Ikke lige den måde jeg havde tænkt at fejre nytårsaften 
Ifølge mine egne beregninger gik jeg ind i 7. uge i forgårs, jeg har haft det godt i de sidste 2 uger - ingen kvalme, men brystspændinger og ligamentsmerter (havde heller ikke kvalme med Magnus). I torsdags var jeg til første lægeundersøgelser hvor han lavede en GU. og alt så meget fint ud. Livmoderen var vokset og livmoderhalsen havde skiftet farve til violet. Igår opdager jeg pludseligt ved et toiletbesøg at der er lidt brunligt/mørkerødt udflåd i trussen - ikke meget, ca. det der svarer til en 5 kr.
Alle alarm klokker går igang, og jeg bliver meget bange og frustreret. Ringer til vagtlægen som vil have mig på sygehuset med det samme. Der foretager de en indvendig scanning. Lægen finder en blommesæk og mener at hun nogen gange kan se et lille hjerteblink - jeg er jo kun 6+1 ved scanningen, så hun mener det er for tidligt at se det klart, og måske er jeg lidt kortere henne end forventet. Jeg får taget blodprøve og skal så have taget en igen imorgen.
Hun siger at umiddelbart ser alt fint ud, men hun kan jo selvfølgelig ikke fortælle mig hvorfor jeg har pletblødt lidt. I min tidligere graviditet, der endte med Magnus, havde jeg på intet tidspunkt blødninger, og derfor ringer alle alarmklokker jo!
Puha, 5 timer på B5 og ikke så meget klogere, var ikke lige den måde jeg havde tænkt at fejre nytårsaften. Igår aftes og her til morgen er der intet farvet udflåd, så håber, håber, håber at det lille spir bliver derinde, og jeg ikke er igang med at tabe... Har forresten på intet tidspunkt haft ondt, hvilket jeg tolker som et positivt tegn...
Nå kryds lige fingre for at blodprøverne viser super stigning i HCG, at næste scanning uden tvivl viser et fint hjerteblink og at det dumme pletblødning holder sig laaangt væk!
BTW godt nytår til jer alle
Anmeld