Nytårsaften med hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.432 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. december 2011

HopinWishin

Vores hund, er ja, hunderæd for fyrværkeri.. den ryster, savler og skærer tænder...

Nytårsaften skal den passes hos min mor.. hun bor lidt ude på landet, hvor der ikke skydes så meget af... Den har altid været hos hende nytårsaften og der er også to andre hunde sm den leger med.

Min kæreste har i dag kontaktet dyrelægen for at høre hvad man kan give af beroligende til hunden... Det er jeg bare imod! ... Jeg synes ikke man skal dope hunden!

Har I erfaring med medicin til nytårsbange hunde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

Toshiba

Vores hund, er ja, hunderæd for fyrværkeri.. den ryster, savler og skærer tænder...

Nytårsaften skal den passes hos min mor.. hun bor lidt ude på landet, hvor der ikke skydes så meget af... Den har altid været hos hende nytårsaften og der er også to andre hunde sm den leger med.

Min kæreste har i dag kontaktet dyrelægen for at høre hvad man kan give af beroligende til hunden... Det er jeg bare imod! ... Jeg synes ikke man skal dope hunden!

jeg havde engang en hund der fik beroligende - lige inden midnat - og når larmen startede - fandt jeg en pakke Langlænder pølser frem - og så sad vi og hyggede med dem  Så var det slet ikke så slemt

Anmeld

29. december 2011

Pige2009

HopinWishin skriver:

Som barn holdt vi altid nytår med min veninde og hendes forældre. De fik hvert år en pille til hunden, som sov aftenen igennem. Dyrlægen sagde faktisk, at det vare mere humant med en pille en gang årligt end bare at lade stå til Det skader jo ikke hunden - tværtimod

Anmeld

29. december 2011

tweety2060

Havde en lille "kvik"hund som var hunderæd for tordenvejr og fyrværkeri... Vi fik medicin til den hver nytår men det uni kun toppen. DEn var stadig møgbange og rystede og rystede. Den var påvirket og doppet Og havde svært ved at kordinere bevægelserne. Selv dagen efter. Jeg var bare ung dengang men hvis jeg havde en bange hund i dag ville jeg nok ikke doppe den. Syntes det er en god ide at sende den væk hvor der er mere ro.
God nytår

Anmeld

29. december 2011

HopinWishin

tweety2060 skriver:

Havde en lille "kvik"hund som var hunderæd for tordenvejr og fyrværkeri... Vi fik medicin til den hver nytår men det uni kun toppen. DEn var stadig møgbange og rystede og rystede. Den var påvirket og doppet Og havde svært ved at kordinere bevægelserne. Selv dagen efter. Jeg var bare ung dengang men hvis jeg havde en bange hund i dag ville jeg nok ikke doppe den. Syntes det er en god ide at sende den væk hvor der er mere ro.
God nytår

Se det er netop også sån nogle tanker jeg har!...

Tror vist bare jeg skal sige ja ja til kæresten, og så lave en aftale med min mor

Anmeld

29. december 2011

birthee

HopinWishin skriver:

Vores hunde skal i pension, men det er nu mest pga. hende vi adopterede sidste år... hun er virkelig bange for fyrværkeri, og derfor sender vi dem i pension ude på landet, hvor der er fred og ro

Anmeld

29. december 2011

Jonatansmor

Vores rottweiler var skrækslagen for fyrværkeri, den fik også bedøvende medicin 1 enkelt år som den slet ikke faldt om af. Skrækkeligt, som en anden også beskriver.

Istedet fik hun lov til at kravle dybt ind i klædeskabet med sin bamse, et kødben og den af ungerne der nu var for træt til at holde sig vågen. Det gik en del bedre end da hun blev dopet.

Anmeld

29. december 2011

Sujan

Problemet med medicin er at hunden er bange alligevel.. nogle former for medicin kan også gøre hunden aggressiv, da den ikke kan " tænke" normalt.
Det bedste du kan gøre for din hund er faktisk at få købt knaldperler. heksehyl og hunde propper og i gang med træning. Så slipper du for bekymringerne til næste år..

Har selv en hund der er skudræd.. men var med som afslutnings projekt for en adfærdsterapeut og nu er det bare så meget bedre.. så bare jeg får gang i den gode træning som jeg har lært, gør det så meget bedre for hunden. Så er super glad for jeg har gjort det.

Anmeld

30. december 2011

charlottekri

synes heller ikke at i skal dope hunden. min svigerinde gav hendes hund en pille sidste år, som den blev vildt groggy af, og den kunne slet ikke holde på vandet  både synd for hunden og træls for os der skulle have tis over det hele...

Anmeld

30. december 2011

come2

Man skal passe på med medicin og sløvende midler til hunde.

De er jo stadig bange og kan ikke komme ud med deres angst og kan ske at panikke.

og det er endnu mere synd!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.