Hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

471 visninger
2 svar
0 synes godt om
29. december 2011

Caracatita

Min søn er 10 måneder....og han vil bare ikke sove om aftenen Han vil kun ammes i søvn, men nu er han begyndt at bide mig, når han bliver ammet. Vi har længe forsøgt at putte ham om aftenen efter en ammetår, hvor han ikke sover. Han skriger og skriger......og nægter at sove. Bleen bliver altid skiftet igen efter han er kommet i seng (det bliver desværre nødvendigt, da der altid kommer "fyld" i efter sengetid...uanset hvornår han blive puttet. Han vil ikke have noget at drikke og er ogsåmæt.

Hvad dælen stiller man op med sådan en stædig lille svedske? Det hjælper naturligvis ikke på det, at han nu triller rundt og sætter sig op i sengen.

Synes jeg har prøvet alt....men tilsyneladende ikke det, der virker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2012

mariamiss6

Hm, jeg har desværre ikke svaret, men måske en af eksperterne har?

Du kan jo prøve at skrive til en af dem og se om de har et godt råd

Anmeld

2. januar 2012

LoneO

Hej kære Caracatita,

du må holde op med at tilbyde brystet som beroligende middel - han er jo ikke sulten - han har brug for lidt hjælp til at kunne falde til ro UDEN bryst/sut. Men det har han jo aldrig prøvet før, så du må hjælpe ham på vej!

Først sørger du for at han får masser af mad og drikke i løbet af dagen - og så et godt og mættende aftenmåltid + en godnat-tår, gerne mordermælk, men kun så længe han ikke bider! Du lægger ham i seng samme tid hver aften (kl. 19 måske), lægger ham tilrette, putter dynen om ham, giver et let tryk (som et knus oppefra) og går så ud af værelset, idet du giver ham en godnatremse, fx "Godnat med dig og sov nu godt!" - Afvent hans reaktion - rems igen - afvent - rems - afvent - evt ind igen: læg tilrette som før, og gå remsende ud igen så hurtigt som muligt. På den måde vil du kunne berolige ham i sengen - uden at bruge brystet som "sut". Og i løbet af 2 - 3 aftener vil du mærke, at dine indgreb bliver færre og færre og kortere og kortere.

Læs evt. "Sove hele natten" af Anna Wahlgren - den kan købes via hendes hjemmeside, hvor der findes masser af info og forældreforum. Eller skriv til mig: loneo@t-online.de

Kærlig hilsen

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.