Gravid efter kejsersnit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Nej det fik vi bestemt ikke at vide af overlægen.

Sandsynligheden for at arret springer op,ved en fødsel,hvis der er gået mindre end 2 år er 3%,er der gået 2år eller mere er sandsynligheden 1%.

Og med de procenter er der vist større sandsynlighed, for at mange andre ting går galt,end at arret springer op..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi fik også at vide at det var bedst at vente et par år, men at sku jeg blive gravid før ville man blive fuldt lidt extra! Nu er der så andre ting der har gjort at vi har været nød til at vente 3år på at få lov til at blive gravid igen, men ved stadig ik om jeg ska ha kejsersnit igen.. Vh stine

Anmeld

2. januar 2012

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle svarerne.. Det var en hel del blandet svar.. Men rart at hører det fra andre

Anmeld

2. januar 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Hej piger..

Til jer der har fået kejsersnit... Har i hørt noget om at man ikke måtte blive gravid efter kort tid efter man har fået kejsersnit?

Jeg hørte det lige med et halvt øre.. Så ved ik lige om jeg skal tro på den..

Min baby er 5 måneder og vi overvejer nemlig at få en tæt på den anden nu her..

Jeg fødte ved at AKS på Riget, og til en samtale med en overlæge efter fødslen fortalte hun mig, at der min. skal gå 1 år, og gerne 2 år, før jeg "må" blive gravid igen, da jeg ellers ville kunne risikere at arret springer op. 

Anmeld

2. januar 2012

Tvillingemor80

Jeg fik at vide jeg skulle vente 2 år efter mit kejsersnit med tvillingerne..

Anmeld

16. januar 2012

KarinaBF

Anonym skriver:

Hej piger..

Til jer der har fået kejsersnit... Har i hørt noget om at man ikke måtte blive gravid efter kort tid efter man har fået kejsersnit?

jeg fik akut kejsersnit og fik at vide at det bedste ville være hvis vi ventede et års tid inden jeg blev gravid igen men det er meget forskelligt hvad læger siger så jeg vil foreslå dig at snakke med din egen læge for at være helt sikker med hensyn til dig og din situation

Anmeld

16. januar 2012

KarinaBF

michelledam skriver:

Hejsa. Kan man ikke vælge og få Pks når man har fået det første gang?

Hvis man vælger at få kejsersnit anden gang skal man vide at, hvis man gerne vil have flere børn at man ved tredje barn igen skal have kejsersnit og så fraråder lægerne at man ikke får flere end 3 !

men vil sige jeg har prøvet at føde ved aks og almindelig og jeg vil til hver en tid heller have 10 børn på den almindelige måde frem for at få kejsersnit igen

Anmeld

16. januar 2012

sandradee

Jeg blev gravid igen 4 mdr efter aks og har ikke haft nogle problemer med det, min læge sagde at kroppen var god til selv at finde ud af hvornår den var klar igen!!!!!

Anmeld

16. januar 2012

Hvem?

Anonym skriver:

Hej piger..

Jeg fik AKS første gang og blev gravid da nr. 1 var 3 mdr, nr. 2 er født i uge 34, da kejsersnittet fra den første sprang.

De siger gerne at der ska gå min, 15 mdr imellem -jeg var indstillet til PKS i Januar da jeg ikke måtte føde selv, grundet så tæt, men nr. 2 kom jo så i December.

Anmeld

16. januar 2012

Camilla..

Anonym skriver:

Hej piger..

Jeg fik akut kejsersnit - og jeg fik afvide at jeg skulle vente to år(ihvertfald) med at prøve at blive gravid.

- Men, har hørt at mange er blevet gravide kort tid efter, hvor det er gået fint. Lægner anbefaler det bare ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.