Vægt i sidste trimester

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

612 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. december 2011

Mussen2

HejSa

Jeg er i uge 35 og har tagt fint på i hele graviditeten. I sidste graviditet endte jeg på 16 kg.  Og indtil nu her har jeg så nogenlunde taget på i samme takt som  i sidste graviditet. 

Jeg har desuden fået skølinden kommende baby til at være større end sidst?

Nu synes jeg så det er lidt tnkevækkende at jeg ikke rigtig tager på mere og faktisk ikke har gjort det i de sidste 2-3 uger. Jeg ved jo at man gerne tager 500 g på om ugen i sidste trimester. Omvendt ved jeg også at ikke to graviditeter er ens og modsat sidste døjer jeg ikke med vand i kroppen osv. Jeg mærker liv hver dag, men er plaget af trykken i spiserøret så det nedsætter spisellysten lidt. Jeg spiser dogrühle sikkert nok vil jeg mene

Hvad tænker i? Jeg skal til jm om en uge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

KittyMaMa

Det lyder meget som mig! Jeg er også i uge 35 (termin 5/2) og har indtil videre tager ca. 11 kg på, - de sidste 3-4 uger har der ikke været nogen vægtstigning. Jeg har det lige som dig, - ingen vand denne gang, tilgengæld halsbrand og trykken i brystkassen, så jeg kan ikke spise særlig meget af gangen.

Men altså jeg er ikke nervøs, for maven bliver tydeligt større. Og jeg mærker i den grad liv! - Det kan jo også være det kommer . Du kunne da lige nævne det for JM.

Sidste gang tog jeg i hvert fald 25 kg på , - ved ikke den præcise vægt, da jeg fødte lidt før (og uventet) ved akut kejsersnit. - Men er da glad for der (indtil videre) ikke er kommet så meget på som sidst.

/Katja

Anmeld

30. december 2011

Mussen2

KittyMaMa skriver:

Det lyder meget som mig! Jeg er også i uge 35 (termin 5/2) og har indtil videre tager ca. 11 kg på, - de sidste 3-4 uger har der ikke været nogen vægtstigning. Jeg har det lige som dig, - ingen vand denne gang, tilgengæld halsbrand og trykken i brystkassen, så jeg kan ikke spise særlig meget af gangen.

Men altså jeg er ikke nervøs, for maven bliver tydeligt større. Og jeg mærker i den grad liv! - Det kan jo også være det kommer . Du kunne da lige nævne det for JM.

Sidste gang tog jeg i hvert fald 25 kg på , - ved ikke den præcise vægt, da jeg fødte lidt før (og uventet) ved akut kejsersnit. - Men er da glad for der (indtil videre) ikke er kommet så meget på som sidst.

/Katja

Hvor sjovt at vi har tErmin næsten samme dag jeg tror også det er ok, men rart at hører jeg ikke er dn eneste

Man tænker og analyserer jo i den grad på det hele.

Ved du hvad du skal have og hvad har du i forvejen. Vi venter en dreng og har en pige på to et halvt

Anmeld

30. december 2011

KittyMaMa

Mussen2 skriver:

Hvor sjovt at vi har tErmin næsten samme dag jeg tror også det er ok, men rart at hører jeg ikke er dn eneste

Man tænker og analyserer jo i den grad på det hele.

Ved du hvad du skal have og hvad har du i forvejen. Vi venter en dreng og har en pige på to et halvt

Åh ja, den der med at tænke og vende og dreje alting, - den kender jeg godt! 

Ja jeg så lige du havde d. 6/2 , - det er da lidt sjov. Jeg har en dreng på 4 år og venter en pige! Så jeg er meget spændt på om det er noget jeg kan finde ud af! 

/K

Anmeld

30. december 2011

Mussen2

KittyMaMa skriver:

Åh ja, den der med at tænke og vende og dreje alting, - den kender jeg godt! 

Ja jeg så lige du havde d. 6/2 , - det er da lidt sjov. Jeg har en dreng på 4 år og venter en pige! Så jeg er meget spændt på om det er noget jeg kan finde ud af! 

/K

Ha ha ja jeg har det lige omvendt. Hvordan Dælan vasker man lige sådan en bette tissemand 

Bliver spændende hvornår den lille kommer. Er du på vej på barsel? Jeg er lige begyndt,hvilket er virkelig tiltrængt. Fødte du til tiden sidst?

Anmeld

31. december 2011

KittyMaMa

Mussen2 skriver:

Ha ha ja jeg har det lige omvendt. Hvordan Dælan vasker man lige sådan en bette tissemand 

Bliver spændende hvornår den lille kommer. Er du på vej på barsel? Jeg er lige begyndt,hvilket er virkelig tiltrængt. Fødte du til tiden sidst?

- At vaske er nemt nok, - men pas på springvandet! 

Jo jeg er på barsel, - gik officielt fra d. 9/12, (8 uger før, - er skolelærer=offentligt ansat) - men var lige sygemeldt i 2-3 uger inden, grundet ekstrem træthed og lavt blodtryk (fik mig til at gå og besvime). Men jo det er tiltrangt! Synes også det er langt hårdere (måske er hårdt ikke det helt rigtige ord for det, det er måske lige voldsomt nok) at være gravid 2. gang. - Man svinger jo ikke bare stængerne op når det passer en... Hvad med dig? 

Jeg fødte 10 dage før, - sindsyg fødsel, bestemt ikke noget vi ønsker at prøve igen, - men vi bliver fulgt tæt i graviditeten denne gang, fordi jeg udviklede en stofskiftesygedom sidste gang, og min jordmor har brugt meget tid på fødslen, så vi kan føle os trygge. Så indtil videre er jeg klar på at prøve at føde vaginalt, - nu må vi se hvad der sker. Alt i denne graviditet har været anderledes end første gang, - så det kan jo være fødslen også bliver det!

Gik du over eller? Har hørt om mange der fødte før første gang og gik over anden gang... Er så spændt på hvad der sker!!

Godt nytår forresten! 

/K

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.