Update på Lupo og lidt spørgsmål! ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

750 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. december 2011

Mira0911

Lupo kom til dyrlægen imorges og fik nogle piller til de spolorme hun havde... Gud hvor er det klamt at se at de ligger der og hygger sig når de har kastet op... 

Vi fik nogle piller og skulle give hende en idag og igen om 10 dage...  Først prøvede jeg at komme pillen i noget leverpostej, hun NÆGTEDE fuldstændigt at spise også pillen... Tænker at hun har haft det lidt skidt med kvalme... Aner jo ikke hvor længe hun har haft de orm... Det startede igår aftes... 

Dyrlægen havde sagt at så skulle jeg komme dem ned i halsen på hende, hold op hvor er det bare ubehageligt at skal proppe det ned i halsen på hende....  MEN det er for at hjælpe hende... 

Ca. en time efter hun havde fået pillen, begyndte hun at lave hoste lyde som om at hun skulle kaste op igen... Hun sank meget, smaskede meget og maven lavede nogle bevægelser, men der kom ikke noget op - Så pillen har vel virket så når der ikke kom noget opkast med op... ? 

Dyrlægen mente ikke at vores hund skulle en kur, da han ikke har gået og ædt hendes opkast... Vi fik rabat da Thor havde været hos dem igår... Så det var lækkert nok... 

Vi fik købt en ny kattebakke som er lukket, så hunden ikke kan komme til at spise hendes afføring... Så håber det virker... 

Efterfølgende af det har vi købt kattemalt og kattegræs... Kattemalten vil jeg ikke give hende før hun er helt på dupperne igen... Hun er noget sløv, har ikke sådan rigtig appetit.. Spiser meget lidt ind imellem... Fik lidt tynd mave efter hun havde været ved dyrlægen... 

Det kattegræs der... Der står bare at der skal vand i... Men hvor meget vand skal der i? Så det dækker kornene eller hvordan? 

Hvor stiller I kattegræsset henne når det er blevet "sået"? På pakken står der at det skal stå et lys og varmt sted? 

Så var der flere som sagde at Whiskas kattefoder ikke lige er det bedste for katte... Tog snakken med dyrlægen i tlf - Og hun sagde at Lupo sagtens kan spise det og det er fint til hende... Hun vokser som hun skal... Og får lidt vådfoder også, ikke hver dag... 

Lige nu ligger hun bare og sover, leger meget lidt engang imellem... 

Bliver katte sløve af medicinen mod orm og af ormene? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

twinny

Sagde dyrlægen at Whiskas er okay? Hmmm. Der er alt for meget salt og sukker i.. Så katte kan få dårlige nyrer af det...

Hvis du har en aldi hos dig, så køb deres tørfoder... Det har vundet bedst i test med proteiner og næring.  og det er billigere

Kattene kan godt blive sløve af medicinen... Men så længe de drikker og spiser.. så fint.

Kattegræsset kan du stille i vindues karmen....

Og det er meget normalt med tynd mave..

Held og lykke med Lupo.

Anmeld

30. december 2011

Mira0911

twinny skriver:

Sagde dyrlægen at Whiskas er okay? Hmmm. Der er alt for meget salt og sukker i.. Så katte kan få dårlige nyrer af det...

Hvis du har en aldi hos dig, så køb deres tørfoder... Det har vundet bedst i test med proteiner og næring.  og det er billigere

Kattene kan godt blive sløve af medicinen... Men så længe de drikker og spiser.. så fint.

Held og lykke med Lupo.

Ja det sagde dyrlægen... 

Indeholder den fra aldi det de har brug for? 

Anmeld

30. december 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
twinny skriver:

Held og lykke med Lupo.

Jeg vidste ikke det med, at man ikke måtte give Whiskas. Det er det vi giver vores kat. Vi har en Aldi - der må jeg vist lige en tur forbi. Så skal jeg vist da lige have fundet den test på nettet. Tak for tip.

Anmeld

30. december 2011

Mira0911

MoarHvidovre skriver:

Jeg vidste ikke det med, at man ikke måtte give Whiskas. Det er det vi giver vores kat. Vi har en Aldi - der må jeg vist lige en tur forbi. Så skal jeg vist da lige have fundet den test på nettet. Tak for tip.

Hvis man ikke må give katten Whiskas - Så burde det jo og blive fjernet fra hylderne forlængst? 

Dyrlægen sagde at det var fint til Lupo... Jeg at vores dyrelæger nok skal sige til hvis fodret ikke er godt for katten... 

Anmeld

31. december 2011

Nessie

Godt I fik pillen i hende, så skal hun nok snart få det bedre.
Nogle af mine katte har også nægtet at spise, hvis der var en pille i, uanset hvad jeg proppede den i. Så vi har en pille-tang, det er meget nemmere at stoppe pillen i halsen på katten på den måde, selv om det ser lidt voldsomt ud.

Kattegræsset kan du bare stille i vindueskarmen.

Jeg forstår ikke helt at din dyrlæge siger at Whiskas er ok, vi har fået andet at vide, men pyt, bare katten trives på det.

Godt nytår til jer og alle dyrene (inkl. ormene )

Anmeld

31. december 2011

Mira0911

Nessie skriver:

Godt I fik pillen i hende, så skal hun nok snart få det bedre.
Nogle af mine katte har også nægtet at spise, hvis der var en pille i, uanset hvad jeg proppede den i. Så vi har en pille-tang, det er meget nemmere at stoppe pillen i halsen på katten på den måde, selv om det ser lidt voldsomt ud.

Kattegræsset kan du bare stille i vindueskarmen.

Jeg forstår ikke helt at din dyrlæge siger at Whiskas er ok, vi har fået andet at vide, men pyt, bare katten trives på det.

Godt nytår til jer og alle dyrene (inkl. ormene )

Ja hun er sådan ligeså stille ved at være sig selv igen... 

Har ikke set noget til ormene siden hun kastede op i foregårs... 

Jeg går dog tit rundt i hele lejligheden og lure det hele igennem... 

Godt nytår til Jer også... 

Anmeld

1. januar 2012

twinny

Mira0911 skriver:

Ja det sagde dyrlægen... 

Indeholder den fra aldi det de har brug for? 

Jaah det indeholder alt hvad kattene har brug for... Og det har vundet bedst i test i tænk..  Også er det meget billigere end whiskas.

Anmeld

1. januar 2012

twinny

MoarHvidovre skriver:

Okay... Jamen vi har fået afvide af mange forskellige dyrlæger. Det kan være direkte farligt og give den whiskas...

Vi har været rigtig glade for aldis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.