sover for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

465 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. januar 2012

MariaJulie

endnu et lille søvn spøgsmål herfra !

min søn på knap 4 måneder er begyndt at sove rigtig dårligt, eller i hvert fald ikke ret længe af gangen. jeg har hørt dette skulle være meget normalt i den alder (så jeg håber det snart går over).

vores dag ser typisk sådan her ud:

8.30 står vi op

9.00 er træt og bliver puttet

11.30 vågner

12.30 træt igen, men prøvet at stække den til 13.00, med mindre han er helt hysterisk

15.30 vågner

17.30 træt igen prøver igen at strække den en halv time, så han sover mens vi spiser

18.30 vågen

20.00 han er træt igen, kommer i langt bad (det elsker han, og græder aldrig i badet uandet hvor træt han er)

21.00 bliver puttet til nat!

han vågner 2-3 gange om nattet i de ca. 12 timer han sover om natten. er det ikke alt for meget han sove for en stor dreng på 4 måneder? jeg vil lige sige at jeg har en sanse gynge han sover til middag på, så når han er ved at vånge, efter en halv times søvn, kan jeg lige puffe til den, og han får derfor sine lange lure. jeg har prøvet at lade være med at "hjælpe ham videre i søvnen", men så  kan han tage rigtig mange lure på en dag, da han hele tiden bliver træt, og er meget pylret!

hvad mener i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2012

Valle81

Det lyder helt perfekt for en på 4 mdr og hjælp ham endelig som du gør til længere lure en små korte

Anmeld

2. januar 2012

MariaJulie

Valle81 skriver:

Det lyder helt perfekt for en på 4 mdr og hjælp ham endelig som du gør til længere lure en små korte

dejligt at høre!

jeg har været på bange for at han blev afhænging af den gynge. har du erfaring med de powernaps? hvornår stopper de ca med det?

Anmeld

2. januar 2012

tinasmor

Hvor dejligt at han sover så længe. Jeg tænker at omkring 6 måneder så har han måske ikke længere brug for mad mere og derfor kan du måske håbe at han så vågner færre gange om natten, når den tid kommer så tænker jeg, at når han er træt kl 20 så ville jeg bare lade ham sove der og så stå op tidligere. Så kunne det f.eks være kl. 20-07 og så lade ham sove første lur kl 09 som du gør nu. Men som sagt er det måske mere når han er 6 måneder.

Jeg tror det kommer helt af sig selv at de sover mindre jo ældre de bliver. Her gør jeg forskel på når hun skal sove sådan så jeg undgår de små power-naps. Dvs at hun kommer i barnevognen de to gange om dagen hvor hun skal sove længere tid og omkring kl 17 får hun så lov at ligge på sin legeplads til sin powernap.

Men når din søn kun er 4 måneder, så synes jeg, at det ser ganske fint ud.

Anmeld

2. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes også at det lyder helt fint! Tror bare du ska fortsætte det gode arbejde. Vh stine

Anmeld

2. januar 2012

Lusi

Vores søn på snart 10 måneder, har stort set samme sovemønster som jeres, han sover så oven i købet igennem.. han vågner ALDRIG om natten.. han er så født 2 1/2 måned for tidligt, og bliver fulgt på sygehuset, de er ik nervøse over det og så er jeg heller ik, da han jo ellers trives i bedste velgående

Anmeld

2. januar 2012

annec

Min søn på 4 mdr sover næsten det samme. Dog ikke mere end 2 timer ad gangen. Og han kommer i seng halv 8 - 8 og sover igennem og vågner kl 7.00

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.