natarbejde som enlig? må man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.131 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg er gået fra min mand i julen og forsøger nu at finde ud af hvordan hverdagen skal se ud fremover.

Min mand ha rfundet sig en anden som han har set siden i sommmers. Han er flyttet ind til hende her i julen og jeg står i næste uge og skal på NAT-arbejde igen. Jeg har et godt nærvækk i form af min familie der har tilbudt at sove hos mine børn og sende dem afsted i skole/børnehave om morgenen.
Men hvis min mand nu ombestemmer sig og aligevel ikke vil have at børnene bor hos mig. Kan han så få dem med begrundelsen at jeg arbejder om natten og at det er familiemedlemmer der hjælper med pasningen i den tid?

Jeg arbejder hver anden uge om natten og ahr derfor også fri hver anden uge. Men manden er ikke så stabil og ombestemmer sig hvert andet øjeblik så at tilrettelægge deres/vores samvær efter mine arbejdsuger tør jeg ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2012

eliasogmor

Anonym skriver:

Jeg er gået fra min mand i julen og forsøger nu at finde ud af hvordan hverdagen skal se ud fremover.

Min mand ha rfundet sig en anden som han har set siden i sommmers. Han er flyttet ind til hende her i julen og jeg står i næste uge og skal på NAT-arbejde igen. Jeg har et godt nærvækk i form af min familie der har tilbudt at sove hos mine børn og sende dem afsted i skole/børnehave om morgenen.
Men hvis min mand nu ombestemmer sig og aligevel ikke vil have at børnene bor hos mig. Kan han så få dem med begrundelsen at jeg arbejder om natten og at det er familiemedlemmer der hjælper med pasningen i den tid?

Jeg arbejder hver anden uge om natten og ahr derfor også fri hver anden uge. Men manden er ikke så stabil og ombestemmer sig hvert andet øjeblik så at tilrettelægge deres/vores samvær efter mine arbejdsuger tør jeg ikke.

jeg vil nok forsøge mig med at evt kun have dagarbejde....eller søge efter det.. men ved ikke hvad reglerne siger omkring det.... held og lykke med det....

Anmeld

1. januar 2012

Anonym trådstarter

eliasogmor skriver:

jeg vil nok forsøge mig med at evt kun have dagarbejde....eller søge efter det.. men ved ikke hvad reglerne siger omkring det.... held og lykke med det....

Tak.
Min plan er også at finde et dagjob. Men som tiderne ser ud lige nu er der mange ansøgere til stillingerne og som enlig mor er jeg nok ikke den bedste ansøger til en stilling.

Derfor er jeg nødt til indtil videre at beholde mit nattejob.

Anmeld

1. januar 2012

Kris89

først vil jeg lige sige at jeg ikke har en disse forstand på det..

men hvis du har helt fri hver anden uge kan jeg da ovehovedet ikke se problemet i at du har nat hver anden, når du nu har et netværk til at hjælpe...

Anmeld

1. januar 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Tak.
Min plan er også at finde et dagjob. Men som tiderne ser ud lige nu er der mange ansøgere til stillingerne og som enlig mor er jeg nok ikke den bedste ansøger til en stilling.

Derfor er jeg nødt til indtil videre at beholde mit nattejob.

Jeg kan slet ikke forstå dit spørgsmål???

Hvad er forskellen? Du arbejder dag og har én til at passe dit barn i de vågne timer og har nogle få timer med dit barn, når du kommer hjem..................eller - du har engageret dig med en eller flere ansvarlige voksne, der er hos dit barn, når det sover, og du har mange flere vågne timer med dit barn end vi andre dagarbejdere? Hmmm, man kan vist ikke diskrimineres for at have natarbejde, vil jeg mene.

Hvis det fungerer godt hos jer, så fortsæt da endelig med det.

Pøj-pøj.

Anmeld

1. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg kan slet ikke forstå dit spørgsmål???

Hvad er forskellen? Du arbejder dag og har én til at passe dit barn i de vågne timer og har nogle få timer med dit barn, når du kommer hjem..................eller - du har engageret dig med en eller flere ansvarlige voksne, der er hos dit barn, når det sover, og du har mange flere vågne timer med dit barn end vi andre dagarbejdere? Hmmm, man kan vist ikke diskrimineres for at have natarbejde, vil jeg mene.

Hvis det fungerer godt hos jer, så fortsæt da endelig med det.

Pøj-pøj.

For min mand er der stor forskel. Alle har jo pasning til deres i børn i dagtimerne, hvor mine skal passes både dag og nat. Til gengæld har jeg jo 100% fri hver anden uge så jeg mener at familielivet fungerer. Men hvad vil statsforvaltningen sige?

Anmeld

1. januar 2012

Carina:-)

Anonym skriver:

For min mand er der stor forskel. Alle har jo pasning til deres i børn i dagtimerne, hvor mine skal passes både dag og nat. Til gengæld har jeg jo 100% fri hver anden uge så jeg mener at familielivet fungerer. Men hvad vil statsforvaltningen sige?

De vil sige at det er godt du beholder dit job-

At dien børn vokser op i trygge rammer ,med et godt forbillede.

Dine børn er jo ikke alene.

Og desuden er det da meget federe for dine børn ,at de hver anden uge har deres mor hjemme frem for 45+ i inst HVER uge.

Der er ingen der får fjernet sine børn fordi man passer sit arbejde

Anmeld

1. januar 2012

Sille86

Hvis jeg var dig ville jeg nok alliere mig med kommunen og få en der har forstand på det til at gi sit besyv med, så er du 100 procent sikker.. Forklar hvordan landet ligger og de ting du er i tvivl om og nervøs for... Så kan du få ro i sjælen om hvad din eks kan kræve ikke kræve.. Og så kan du få lidt ro i sjælen... Umiddelbart kan jeg som udefra kommende ikke se problemer i det da du har god familie opbakning her i den svære tid...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.