Hjælp - Allergi!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal jeg tage en antihistamin?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

954 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. januar 2012

M (:

Hej alle kvinder..

Har et lidt akut spørgsmål ang. allergi.

Sagen er den, at jeg skal til udredning for min allergi i morgen kl. 9.30, da de ikke ved hvad jeg er allergisk overfor. Jeg ved ikke hvad konsultationen i morgen kommer til at indebære - om det bare er en samtale med lægen om det videre forløb eller om der skal tages prøver. Klinikken er selvfølgelig lukket i dag, så kan ikke ringe og spørge.

Problemet er nu, at jeg har fået voldsom allergi (nældefeber) over hele kroppen, og overvejer nu, om jeg skal tage en antihistamin, som jeg ved virker. Har en tidligere historie om at min allergi kan udvikle sig meget voldsomt og give mig vejrtrækningsproblemer og i værste fald et anafylaktisk shock (men det sker ikke hver gang).

De antihistaminer jeg har tager 24 timer at udskilde fra kroppen, dvs. de vil ikke være udskildt inden min konsultation i morgen. 

What to do?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2012

Maja_4000

Jeg har stemt ja , for det er hvad jeg selv ville gøre

Hvis det har indflydelse på eventuelle prøver i morgen , må du få en ny tid (:

Anmeld

1. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville også tage en pille også gøre dem opmærksomme på det i morgen. Især hvis du pludselig står og ik ka få vejret! Vh stine

Anmeld

1. januar 2012

M (:

Maja_4000 skriver:

Jeg har stemt ja , for det er hvad jeg selv ville gøre

Hvis det har indflydelse på eventuelle prøver i morgen , må du få en ny tid (:

"Problemet" er også, at det er på en klinik, hvor der er meget lang ventetid (+2 mdr.), tror du så det er nemt at få en ny tid, når man ligesom først "er kommet ind" i deres system?

Anmeld

1. januar 2012

Maja_4000

M (: skriver:

"Problemet" er også, at det er på en klinik, hvor der er meget lang ventetid (+2 mdr.), tror du så det er nemt at få en ny tid, når man ligesom først "er kommet ind" i deres system?

Det ved jeg så ikke Men jeg ved hvor ubehagelig nældefeber kan være .. Så jeg tror stadig , at jeg ville tage dem ..

Anmeld

1. januar 2012

Chris86

Hej alle kvinder..

Har et lidt akut spørgsmål ang. allergi.

Sagen er den, at jeg skal til udredning for min allergi i morgen kl. 9.30, da de ikke ved hvad jeg er allergisk overfor. Jeg ved ikke hvad konsultationen i morgen kommer til at indebære - om det bare er en samtale med lægen om det videre forløb eller om der skal tages prøver. Klinikken er selvfølgelig lukket i dag, så kan ikke ringe og spørge.

Problemet er nu, at jeg har fået voldsom allergi (nældefeber) over hele kroppen, og overvejer nu, om jeg skal tage en antihistamin, som jeg ved virker. Har en tidligere historie om at min allergi kan udvikle sig meget voldsomt og give mig vejrtrækningsproblemer og i værste fald et anafylaktisk shock (men det sker ikke hver gang).

De antihistaminer jeg har tager 24 timer at udskilde fra kroppen, dvs. de vil ikke være udskildt inden min konsultation i morgen. 

What to do?

Nej, hvis du skal have lavet allergitest så må man ikke tage piller inden.. kan ikke huske om det bare er nogle timer inden eller hvordan... men ved priktest f.eks må man ikke..

Anmeld

1. januar 2012

M (:

Nej, hvis du skal have lavet allergitest så må man ikke tage piller inden.. kan ikke huske om det bare er nogle timer inden eller hvordan... men ved priktest f.eks må man ikke..

Nej, der står på mine antihistaminer, at man ikke må tage dem to døgn før evt. priktest, men ved ikke, om jeg skal have lavet en sådan i morgen.. :/

Men ved ikke, om de vil kunne se noget på f.eks. en blodprøve?

Anmeld

1. januar 2012

Chris86

Nej, der står på mine antihistaminer, at man ikke må tage dem to døgn før evt. priktest, men ved ikke, om jeg skal have lavet en sådan i morgen.. :/

Men ved ikke, om de vil kunne se noget på f.eks. en blodprøve?

Ja det øv.. ved ikke engang om vagtlægen kan svare dig på det..

Anmeld

1. januar 2012

M (:

Chris86 skriver:

Ja det øv.. ved ikke engang om vagtlægen kan svare dig på det..

Tror bare han siger "spis en pille" - han er da ligeglad med min udredning i morgen..  

Anmeld

1. januar 2012

lio

Kan du ikke forhøre dig hos lægevagten, det vil være så ærgeligt hvis du skal have en ny tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.