Egenbetaling på sterelisation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.253 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. januar 2012

Zafir

Jeg vil rigtig gerne stereliseres og var faktisk henvist. Så kom den lov at der var egen betaling på sterelisation og jeg havde ikke de 12000 kr operationen kostede

Imellemtiden har de ophævet egenbetalingen på fertilitetsbehandling, men jeg ka ikke finde noget som helst vedr. egen betaling på sterelisation.

Er der nogen der ved noget???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2012

An&Jo

Zafir skriver:

Jeg vil rigtig gerne stereliseres og var faktisk henvist. Så kom den lov at der var egen betaling på sterelisation og jeg havde ikke de 12000 kr operationen kostede

Imellemtiden har de ophævet egenbetalingen på fertilitetsbehandling, men jeg ka ikke finde noget som helst vedr. egen betaling på sterelisation.

Er der nogen der ved noget???

Mener at de har fjernet egenbetalingen, eller ihvertfald det meste af den, men kan ikke huske hvor jeg har læst det henne

Anmeld

2. januar 2012

Zafir

An&Jo skriver:

Mener at de har fjernet egenbetalingen, eller ihvertfald det meste af den, men kan ikke huske hvor jeg har læst det henne

Jeg har prøvet at google det, men jeg kan bare ikke finde noget.

Der stod noget med at det kunne dækkes af sundhedsforsikring og pigerne og jeg kan komme ind under Toms sundhedsforsikring. Men jeg kan ikke gennemskue hvordan det foregår... mmm...

Anmeld

2. januar 2012

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej og godt nyt år.

Hvis du er dækket af din mands sundhedsforsikring, så er du berettiget til at blive steriliseret uden beregning.

Du skal via egen læge henvises til et sted, hvor du kan få lavet indgreb et. Når din læge har henvist dig, skriver du efter skema til sundhedsforsikringen, så  finder de et sted til dig, hvor de har overenskomst.

Det nemmeste er vel at ringe og spørge dem hvordan du gør,

Held og lykke med det.

Anmeld

2. januar 2012

An&Jo

Zafir skriver:

Jeg har prøvet at google det, men jeg kan bare ikke finde noget.

Der stod noget med at det kunne dækkes af sundhedsforsikring og pigerne og jeg kan komme ind under Toms sundhedsforsikring. Men jeg kan ikke gennemskue hvordan det foregår... mmm...

Nej jeg ved det desværre heller ikke.. Synes der er meget der er svært at gennemskue her efter nytår.. Men mon ikke der kommer lidt om det i nyhederne snart??

Anmeld

2. januar 2012

Zafir

lisbeth jess skriver:

Hej og godt nyt år.

Hvis du er dækket af din mands sundhedsforsikring, så er du berettiget til at blive steriliseret uden beregning.

Du skal via egen læge henvises til et sted, hvor du kan få lavet indgreb et. Når din læge har henvist dig, skriver du efter skema til sundhedsforsikringen, så  finder de et sted til dig, hvor de har overenskomst.

Det nemmeste er vel at ringe og spørge dem hvordan du gør,

Held og lykke med det.

Det lyder da rigtig godt. så er det ihverfald bare at finde ud af det med sundshedsforsikringen

Anmeld

2. januar 2012

Zafir

An&Jo skriver:

Nej jeg ved det desværre heller ikke.. Synes der er meget der er svært at gennemskue her efter nytår.. Men mon ikke der kommer lidt om det i nyhederne snart??

jeg må snakke med min læge om det. - Jeg er også igang med at skifte læge, en af tignene med min gamle læge er at han er super imod sterelisation... Og jeg vil bare rigtig gerne stereliseres... mmm.. skide træls, det er jo mit valg jo.

Anmeld

2. januar 2012

maria_wlt

Zafir skriver:

jeg må snakke med min læge om det. - Jeg er også igang med at skifte læge, en af tignene med min gamle læge er at han er super imod sterelisation... Og jeg vil bare rigtig gerne stereliseres... mmm.. skide træls, det er jo mit valg jo.

Jeg har ingen viden om det du spørger om men læste bare det med din læge og må da indrømme at jeg tænkte at det var en gammel sur mand.. Imod sterelisation... ...Det er da KUN den rigtige beslutning når nogen gør det.. Som om det er noget man gør for sjov.. hmm 

Anmeld

2. januar 2012

Zafir

maria_wt skriver:

Jeg har ingen viden om det du spørger om men læste bare det med din læge og må da indrømme at jeg tænkte at det var en gammel sur mand.. Imod sterelisation... ...Det er da KUN den rigtige beslutning når nogen gør det.. Som om det er noget man gør for sjov.. hmm 

Altså - det er den helt rigtige beslutning for mig. Jeg er SUPER glad for de 2 piger jeg har fået, men psykisk vil jeg ikke kunne gå igennem en graviditet igen. - Jeg har alt for meget på 'kistebunden' fra de to der ikke gik.
Samtidig, vil jeg heller ikke kunne få en selvvalgt abort...

Nu har jeg så hormonspiral og det er fucked up træls faktisk. Det er fint nok at jeg ikke bløder særlig meget, men jeg pletbløder OFTE... Samtidig så er der hele tiden problemer med den der 'snor' der sidder ud af livmoderhalsen. Den stikker Tom, når vi laver hankypanky, så det gør at vi ikke lige gør så meget af den slags hanky panky og det er virkelig træls at prævention skal gøre at man ikke har sex ik?... det er jo ligesom det modsatte... mmm...

Jeg vil bare gerne steresileres, så jeg ikke skal tænke over det mere og det er SIKKERT... (altså ved godt at 2 ud af 1000 teoretisk bliver gravide efter sterelisation, men det er bedre end de der 99% sikkerhed på de fleste andre præventionsmuligheder).

Anmeld

2. januar 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det er gratis,så din læge skal bare henvise dig til hospitalet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.