Chalala85 skriver:
Hey girls...
Sidder og roder lidt rundt på borger.dk for at finde ud af hvor i alverden jeg ansøger min barselsdagpenge...
Går fra d. 10/2-2011 og har så et par måneder med løn, men hvor søger jeg det jeg skal have efterfølgende?!?!?!?!?!
Jeg har fået læst mig frem til at det er arbejdsgiveren selv der skal indrapportere det og så får du tilsendt nogle papirer fra kommunen 
Jeg er selv i totalforvirring fordi jeg skal have barselsdagpenge fra mit studiejob +orlovs-su, men så bliver jeg "fyret" fra 1. april (midt i barslen) så der skal kommunen 'overtage' og ja... det er noget rod og super indviklet, men det første der - det med at det er arbejdsgiveren der skal melde det - den er jeg ret så sikker i 
her er udklip fra en mail fra kommunen
"
Det er din arbejdsgiver som skal underrette os om at lønnen stopper. Det skal gøre via www.virk.dk/nemrefusion som er den hjemmeside hvor arbejdsgiver indberetter barsel og sygdom på deres medarbejder, når de så har indberettet at din løn er stoppet vil du modtage et underretningsbrev som du skal underskrive og returnere til dagpengeafdelingen. Hvis du ligger inde med en skrivelse fra din arbejdsgiver hvor det fremgår hvornår din løn stopper kan den også bruges."
Anmeld