meget rød numse-hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. december 2011

SD

Maja84 skriver:

Vores søn på 11 mdr har længe været ved at få tænder, Men ingen er brudt frem endnu, og ser ud til det trækker ud. Den sidste uges tid har han haft lidt dårlig mave sådan on/off.
Vores problem er han får hurtigt rød numse, og endnu værre, steder hvor han bliver helt hudløs
Vi bruger kun libero og pambers, da alt andet ikke har suget nok eller givet rød ende. Vi smurte med zinksalve, men bruger nu Inotyol, og har hjulpet, men laver han stort og bleen ikke bliver skiftet med det samme bliver han rød og hudløs. Giver rigtig ofte ren ble, men kan jo ikke vække ham fra lur eller om natten for at give ren ble, da vi i forvejen har problemer med hans søvn. Vågner han om natten, får han også ren ble.
Er frustreret og ved ik hvad vi mere kan gøre, og numsen når knap at hele før vi har problemet igen

Hjælp hjælp hjælp håber i har gode råd derude

nu har jeg ikke læst hele tråden igennem - men kogte stofbleer er et ældgammelt og MEGET effektivt middel...

Du skal koget noget vand - hælde det i en skål. Rive en stofble i stykker så det passer med at den kan være i bleen. Lig stykket ned i skålen med vand og lad den ligge lidt.

Tag den op MED PINCET - tricket er at du IKKE må røre ved den. Den skal ikke være dryppende, men dog våd. Lig den i bleen og giv ham den på. Lad den bare sidde til næste gang han skal skiftes.

Jeg brugte det altid til min søn ved meget rød numse og det virkede hver eneste gang. Har dog hørt om nogen hvor de ikke hjælper..... Det hjælpr fordi den er bakterie fri og desificere numsen.

Ved godt det lyder ulogisk når det nu netop er fugt der forårsager den røde numse. Men kluden giver numsen pause fra bakterierne og så heler den altså lynhurtigt

Good luck

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2012

akskovmose

Maja84 skriver:

SKal jeg bare spørge efter det som håndkøb må man bruge det, selvom der er gået hul eller kun når det er rødt?

Ja det er i håndkøb.. Prøv lige spørg på apoteket, jeg er ikke helt klar over det..

Anmeld

6. januar 2012

EnGodMor

atMIn søn har været det samme igennemmed rød numse og hudløs  zinksalve er vejen til helvede så vi prøvede kartoffelmel, det hjælp en lille smule, men ikke nok, så så jeg at den lokale brugs havde baby pudder og det virker simpelthend bare så super godt, nu bruger vi kun det og intet andet 

Og så tør røv i de der libero og skide dyre og smarte lorte bleer, de eneste der virker er de billige fra aldi  jeg kender mange som bruger libero bleer og andre dyre mærker af bleer, fordi det åbenbate er det sejeste at bruge mener de..... men det skal sgu da ikke være sejt, det skal være nogen bleer barnet har det bedst i og aldi´s er gode og har os vundet testen

Håber i får styr på rumpen

Anmeld

6. januar 2012

Kløver

engodmor skriver:

Gåaafædebedr atMIn søn har været det samme igennemmed rød numse og hudløs  zinksalve er vejen til helvede så vi prøvede kartoffelmel, det hjælp en lille smule, men ikke nok, så så jeg at den lokale brugs havde baby pudder og det virker simpelthend bare så super godt, nu bruger vi kun det og intet andet 

Og så tør røv i de der libero og skide dyre og smarte lorte bleer, de eneste der virker er de billige fra aldi  jeg kender mange som bruger libero bleer og andre dyre mærker af bleer, fordi det åbenbate er det sejeste at bruge mener de..... men det skal sgu da ikke være sejt, det skal være nogen bleer barnet har det bedst i og aldi´s er gode og har os vundet testen

Håber i får styr på rumpen

Går meget bedre efter vi er begyndt at bruge vatrondeller i stedet for vådservietter Og skum klude.
Pudder har vi prøvet uden effekt
Vi bruger ikke bleer efter om noget er sejt eller ej, vi har prøvet stort set alle bleer, men vores søn kan enten ikke tåle dem eller de suger ikke nok, og nogle var begge dele galt. Eneste vi har haft held med er libero og pampers, bruger de 2 mærker fordi de Er de eneste som suger nok. Til gengæld kan vores søn kun tåle de vådservietter som kan købes i aldi, mener det er dem vibelle laver. Ville gerne kunne bruge billige bleer men desværre ikke en mulighed, og har været dyrt at skulle afprøve alle de bleer, så næste får simpelthen lov at bruge samme bleer, så vi ikke skal den dyre mølle igennem igen, skal vi det sparer vi intet, og køber heldigvis på tilbud og nogle gange i tyskland
Tak for svar

Anmeld

6. januar 2012

EnGodMor

Ja det er ski ikke nemt med de bleér  jeg kender nogen som bruger de brune økolokiske bleér, de virker fint for dem.... bare rumperne har det godt i dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.