Opstart af skemad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.323 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. marts 2009

Anja

Nu er Esther jo fra okt og en af de ældste i gruppen, men er I ved at tænke på skemad ?

Esther er undermistanke for at have mælkeallergi, det er ret træls. Hun bliver ammet og da hun så skulle begynde med grød købte jeg noget færdigpulver, for det elskede Elias da han var lille, og så er det super nemt. Desværre kastede hun op helt voldsomt hver gang hun havde fået lidt grød. Børnelægen mener, at det nok er allergi, så nu skal vi lave al grød/mos fra bunden og så tilsætte Profylac i stedet for alm erstatning.

Hun spiser lidt grød eller mos både formiddag og aften nu. Hun har stadig ikke helt fundet ud af at "tygge" maden uden at spytte den ud igen, men det der kommer ned i maven gør, at hun mættes mere og nu kun behøver amning 1 - 2 gange fra kl 22 - 07 i stedet for hveranden time, som hendes mønster var inden dag

Anja og Esther 131008

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2009

frk Jensen

Marcus får frugt mos om formiddagen inden han kommer ud og sove og så får han rismelsgrød til middag, og frugtmos igen om eftermiddagen og kartoffelmos til aftensmad. Han får selvføgelig også mme ved alle måltider, så det ikke er rent mos han får.
Jeg laver selv frugt mos, men ska vi nogle steder er det meget nemmere at have et glas med.
Han kan godt synke det, og nyder at få grød.. det er helt vildt skønt at han kan sidde med ved bordet når vi spiser..

Knus

Anmeld

3. marts 2009

Mie A

Lærke er ikke startet på grød endnu. Jeg venter så længe som muligt, da jeg synes amningen er dejligt let for mig.
Men når det er tid, så står den på hjemmelavet ris/majsgrød med hjemmelavet frugtmos - ja jeg må have for meget tid Men vil så vidt muligt gerne holde mig fra alt det pulvergrød der findes, da jeg ikke mener at det er det bedste for mine børn. Bruger det dog når jeg er på tur.

Anmeld

4. marts 2009

malou

Halløj alle I skønne mødre

Nej vi er ikke startet op endnu med grød... Victor bliver 4 md d.13 marts så venter liiiiige lidt endnu. Men jeg glæder mig meget til han skal til at have sine første smagsprøver Jeg har dog åbnet posen nan 2 idag og håber den er mere mættende fordi han sover ikke igennem mere som før. Nu skal han op 2 gange om natten og have mad.

Min SP har nu anbefalet mig at starte op med nestle´s mild havregrød usaltet. Jeg er dog også af den overbevisning at min søn skal have alt hjemmelavet... grød, mos og ALDRIG et færdigkøbt glas!!! Men så sagde min SP at mange gange i de færdige pulverposer er der alle de vitaminer og det som vores babyer har brug for. Det kan nogle gange være svært at sørge for de får det de skal når man laver det hele selv. Så en god blandning af det hele var det bedste. Hmmm... er I eneige i det?? Jeg er jo stadig begynder mor... haha så jeg ved jo ingenting.... smiler

knus malou

Anmeld

7. marts 2009

bimse79

Vi har været på morgen grød her hjemme i snart en mdr... Det er risgrød med pære/æble/banan mos - Hjemmelavet... Det går super og Adam har taget 900 g på, den mdr. han har fået det... så det virker bedre for hans trivsel end MME eller den manglende MM..
Den sidste uge har han også fået mos.... Det går også fint, men nøj hvor kommer der meget ud i den anden ende og hold op hvor det stinker. Næste uge starter indtroduktionen af frokost

MM er helt klart det nemmeste, men Adam tog ikke nok på og var ikke ordentlig mæt, så vi var lige en tur på MME og nu på grøden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.