvisning?

Jeg kan ikke finde noget om det på nettet, så nu håber jeg, at nogen herinde kan fortælle!

Mange hilsner;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

gonefishing

Niviana skriver:

Kære alle ;-)

Jeg er mor til tvillinger på 3 år, enlig og vil gerne have et barn mere. Jeg overvejer stærkt insimination med donorsæd, og jeg har læst mig til, at det kan ske efter henvisning fra lægen.

Jeg kan ikke finde noget om det på nettet, så nu håber jeg, at nogen herinde kan fortælle!

Mange hilsner;-)

Puha det ved jeg desværre ikke. Men vil alligevel ønske dig held og lykke!

Anmeld

3. januar 2012

Rockertand

Niviana skriver:

Kære alle ;-)

Mange hilsner;-)

Denne statistik er fundet hos storkklinik.dk:

Alder

Inseminationer

Graviditeter

20-24 år

18

8

44,4%

25-29 år

160

45

28,1%

30-34 år

696

170

24,4%

35-39 år

1.045

187

17,9%

40-45 år

1.029

86

8,4%

Ialt

2948

496

16,8%

Anmeld

3. januar 2012

Rockertand

Rettelse:

Bemærk loven i Danmark tillader insemination af kvinder til og med 45 år + 3 måneder. Chancen for at blive gravid og føde et sundt barn er desværre uendelig lille, hvis du er midt i 40’erne.

Anmeld

3. januar 2012

Niviana

Hej!

Tusind tak for svaret!! Det ser ud til, at der ikke er noget til hinder for en henvisning på baggrund af min alder i hvert fald ;-)

Så håber jeg, at jeg får del i de 17% med succesfulde graviditeter!

Igen; mange tak.

Venligst

Niviana

Anmeld

7. januar 2012

Vial

Niviana skriver:

<p> Hej!</p><p> Tusind tak for svaret!! Det ser ud til, at der ikke er noget til hinder for en henvisning på baggrund af min alder i hvert fald ;-)</p><p> Så håber jeg, at jeg får del i&nbsp;de 17% med succesfulde graviditeter!</p><p> Igen; mange tak.</p><p> Venligst</p><p> Niviana</p>

Waauv. Er selv enlig mor til tvillinger. Sejt du har mod på en ny. Er dine tvillinger også donorbørn??

Tror i øvrigt at statistik bliver bedre, hvis du benytter lægeklinik. De har lidt bedre redskaber til at ramme plet end stork klinik. Er ramte lægen i hvert fald plet x 2 i første hug. Var 32 år.

Anmeld

9. januar 2012

Niviana

Det er vist alles reaktion: wauw! Men jo, jeg har mod på det. Siden jeg blev mor til tvillingerne, har jeg ønsket mig et barn mere. Parforholdet kuldsejlede, men drømmen om et barn mere lever stadig.

Tvillingerne er enæggede og helt økologiske ;-)

Hvor gamle er dine tvillinger, Vial?

Anmeld

9. januar 2012

SussieThyssen

Rockertand skriver:

Rettelse:

Bemærk loven i Danmark tillader insemination af kvinder til og med 45 år + 3 måneder. Chancen for at blive gravid og føde et sundt barn er desværre uendelig lille, hvis du er midt i 40’erne.

Nåe..så lille er den nu heller ikke.

Før i tiden var der da masser af kvinder der fik de såkaldte "overgangsalder-børn", og de fleste var da heldigvis sunde og raske.

I min familie har flere af kvinderne fået børn efter de blev 45, og jeg havde da gerne været en af dem, hvis det altså kunne have ladet sig gøre.

Men...det er fornuftigt nok at sætte en grænse.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. januar 2012

Rockertand

SussieThyssen skriver:

Nåe..så lille er den nu heller ikke.

Før i tiden var der da masser af kvinder der fik de såkaldte "overgangsalder-børn", og de fleste var da heldigvis sunde og raske.

I min familie har flere af kvinderne fået børn efter de blev 45, og jeg havde da gerne været en af dem, hvis det altså kunne have ladet sig gøre.

Men...det er fornuftigt nok at sætte en grænse.

Kærligst
Sussie

Det er jo så ikke min mening, men citeret fra hjemmesiden

Jeg er jo selv én af dem, der har fået børn som halv-gammel og er da også glad for, at det kan lade sig gøre helt naturligt for mange af os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.