Endelig kom han ud. Selv om jeg ikke kan klage da det faktisk er 10 dage før termin, var jeg ved at være godt træt af den store mave. Havde jo også hele tiden sagt at hvis han skulle leve op til storebrors standard skulle han fødes d 23 
Men altså havde gået siden fredag d. 16 med kraftige plukkeveer og milde veer. Men ikke noget regel mæssigt og min 10 min imellem. Men hold da op livmoderen er smadret efter at gå med veer on and off i en uge. Jeg gad ikke gøre det vilde ud af det med at ringe til fødegangen, da jeg skulle til konkultion hos jordmoren om fredagen.
Fredag d. 23 kl. 7 pyyy veer igen nå ja havde vi jo prøvet før, så tænkte de nok gik i sig selv igen. Lucas som jeg hvde hjemme på ferie skulle lige passes mens jeg var hos jordmor så blev sat af hos en lege kammarat (dog med fyldt taske i tilfælde af fødsel
) havde taget tid siden kl 7, hmm max 5 min imellem. Nå ja ok lidt kort, måtte se hvad jordmoren ville sige. Kan fortælle at køre bil med veer hvert 5 min, EKSTREMT besværligt. Og vist ikke helt ansvarligt 
kl. 10.10 kommer ind til jordmoren, alt så fint ud, kunne godt se jeg havde veer og ville da lige prøve og undersøge mig indv. engang. Hun roede noget rundt der nede, og fortalte inden hvis jeg var over 3 cm åben skulle jeg på fødegangen, nå ja tænker jeg bliver nok sendt hjem igen med et par cm åben. Næ nej jeg var 4-5 cm åben OK
Så du er i aktiv fødsel får man så af vide og skal på fødegangen, OK igen har hverken taske, kamera eller mand med.
kl. 10.45 Går jeg op på fødegangen mutters alene og uden rigtig og kunne forstå at det er nu. Prøver at få fat i manden, kan jeg ikke
Får fat i svigerinden og beder hende om at få fat i ham. Veerne er der godt fat i men stadig til at holde ud. Går rastløs rundt for at få endnu mere gang i det.
kl. 12 ca kommer manden endelig
Jordmoren spørg hvordan det går, men ellers ikke nogen videre undersøgelser, veerne tager til mens vi traver op og ned af fødegangen.
kl. 14.30 ca Inden jeg kommer i fødekar vil jordmoren lige tage vandet, av av det sætter gang i nogen temmelige smertefulde veer, men aaaa vandet gør godt, men desværre som jeg havde forudsagt, aftager mine veer i vandet.
kl. 15 ca kommer jeg op af vandet efter at jordmoren har rodet rundt endnu engang, kanten er tyk og hun vil gerne have jeg kommer op at stå så han kan få rettet kanten ud. På højkant over sengen med en sække stol under armene, må jeg knibe en tåre for AV for
, veerne har taget rigtig godt fat, kan ikke stå på benene, man holder mig faktisk oppe mellem veerne, som kommer oven i hinanden.
kl. 15.40 har jeg pressetrang men kanten vil bare ikke væk, så jordmoren ind med en finger mens jeg skal presse let i veerne for at få den om på den rigtige side af hovedet... Øhhh spørg lige om det er svært og om det AV at hun skal pille der nede samtidig.
kl. 15.50 ca kommer hovedet endelig om på den rigtige side og jeg må presse igennem nu, py det var hårdt, kroppen var ved at være brugt.
kl. 16.02 Kommer vores dreng til verden, navlesnoren er ikke så lang så han kommer ikke så højt op. Noget mere snasket og blodig end Lucas, men ellers rigtig fin. Far klipper navlesnoren og Frederik som ordentligt op.
3410 g og 50 cm (1 uge efter måler han 54 cm, så tror ikke sygehuset målte rigtigt for han kan bestemt ikke passe sine 50 sparkedragter) Men sjovt jordmoren i konsultationene havde gættet 3600 g ca og da han kom ud sagde den jordmor 3100 g som et gæt, men næ nej ligger fint i midten.