Håber, håber, håber!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

682 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. januar 2012

Mor til Magnus

Ikke lige den måde jeg havde tænkt at fejre nytårsaften

Ifølge mine egne beregninger gik jeg ind i 7. uge i forgårs, jeg har haft det godt i de sidste 2 uger - ingen kvalme, men brystspændinger og ligamentsmerter (havde heller ikke kvalme med Magnus). I torsdags var jeg til første lægeundersøgelser hvor han lavede en GU. og alt så meget fint ud. Livmoderen var vokset og livmoderhalsen havde skiftet farve til violet. Igår opdager jeg pludseligt ved et toiletbesøg at der er lidt brunligt/mørkerødt udflåd i trussen - ikke meget, ca. det der svarer til en 5 kr.

Alle alarm klokker går igang, og jeg bliver meget bange og frustreret. Ringer til vagtlægen som vil have mig på sygehuset med det samme. Der foretager de en indvendig scanning. Lægen finder en blommesæk og mener at hun nogen gange kan se et lille hjerteblink - jeg er jo kun 6+1 ved scanningen, så hun mener det er for tidligt at se det klart, og måske er jeg lidt kortere henne end forventet. Jeg får taget blodprøve og skal så have taget en igen imorgen.

Hun siger at umiddelbart ser alt fint ud, men hun kan jo selvfølgelig ikke fortælle mig hvorfor jeg har pletblødt lidt. I min tidligere graviditet, der endte med Magnus, havde jeg på intet tidspunkt blødninger, og derfor ringer alle alarmklokker jo!

Puha, 5 timer på B5 og ikke så meget klogere, var ikke lige den måde jeg havde tænkt at fejre nytårsaften. Igår aftes og her til morgen er der intet farvet udflåd, så håber, håber, håber at det lille spir bliver derinde, og jeg ikke er igang med at tabe... Har forresten på intet tidspunkt haft ondt, hvilket jeg tolker som et positivt tegn...

Nå kryds lige fingre for at blodprøverne viser super stigning i HCG, at næste scanning uden tvivl viser et fint hjerteblink og at det dumme pletblødning holder sig laaangt væk!

BTW godt nytår til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2012

th

Mor til Magnus skriver:

danIkke lige den måde jeg havde tænkt at fejre nytårsaften

Ifølge mine egne beregninger gik jeg ind i 7. uge i forgårs, jeg har haft det godt i de sidste 2 uger - ingen kvalme, men brystspændinger og ligamentsmerter (havde heller ikke kvalme med Magnus). I torsdags var jeg til første lægeundersøgelser hvor han lavede en GU. og alt så meget fint ud. Livmoderen var vokset og livmoderhalsen havde skiftet farve til violet. Igår opdager jeg pludseligt ved et toiletbesøg at der er lidt brunligt/mørkerødt udflåd i trussen - ikke meget, ca. det der svarer til en 5 kr.

Alle alarm klokker går igang, og jeg bliver meget bange og frustreret. Ringer til vagtlægen som vil have mig på sygehuset med det samme. Der foretager de en indvendig scanning. Lægen finder en blommesæk og mener at hun nogen gange kan se et lille hjerteblink - jeg er jo kun 6+1 ved scanningen, så hun mener det er for tidligt at se det klart, og måske er jeg lidt kortere henne end forventet. Jeg får taget blodprøve og skal så have taget en igen imorgen.

Hun siger at umiddelbart ser alt fint ud, men hun kan jo selvfølgelig ikke fortælle mig hvorfor jeg har pletblødt lidt. I min tidligere graviditet, der endte med Magnus, havde jeg på intet tidspunkt blødninger, og derfor ringer alle alarmklokker jo!

Puha, 5 timer på B5 og ikke så meget klogere, var ikke lige den måde jeg havde tænkt at fejre nytårsaften. Igår aftes og her til morgen er der intet farvet udflåd, så håber, håber, håber at det lille spir bliver derinde, og jeg ikke er igang med at tabe... Har forresten på intet tidspunkt haft ondt, hvilket jeg tolker som et positivt tegn...

Nå kryds lige fingre for at blodprøverne viser super stigning i HCG, at næste scanning uden tvivl viser et fint hjerteblink og at det dumme pletblødning holder sig laaangt væk!

BTW godt nytår til jer alle

Nej det er ikk sådan man ønsker at gå ind i det ny

e år. Jeg krydser finger forr dig og den lille. Håber på en god update.

Anmeld

1. januar 2012

babymus77

Godt nytår;-)) Da jeg var 8+1 skete det samme for mig!!! Det var dog mere end du fortæller men helt mørkt!!! Jeg blev rigtig bange.. Først til læge og så på sygehus..... De så dog med det samme en fin spire med fint hjerte;-) Der var en Tom blommesæk hvor der ikke havde været noget i ku lægen se, andet end gammel blod!!!!! Det var der jeg blødte fra jeg plet blødte hele den week, mørkt brunt udflåd..... Det gik i sig selv igen... Så fra start ku det ha endt med at der kunne have udviklet sig to fostre!! Men Gjorde det dog ikke!!!! Nu er jeg i 10+3 og stadig tyk;-)))). Man bliver så bange når det sker, men er sikker på din lille bebs nok skal blive der;-) nytårs kram herfra!!!!

Anmeld

1. januar 2012

Masig

Jeg har også pletblødt lidt.. ikke noget vildt, kun lige en enkelt dråbe ad gangen, men helt frisk blod.... men da jeg blev scannet var der det fineste hjerteblink, så det behøver ikke nødvendigvis være dårlig tegn at man bløder... Der kan være mange årsager til det, uden det behøver være farligt :-)

Men kan godt forstå du bliver nervøs, gjorde jeg også, og gør jeg stadig hvis der pludselig sker noget jeg ikke har oplevet før...

Anmeld

1. januar 2012

Mor til Magnus

Tak for de positive historier! Flere modtages med kyshånd! Lige nu går tiden bare alt for langsomt. Bliv nu tirsdag så jeg kan få svar på de blodprøver...

Anmeld

1. januar 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg vil berolige dig med, at det ikke er usædvanlig at bløde, når man er gravid... mange bløder en gang, nogle et par gange og andre hele vejen igennem og der kommer dejlige børn ud af det--

Håber det bedste for dig...

Mette

Anmeld

1. januar 2012

Mor til Magnus

Mange tak for beroligende ord:-) Jeg har idag ikke haft farvet udflåd, så håber at det var det, og at det lille spir har det godt derinde! Venter nu bare i spænding på svar fra blodprøverne..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.