Frarådet fra lægen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2011

ano14316

Nenus skriver:

Jeg har skam styr på de forskellige præventionsformer

Hun synes det kunne være en god idé med en p-stav, andre ting lød ikke til at være en mulighed. P-staven vil jeg ikke have..

Jeg bestilte bare pillerne ved lægen, og fik derefter en recept. Jeg har jo været på dem før, men prøvede i et års tid p-sprøjten, derefter skulle kroppen lige finde sig selv, og nu startede jeg så op på pillerne igen..

hvorfor synes hun ikke de andre ting var en god ide?

Ikke for at skræmme nogen, men man skal vide at kobberspiral ikke er lige så sikker som hormon præperater.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

Plysbjørnen

Nenus skriver:

Hej

Lige lidt forhistorie først.. Jeg var en tur ved lægevagten  i går, da jeg har haft det rigtig skidt med kvalme og sådan i en uges tid. Mit blodtryk bliver så målt til 188/92  Lægen ber' mig bare om at tage til kontrol ved egen læge.

I dag kommer jeg så ind til lægen, og en beroligende har taget toppen af blodtrykket, så det nu ikke er alarmerende. - MEN! Hun ser så, at jeg lige er startet på p-piller for 2 ugers tid siden - og fraråder mig på det stærkeste, at blive ved med dem, da jeg er i risikozonen for blodpropper. Jamen?? Hvaså?

Manden og jeg står lidt i et dilemma, da han har udtrykt, at han helst ikke vil have børn inden for de næste to år - og gummifrakke? den blir' altid glemt!

What to do..

Ved ikke helt hvad jeg ville, skulle bare lige ud med det

Så ville jeg vælge en almindelig spiral, ikke en hormon spiral, men en kobberspiral.

Anmeld

30. december 2011

Plysbjørnen

ano14316 skriver:

p-piller er jo ikke den eneste prævention udover kondom..

hvad med p-ring, p-stav, homon-spiral, kobber-spiral, p-plaster, mini piller..

Altså når hun ikke må få p-piller er det nok meget dumt at få nogen andre ting med hormoner i, da det jo somregel er dem der giver blodpropper. Jeg fik for 6 år siden en overfladisk blodprop i benet, og blevet taget af mine p-piller med øjeblikkelig virkning og strengt forbud mod at få nogen former for hormoner.

Anmeld

30. december 2011

ano14316

Aniteb skriver:

Altså når hun ikke må få p-piller er det nok meget dumt at få nogen andre ting med hormoner i, da det jo somregel er dem der giver blodpropper. Jeg fik for 6 år siden en overfladisk blodprop i benet, og blevet taget af mine p-piller med øjeblikkelig virkning og strengt forbud mod at få nogen former for hormoner.

Det har jeg ingen forstand på.
Men ved at p-ring og homonspiral giver meget mindre homon. så ved ikke om det er et problem. men ville da klart snakke med lægen.

Men skal der ikke være homoner i, så er der jo kobberspiral, m en som jeg har skrevet tidligere så er den ikke lige så sikker som andre ting.. Hvilket jeg nu er glad for

Anmeld

30. december 2011

quindelist

Nenus skriver:

Hej

Lige lidt forhistorie først.. Jeg var en tur ved lægevagten  i går, da jeg har haft det rigtig skidt med kvalme og sådan i en uges tid. Mit blodtryk bliver så målt til 188/92  Lægen ber' mig bare om at tage til kontrol ved egen læge.

I dag kommer jeg så ind til lægen, og en beroligende har taget toppen af blodtrykket, så det nu ikke er alarmerende. - MEN! Hun ser så, at jeg lige er startet på p-piller for 2 ugers tid siden - og fraråder mig på det stærkeste, at blive ved med dem, da jeg er i risikozonen for blodpropper. Jamen?? Hvaså?

Manden og jeg står lidt i et dilemma, da han har udtrykt, at han helst ikke vil have børn inden for de næste to år - og gummifrakke? den blir' altid glemt!

What to do..

Hormonspiral -må man gerne bruge selv om man har stor risiko for blodpropper (iflg tromboseenheden på riget)

Anmeld

1. januar 2012

Tona

Nenus skriver:

Hej

What to do..

Jeg vil bare lige sige at jeg syntes at du skal tage det meget alvorligt med ikke at tage p-pillerne mere. Ja det er mega øv ikke at kunne tåle dem (og jeg ved det for jeg kan heller ikke selv tåle dem og blev MEGET syg af dem. Det er nok derfor jeg advarer så kraftigt nu).

Husk at når p-piller er farlige for dig, så er alle andre præventionsformer med hormoner også. Det eneste du sådan set har tilbage er: kondom, spiral uden hormoner, pessar. Det er surt show, men det er endnu mere nederen at fortsætte med pillerne, for konsekvenserne kan virkelig blive slemme når du ikke tåler dem desværre  Du kan så trøste dig med at du ikke længere udsætter din krop for alle de hormoner og alle de bivirkninger der er i p-piller, men det er stadig træls for dig og rigtig synd når du nu er glad for den præventionsform.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.