Stort spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

473 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. marts 2009

Doktor Doolittle

Vi har flere veninder, der har født for nylig og fået skøøøøønne børn
Theodor er ved at finde ud af, hvordan det fungerer, men alligevel ikke helt.
Den anden morgen, hvor jeg fulgte ham i skole, spurgte han pludselig meget alvorligt:
"Mor, babyerne kommer ud af tissekonen, men hvordan kommer de ind?"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2009

DK

Det spørgsmål har vi også fået herhjemme. Vi har forklaret der er æg inde i maven, og når man så har en kæreste/mand/far, så lige pludselig uden man selv kan bestemme så begynder ægget at vokse og bliver til en baby.

Vi er IKKE klar til at forklare at tissemanden skal ind osv. og jeg synes heller ikke at hun som 5 årig er klar til den sandhed.

Anmeld

3. marts 2009

Doktor Doolittle

DK skriver:

Det spørgsmål har vi også fået herhjemme. Vi har forklaret der er æg inde i maven, og når man så har en kæreste/mand/far, så lige pludselig uden man selv kan bestemme så begynder ægget at vokse og bliver til en baby.

Vi er IKKE klar til at forklare at tissemanden skal ind osv. og jeg synes heller ikke at hun som 5 årig er klar til den sandhed.

Nej det er jeg heller ikke klar til at forklare så detaljeret. Her har jeg sagt at æggene ligger inde i moderen og når moderen og faderen elsker hinanden højt, kan det blive til en baby. Jeg føler mig dog lidt som en løgner men mener ikke børn på 6 år er klar til den helt korrekte forklaring endnu.

Anmeld

3. marts 2009

finkedinke

haha ja, hvad skal man dog sige.
min ældste er 7 og har fået forklaringen om tissemand og -kone, men hun har vist ikke reelt forstået den.

Endnu værre er det dog for et par af mine venner, de er lesbiske og venter deres første barn og har fået samme spørgsmål Den er jo ikke lige at forklare, medmindre man blander storken ind i sagen

Berith

Anmeld

4. marts 2009

Mie A

Her hjemme tror vores datter på 5 år, at det er lægen der putter babyerne ind i maven - hvilket det jo også er i nogle tilfælde

Anmeld

4. marts 2009

Cris

Min vendinde har fortælt den her historie til hendes dreng, hun læste den i en eller anden bog: når en mor og en far elsker hinanden rigtigt meget, de krammer hinanden meget stark, og når de krammer stark og længe så vokser der en baby i maven.

Hun sagde at hun ventede om hun skulle give flere forklaringer men det viser sig, at han var meget tildreds med det og har aldrig mere spurgt om babier

Anmeld

4. marts 2009

Diana...

Doktor Doolittle skriver:

Nej det er jeg heller ikke klar til at forklare så detaljeret. Her har jeg sagt at æggene ligger inde i moderen og når moderen og faderen elsker hinanden højt, kan det blive til en baby. Jeg føler mig dog lidt som en løgner men mener ikke børn på 6 år er klar til den helt korrekte forklaring endnu.

Det er jo ikke løgn det er jo når man elsker hinanden meget højt i de fleste tilfælde

Knus Til Dig

Anmeld

4. marts 2009

VB

Min dreng, der lige ver blevet 5, kom forleden hjem og fortalte mig, hvordan man laver børn. Jeg skulle hilse at sige, at han er godt underrettet. De havde læst en bog i børnehaven der hed "Da Emma blev til Emma" Jeg så selv lidt i bogen og synes faktisk at den er fin at tage udgangspunkt i, når man nu skal have den snak.
Jeg vil gerne indrømme at der har været mange sjove samtaler over middagsbordet og min kæreste og jeg føler os helt sikkert udfordret.
Igår begyndte han så at køre rundt i hvor barnet kom ud, for det hul kunne han ikke finde på sigselv. Fik forklaret at det jo kun er piger, der kan få børn - hvortil han spurgte om han måtte se mit hul! Det måtte han selvfølgelig ikke.
Der har været meget tissemands/konesnak her på det sidste, og en dag kom han og sagde "I boller", og så blev jeg jo nød til at spørge om han vidste, hvad det var."det er når tissemanden leger med tissekonen", svarede han, hvilket jeg jo må give ham ret i, men at det jo kun er noget voksne gør. Det var han glad for at høre for det lød godt nok ulækkert! Han er lidt skuffet over at vi har gjort det 2 gange, da vi nu har 2 børn - han havde håbet at ham og hans lillesøster trods alt var kommet til verden på en anden måde!
Det var lidt af det, vi har oplevet på det sidste - og jeg føler ikke det har været for tidligt, for han har selv været meget nysgerrig igennem længere tid. Jeg tror det der er vigtigst, at man ikke giver dem en viden, de ikke ønsker, men venter til de selv begynder at stille de gode spørghsmål.
Håber det kunne bruges til lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.