Kvalme og madlavning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

403 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. januar 2012

HelleRL

Hej med jer.

Og rigtig godt nytår!

Jeg ville høre hvad I andre har gjort eller gør når I har kvalme og ikke har lyst til at lave mad?

Jeg selv spiser helst kun salat og brød for tiden. Jeg er ellers meget imod at spise salat om vinteren da det er en sommergrøntsag, men når nu jeg ikke kan få andet ned, ja så er det jo bedre en intet.

Manden skal dog have mad, og det er altid mig der laver mad. Han er dog blevet spist af med rester fra fryseren og sådan noget utiltalende halvfærdig købemad, som vel og mærke ikke lugter stærkt. For min lugtesans har da godtnok også taget til, så der er også grænser for hvad han må spise. Hold op hvor jeg ikke er ret medgørlig for tiden!

Men jeg ville bare høre jer andre. Har jeres mand selv lavet mad. HAr han kun spist rugbrød når der ikke blev serveret andet, eller hvad gjorde I.

Mvh. Helle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2012

sarahb

Min mand spiste bare med mig, sandwich, salater, milde pizzaer, hjemme lavet kyllinge burgere. Noget der ikk smagte eller luftede af for meget. Ellers hentede han bare mad til os så jeg ikke skulle stå i det. For med 20-40 opkastninger om dagen, så kunne jeg bare ikke stå med mad.. Pyha..

Anmeld

1. januar 2012

Miss T

Han må da i gang, når du snart skal sidde og amme kan du jo hellere ikke stå og kokkere. Herhjemme laver manden også mad og mad der smager godt. Ps salat er ikke kun en sommerspise, det indgår i den daglige madspise for mange og anbefales.

Anmeld

1. januar 2012

HelleRL

Tak for svar begge to.

Det med at han selv laver mad hver dag bliver nok ikke til noget. Han er tilgengæld rigtig aktiv med alt andet husligt!

Ang. salat. Så er jeg ikke enig. Det er en sommerspise, hvor kål og rodfrugter er sæson nu. Det er rigtigt at der er mange som spiser det nu, men det betyder ikke at det er sæson :-) Det samme med eks. agurk og tomat. Men den diskution er en helt anden :-)

Kom gerne med flere svar...

Anmeld

1. januar 2012

birthee

HelleRL skriver:

Tak for svar begge to.

Det med at han selv laver mad hver dag bliver nok ikke til noget. Han er tilgengæld rigtig aktiv med alt andet husligt!

Ang. salat. Så er jeg ikke enig. Det er en sommerspise, hvor kål og rodfrugter er sæson nu. Det er rigtigt at der er mange som spiser det nu, men det betyder ikke at det er sæson :-) Det samme med eks. agurk og tomat. Men den diskution er en helt anden :-)

Kom gerne med flere svar...

Du kan jo lave forskellige råkost-salater af årstidens rodfrugter? Revet gulerod med appelsiner, æbler og rosiner... Bagte rodfrugter i ovn, rødbedesalat, råkost med hvidkål og gulerødder, og så groft brød til... Jeg spiste, og spiser heller ikke nu, så meget kød - kunne ikke klare lugten af det... hos mig var det sådan at jeg godt kunne lave det, men absolut ikke havde lysten til at spise det...

Med hensyn til din mand, må han jo spise lidt som du gør... du kan ikke spørge din mor/svigermor om de alligevel vel lave lidt ekstra af fx. frikadeller eller hakkebøf, når de laver til sig selv? Altså hvis de bor i nærheden... Ellers er det da noget med hakket oksekød og et glas af det der tomatsauce fra fakta/netto/rema der bare skal væltes i når kødet er brunet... det tager ikke lang tid, og måske din mand kan lave det selv???

Håber for dig du får det bedre snart, det er jo forhåbentlig kun en periode

Anmeld

1. januar 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg er i samme situation som dig - lider af slem kvalme med mange opkastninger og har voldsom madlede.

Herhjemme spiser vi (Min mand vores søn og jeg) det jeg har lyst til og min mand tilbereder det. De aftener hvor jeg intet kan få ned spiser far & søn bare det de ønsker.

Så din mand må da bare selv i gang....

Anmeld

1. januar 2012

Masig

Har du overvejet at spise lidt inden du skal lave mad, så kvalmen måske ikke er så slem...?? Her spier manden det jeg spiser, men vi kan jo ikke leve af pizza og kiks hele tiden, så jeg er nødt til at lave mad... Manden arbejder rimelig sent, og jeg kan ikke tillade mig at han skal stå og lave mad når han kommer hjem, når han i forvejen laver meget andet, så det er et spørgsmål om at bide det i sig, og evt spise lidt inden så man ikke har så meget kvalme....

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget kvalme du har, men "ikke at have lyst til at lave mad", lyder lidt som om du bare ikke orker det, hvilket er helt forståeligt, kender det godt, men at du i princippet godt kunne gøre det hvis du virkelig ville... Hvad med at prøve at lave en aftale om at du laver mad halvdelen af ugen og han laver den anden halvdel og så lav det du har lyst til, og så må han jo bare spise det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.