Nenus skriver:
Hej 
Lige lidt forhistorie først.. Jeg var en tur ved lægevagten i går, da jeg har haft det rigtig skidt med kvalme og sådan i en uges tid. Mit blodtryk bliver så målt til 188/92
Lægen ber' mig bare om at tage til kontrol ved egen læge.
I dag kommer jeg så ind til lægen, og en beroligende har taget toppen af blodtrykket, så det nu ikke er alarmerende. - MEN! Hun ser så, at jeg lige er startet på p-piller for 2 ugers tid siden - og fraråder mig på det stærkeste, at blive ved med dem, da jeg er i risikozonen for blodpropper. Jamen?? Hvaså?
Manden og jeg står lidt i et dilemma, da han har udtrykt, at han helst ikke vil have børn inden for de næste to år - og gummifrakke? den blir' altid glemt!
What to do..
Ved ikke helt hvad jeg ville, skulle bare lige ud med det 
Jeg vil bare lige sige at jeg syntes at du skal tage det meget alvorligt med ikke at tage p-pillerne mere. Ja det er mega øv ikke at kunne tåle dem (og jeg ved det for jeg kan heller ikke selv tåle dem og blev MEGET syg af dem. Det er nok derfor jeg advarer så kraftigt nu).
Husk at når p-piller er farlige for dig, så er alle andre præventionsformer med hormoner også. Det eneste du sådan set har tilbage er: kondom, spiral uden hormoner, pessar. Det er surt show, men det er endnu mere nederen at fortsætte med pillerne, for konsekvenserne kan virkelig blive slemme når du ikke tåler dem desværre
Du kan så trøste dig med at du ikke længere udsætter din krop for alle de hormoner og alle de bivirkninger der er i p-piller, men det er stadig træls for dig og rigtig synd når du nu er glad for den præventionsform.
Anmeld