puttetid for 2-3 mdr. gammel baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.516 visninger
12 svar
0 synes godt om
30. december 2011

Filippa & Liva

Hvornår putter I jeres små i seng for natten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

sandratobias

Når de var trætte og ville sove... Ingen fast tidspunkt.. Er for tidligt ( sagde min SP.. )

Anmeld

1. januar 2012

Filippa & Liva

sandratobias skriver:

Når de var trætte og ville sove... Ingen fast tidspunkt.. Er for tidligt ( sagde min SP.. )

Okay, hvis det er for tidligt med søvnrutiner nu - hvornår begynder man så på det?

Anmeld

1. januar 2012

Thalia

BigBabyWish skriver:

Okay, hvis det er for tidligt med søvnrutiner nu - hvornår begynder man så på det?

Efter 6 mds. alderen kan du begynde at arbejde med putterutiner. Før da er det spild af tid og synd for både børn og forældre

Anmeld

1. januar 2012

otlitrom

Thalia skriver:

Efter 6 mds. alderen kan du begynde at arbejde med putterutiner. Før da er det spild af tid og synd for både børn og forældre

Helt enig

Boas er 6 mdr. på mandag, og vi begynder først nu, at skabe lidt "faste rammer", fordi vi kan mærke han er klar.. Indtil nu har han styret sin rytme selv, og det er gået over al forventning. Han ved heldigvis godt, hvornår det er nat, og hvornår det er dag

Nyd at hun er lille og giv hende tryghed og kærlighed, så kommer rutinerne senere.. Jeg var selv lidt "ivrig" efter at få rytme og rutiner, men jeg kan se nu, at Boas selv har vist, hvornår han er klar..

Anmeld

1. januar 2012

Lise

Begge mine unger har været "putteklare" ved 20-tiden fra de var ganske små. Altså ca. 2 mdr's alderen. Den mindste, der nu er 21 mdr, havde fast døgnrytme fra han var 2 mdr. og holdt den samme rytme i laaang tid.

Men måske jeg bare har været heldig

Anmeld

1. januar 2012

Filippa & Liva

Thalia skriver:

Nu spørger jeg måske dumt - men hvordan kan det være spild af tid samt synd for barnet og en selv?

Det skal ikke forstås som at vi her tvinger den lille til at sove på bestemte tidspunkter, slet ikke.

Hun har egentlig en meget fast rytme i sig selv, men jeg kender da flere som har ligeså små børn som allerede nu har faste søvnrytmer hvor baby bliver puttet hver aften eks. kl. 20 for natten.

Anmeld

1. januar 2012

De3Guldklumper

de første par måneder blev de puttet ved 22-23 tiden efter en spisning. fra 3-4 mdr og de kom på eget værelse er de puttet ved 20-21 tiden og det har været lige som det skulle være

Anmeld

1. januar 2012

Filippa & Liva

Pylle3 skriver:

de første par måneder blev de puttet ved 22-23 tiden efter en spisning. fra 3-4 mdr og de kom på eget værelse er de puttet ved 20-21 tiden og det har været lige som det skulle være

Tak for dit svar.

Det lyder jo meget som her, her bliver hun puttet kl. 22 om aftenen men vi havde også i tankerne at putte hende lidt tidligere når hun bliver det lidt ældre, kan dog høre der er mange forskellige meninger omkring det at putte på bestemt tidspunkt når de ikk er ældre.

Anmeld

1. januar 2012

Thalia

BigBabyWish skriver:

Nu spørger jeg måske dumt - men hvordan kan det være spild af tid samt synd for barnet og en selv?

Det skal ikke forstås som at vi her tvinger den lille til at sove på bestemte tidspunkter, slet ikke.

Hun har egentlig en meget fast rytme i sig selv, men jeg kender da flere som har ligeså små børn som allerede nu har faste søvnrytmer hvor baby bliver puttet hver aften eks. kl. 20 for natten.

Spild af tid fordi der sker så stor udvikling i børnene de første 6 mdr. at man ikke kan forvente at rytmer og rutiner holder. Babyer kan have vidunderlige selskabte rutiner i mange uger, hvorefter det pludseligt går helt modsat. Min sp sagde ligeud at hvis man forsøger at indføre rutiner før 6mdrs. alderen, så er man selv ude om at man bliver skuffet.

Med det i mente mener jeg at det er synd for babyerne at man begynder at have forventninger om en putterytine før 6 mdrs. alderen for hvis de ikke indfries gir de en masse unødige frustrationer. Og frustrationer er i mine øjne altid synd for både børn og forældre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.