Uh, hun pisser mig af!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

446 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. marts 2009

Lullaby

Min mormor er efterhånden oppe i 70'erne og har sine egne meninger. Vi konflikter en del eftersom vi ligner hinanden så derfor er vi tit uvenner desværre. Jeg gør mit bedste for ikke at blive irriteret men nogle af de ting hun gør kan jeg simpelthen ikke lade være med at reagere på.
Hun ringer fredag hvor vi skal ses lørdag for at sige tillykke med Izabella. Vi har gæster så jeg prøver at afslutte samtalen hurtig da jeg syntes det er uhøfligt at snakke i telefon i ½ timer når man har inviteret folk over. Hun får så Bella i røret men Bella gider ikke rigtig snakke da hun har fået en masse nye gaver. Da hun får mig begynder hun at skvadre om alt muligt og spørger ind til Bellas gaver. Jeg siger så om vi ikke kan snakke om det dagen efter når vi ses da vi har gæster hvorpå hun bliver dybt fornærmet og nærmest smider røret på.
Dagen efter er alle inviteret til kl 12. Hun kommer så halv 11, smider sig i en stol og siger så: Jeg er sulten. Kan jeg ikke få en bolle?" Jeg siger så at den må hun smøre selv så for vi er igang med at pynte op osv. Hun kniber munden sammen og siger ingenting.
Da alle gæsterne er kommet sidder vi alle og hygger i sofaen. Min mormor sidder så og begynder at brokke sig over at der er rodet på Bellas værelse og det er altså nu man skal lære dem at rydde op. Jeg siger så, at når hun bærer ting ned i stuen får hun besked på at bære dem op på værelset igen når hun er færdig og sætte det på hylden og ikke på gulvet men at jeg ikke syntes det er vigtigt at hendes værelse er klinisk rent hver dag. Hmf er hendes kommentar.
Lidt efter siger hun så til Bella at nu skal Bella snart op og så kan hun komme en fredag og tage hjem søndag og det pisser mig af. For det 1 er det ikke Bella der træffer beslutninger her men det er mig. For det 2 skal hun da tale med mig først og for det 3 så overnatter Bella altså ikke 2 dage endnu. JEG er ikke klar til det. Min mormors svar på det er da at jeg har Yazmin. Så behøves jeg da ikke Izabella. Hvad er det lige for en tankegang? Bella overnatter tit ude men ikke 2 overnatninger endnu. Og sådan skal det være. Min mormor blev eddikesur og sagde at jeg skulle holde op med det pjat. Noget andet er at jeg ikke tror min mormor ville lade Bella komme hjem hvis hun gerne ville. Hun ville anse det for noget pjat af hende. Min mormor er nemlig af den gamle skole så børn skal lære at være andre steder i godt og ondt og med den tanke i baghovedet er jeg slet ikke sikker på at je har lyst til at Bella skal overnatte hos hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2009

Honningblomst

Smil og vink...hop og fald ned...du bruger dum energi på at være irriteret og frustreret...tæl til ti...
Knus..

Anmeld

2. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Undskyld men jeg synes godt nok din momse lyder pænt grænseoverskridende. Hun respekterer hverken dig eller dit hjem og forventer tydeligvis at modtage respekt selv - sådan fungerer det bare ikke. Er det muligt at tage en alvorlig snak med hende hvori du fortæller hende at hun er hjertens velkommen i dit hjem og ikke behøver at være enig med dig i dine metoder, MEN at hun simpelthen har at respektere dine grænser og de regler du sætter for dine børn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.