ulleby skriver:
LIDT LANGT!!! De damer - Glæadelig jul til alle. Tja min tid bliver som ses ikke brugt her inde desværre - men tværtimod på mine twins damer - som nu er fyldt 8 måneder.
De har valgt ikke at vil sove om natten i snart 2 måneder nu! Men spørgsmålet er om det er alle forandringerne. Men det bliver hverken mor eller far udhvilet af...
Fra fødsel (april) og frem til oktober sov de damer meget godt - fik mad engang om natten men ikke alle dage. Så i slut oktober fik vi en dom - Ella vores mindste og yngste tvilling skulle hjerte opereres... Turen gik ret hurtigt til skejby, og Ella fik en åben hjerteoperation, lå i kunstigt koma i et par dage. Puha det trak tænder ud - til vores fordel ammede jeg dem begge så både Lasse og jeg blev indlagt (en forældre til hvert barn). Carmen klarede hele opholdet, pinslerne, de trængte forhold osv. til UG!!! De kom på skejby i hver deres seng, begyndt på mere fast føde (fik en total garvet sygeplejerske som stoppede både sovs og kød i dem), og valgte mere amningen fra og ville ikke spise om natten.
Misionen var klar når vi kom hjem måtte de på eget værelse, i hver deres seng og mere mad inden for! Men virkeligheden blev en anden. Der var utrolig mange konsekvenser ved sådan en operation med Ella og Carmens tålmodighed var ved at være brugt - så hvergang man forlod lokalet - grad Ella fordi hun var bange for at blive efterladt. Og Carmen gad ikke hører mere på hende og blev sur.... Men nætterne blev ikke bedre af hjemkomsten - nu sover de i etaper, spiser ikke så meget og vil gerne hænge og have sutten. Samtidig med de skal stimuleres så vi kan få mad i dem og aktivere dem så de bliver trætte men uanset hvad vi gør, render vi 10-15 gange om natten for at give sute eller underholde.... Syntes egentlig ikke at jeg skal til at give dem noget at spise om natten igen nu vi ved de kan klre sig uden - for så senere at skulle vende dem af med det igen
Så spørgsmålet er nok hvad gør vi for at alle kan sove om natten????
Godt nytår

Mine tvillingepiger er 9 måneder gamle og har desværre aldrig sovet rigtig godt. De sover stadig i vores soveværelse, og efter første opvågning kommer de også over i dobbeltsengen, for så er der ikke så langt at række, når/hvis de vågner igen.
Vi var holdt op med at give natflaske, da de var 7,5 måneder gamle men er nu begyndt igen, da vi har opdaget, at de altså sover bedre, når de lige får mælk engang til. Vi forsøger virkelig at stoppe dem med mad i løbet af dagen, men det lader alligevel ikke til, at det helt er nok til at holde dem kørende en hel nat.
Jeg har desværre ikke de vise ord, men du er ikke alene. Jeg tror i øvrigt sagtens, det kan være p.g.a. alle forandringerne. Alting synes at komme i faser med de små.