flyrejse med 2 1mdr gammelt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.076 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. marts 2009

Sara.

Hej
Jeg hedder Sara og har Lærke på 16 mdr.
Til sommer er hun ca 21 mdr når vi skal på charterferie til Tunesien. Vi skal flyve med SAS fra Billund.
Mit spørgsmål drejer sig om mad. Hun er jo stadig så lille at hun skal sidde på mit skød på turen, Derfor får hun heller ikke mad... Vi andre ku krydse af i "ja tak" til mad...
Nogen der ved om man kan købe mad hun kan spise på flyet? og hvad får man? Man må vel ikke tage mad med selv ?
Mvh sara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2009

Camilla_a

Da vi skulle til rhodos havde vi Frey med og der var han ca 10mdr, men han fik mad på flyveren, er ret sikker på vi skulle krydse af at han skulle ha mad og så fik han en glas frugtmos, rusiner osv. Vi fløj med thomas Cook.
Men man må gerne ha mad med til ham, hvis bare det var de der glas fra nestle og de ik havde været åbnet... Havde dog lidt problemer da vi skulle hjem igen fordi vi havde en nanbrik med til ham, som der var en tolder der ik lige kunne finde af at det var babymælk. Men jeg ville nok ringe til flyselskabet for at være sikker.

Anmeld

2. marts 2009

Miamaja

lærkes_mor skriver:

Hej
Jeg hedder Sara og har Lærke på 16 mdr.
Til sommer er hun ca 21 mdr når vi skal på charterferie til Tunesien. Vi skal flyve med SAS fra Billund.
Mit spørgsmål drejer sig om mad. Hun er jo stadig så lille at hun skal sidde på mit skød på turen, Derfor får hun heller ikke mad... Vi andre ku krydse af i "ja tak" til mad...
Nogen der ved om man kan købe mad hun kan spise på flyet? og hvad får man? Man må vel ikke tage mad med selv ?
Mvh sara

tunesien!! Eejjj hvor ER I heldige jo, I skal selv tage mad med til hende. det skal jeg ogsaa de gange jeg har rejst (sidste tur var guldklumpen 18 mdr) og mad maa man godt have med saa laenge det er til ens barn. de tjekker det sikkert bare engang mere ved sikkerheds checkin = det gjorde de til mig og jeg sagde det er til mit barn og saa var det OK. jeg skulle ogsaa selv have maelk med for det har mange flyselskaber heller ikke mere - det er SAA DAARLIGT!! saa tag en masse med i en lille kolertaske

Anmeld

2. marts 2009

Mumto3

Du må helt sikkert gerne tage mad med.

Der er en undtagelse i reglerne omkring at man ikke må medbringe væske, og det er når det gælder mad til babyer (under 2 år). Så tag endelig mad med!!! I kan godt få maden varmet, hvis I f.eks. har et glas mad med.

Husk også masser af underholdning til sådan en lille størrelse. Hun er jo knapt to år, og det kan godt kræve lidt underholdning. Køb f.eks. nogle nye pixi-bøger I kan læse højt, og pak dem ind i gavepapir. Alt hvad der tager lidt tid og er spændende er kærkommet på sådan en tur.

Husk endelig også at få udlignet trykket i hendes øre!!! Det kan små børn jo ikke selv finde ud af, og hvis de ikke får det gjort, får de ondt i ørerne og begynder at skrige/græde, og så bliver trykket slet ikke udlignet :-(

Sut eller sutflaske eller bare noget at drikke i det hele taget, hjælper med at udligne trykket pga synkebevægleserne.

Hav en rigtig god tur

kh mor til 3 børn, som har fløjet rigtig meget med små børn, -og det er altid gået godt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.