Hvad sker der`?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. december 2011

Anonym trådstarter

Har her på det seneste fået en del strækmærker alle mulige steder på kroppen og det gør mig virkelig ked af det da jeg nu har mest lyst til at pakke mig væk, bryder mig ikke rigtig om at vise mig overfor min kæreste længere, da de er meget tydeligt og de er alle mulige steder, midt på maven, i arm hulen/undersiden af overarmen, over og under brystet, på hofter og lår... Og det gør mig ekstrem fustreret, især efter som det er efter jeg er begyndt at tabe mig at de er kommet frem.. Føler jeg kan finde et nyt et hver dag! Og de er helt lilla og tydelige...

Hvad kan være årsag til det? Plejer man ikke at sige at man får strækmærker fordi man udvider sig? forstår ikke hvordan det kan være jeg udvider mig når jeg taber mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2011

JeNoVa

Anonym skriver:

Har her på det seneste fået en del strækmærker alle mulige steder på kroppen og det gør mig virkelig ked af det da jeg nu har mest lyst til at pakke mig væk, bryder mig ikke rigtig om at vise mig overfor min kæreste længere, da de er meget tydeligt og de er alle mulige steder, midt på maven, i arm hulen/undersiden af overarmen, over og under brystet, på hofter og lår... Og det gør mig ekstrem fustreret, især efter som det er efter jeg er begyndt at tabe mig at de er kommet frem.. Føler jeg kan finde et nyt et hver dag! Og de er helt lilla og tydelige...

Hvad kan være årsag til det? Plejer man ikke at sige at man får strækmærker fordi man udvider sig? forstår ikke hvordan det kan være jeg udvider mig når jeg taber mig

Kan det være, at du er dehydreret? Hvis du ikke får nok væske, mister din hud sin elasticitet og får lettere revner.

Anmeld

31. december 2011

Frk.Skruk

Anonym skriver:

For nogle år siden tabte jeg mig ca 20 kilo, og fik en del strækmærker

Ved ikke lige hvorfor det er sådan, men du er ikke den eneste.. Men det kan være at de bliver mere utydelige med tiden.. Mine de er meget lyse nu, og man kan faktisk kun se dem, hvis man virkelig leder efter dem..

Håber også dine bliver mere utydelig med tiden - så du igen kan vise dig for din kæreste

(Jeg har hørt at det skulle hjælpe hvis man smører området ind i madolie, det er måske værd at prøve)

Rigtig godt nytår til dig og din familie

Anmeld

31. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

De første steder man mister fedtlaget, når man taber sig, er lige under huden. Strækmærkerne har hele tiden været der, men du har ikke kunne se dem pga et tyndt fedtlag, der har dækket over blodkarene, som er dem, der kan ses under strækmærkerne.
De har nemlig været pakket ind i fedt, og når det forsvinder, så kan man pludseligt se blodkarenes farve gennem den krakelerede underhud.
Huden er nemlig stadigvæk langt mere udvidet end den var inden man tog på, og der går væsentligt længere før huden har trukket sig sammen igen.
Jo yngre man er, jo hurtigere vil huden trække sig sammen, og jo hurtigere vil mærkernes farve klinge af.

Desværre er der ingen verdens ting du kan gøre andet end at væbne dig med tålmodighed.
Du kan sørge for at holde huden fugtig med en god bodylotion, massere den godt igennem på områderne et par gange om ugen, sørge for at få rigeligt med væske, og så væbne dig med tålmodighed på at fedtlaget omgrupperer sig, sådan at dine blodkar igen genopbygger et fedtlag omkring blodkarene.
Ikke at du atter skal tage på, slet ikke, men der er det ved det, at kroppen først forbrænder det fedt, der er tættest på blodkarene og siden tager den af fedtdepoterne dybere inde.
Så fortsæt du bare med at tabe dig, og strækmærkerne skal nok blive blegere og mindre, når din krop har fundet sin nye og slankere ballance.

Kærligst
Sussie

Anmeld

31. december 2011

Anonym trådstarter

Mange tak alle 3 Jeg vil gøre mig et forsøg, håber bare de bliver utydelige, med tiden, syntes det er så voldsomt :s især at jeg får det steder som på undersiden af overarmen.. føler kun at jeg kan gå med lang ærmede nu... Så der skal ske et eller andet inden foråret kommer ellers ser jeg frem til en meget varm sommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.