Sygemelding m.m. hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

Dorthe77

Sujan skriver:

Ja du har ret at det nok er at snyde når man ikke har prøvet at se om man kan.. er nok bare bange for at blive sendt ud i noget hårdt fysisk arbejde... har intet imod at lave noget. Er nok bare fordi det føles meningsløst. Kan ikke rigtig bruge det til noget.

men man skal selvfølgelig lave noget for sine dagpenge.

Hvis du bliver sendt ud i hårdt fysisk arbejde under aktivering, så kommer det helt af sig selv, at du må lade dig sygemelde, for du ska passe på dig selv og den lille :-) Ikke fedt at ryge i et helvede af smerter!
Men det kan være det ikke er så slemt, når du først er i det :-)

Håber du giver det en chance. Ikke specielt fedt at gå hjemme på sigt.

Venlig hilsen fra mig der er i uge 25 og har været sygemeldt med stress siden februar og nu sygemeldt pga bækkenproblemer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

Sujan

Gry91 skriver:

Nej det forstår jeg godt

Hvad med nogen virksomhedspraktik ? det var jeg i gang med inden jeg blev sygemeldt. Prøv at foreslå det, det gjorde jeg og var så glad for det, for der følte jeg at jeg ikke bare spildte min tid  

Har prøvet at skaffe en virksomhedspraktik. Men har ikke været så heldig. Men kunne være de kunne hjælpe mig

Anmeld

28. december 2011

Sujan

rogerrasch skriver:

er du nu sikker på at de når at finde noget aktivering til dig, de ville også sende mig ud i aktivering 10 uger før min barsel men kunne ikke nå at finde noget til mig så kom aldrig ud

Hvad lavede du så i de 10 uger?

Anmeld

28. december 2011

Gry91

Sujan skriver:

Har prøvet at skaffe en virksomhedspraktik. Men har ikke været så heldig. Men kunne være de kunne hjælpe mig

Det er da helt klart værd at prøve

Anmeld

28. december 2011

rogerrasch

Sujan skriver:

Hvad lavede du så i de 10 uger?

der gik jeg bare hjemme og ventede på at de havde fundet noget til mig men det skete jo så ikke og nu er jeg så på barsel

Anmeld

28. december 2011

Sujan

rogerrasch skriver:

der gik jeg bare hjemme og ventede på at de havde fundet noget til mig men det skete jo så ikke og nu er jeg så på barsel

Okay.. kunne man da håbe.

Tror jeg dog ikke jeg kan nøjes med. Tror jeg skal gå på jobcenteret til noget vejledning og skrive job ansøgninger

Anmeld

28. december 2011

rogerrasch

Sujan skriver:

Okay.. kunne man da håbe.

Tror jeg dog ikke jeg kan nøjes med. Tror jeg skal gå på jobcenteret til noget vejledning og skrive job ansøgninger

ja okay surt

Anmeld

28. december 2011

Carl-Emil's mor

Sujan skriver:

Hej tøser

Ja jeg er i uge 28 af min graviditet.

Jeg har egentlig haft en okay graviditet, lidt smerter i ryg og lænd som jeg har fået hjælp til via kiropraktor så det er super skønt. Ellers er der bare de almindelige ting som træthed og lidt små skavanker.

Sagen er at da jeg blev gravid var jeg i et vikariat. Da det sluttede måtte jeg jo gå på dagpenge. Jeg har brugt tiden på kursus o.s.v. så jeg står bedre efter min Barsel.

Nu er mit kursus så slut her d. 9 og jeg skal i aktivering Det kan jeg ikke rigtig overskue. For jeg er meget pligtopfyldende og ved jeg vil presse mig selv for at klare det. Skal have en del fri også da jeg har jordmor, scanninger og nogle besøg på rigshospitalet da jeg lider af en bløder sygdom.

Jeg er normalt ikke en der "snyder". Vil blive hårdt at skulle være igang i 37 timer om ugen. Men ved ikke om jeg IKKE kan klare det.
Det handler om 6 uger inden jeg skal på Barsel. og overvejer kraftigt at snakke med min læge om en sygemelding.

Ville det være forkert. og vil de overhovedet sygemelde en??? Hvad kan man evt. sige for at blive sygemeldt?

Jeg tog bækkenløsning plukveer 37 timers studie og 25 timers arbejde pr uge plus træning og hundetræning man kan altså godt lad være med at tænk du ikke kan for så kan du intet giv det et forsøg og går det ikke såKan du se dig selv i spejletOg sige du gav det et rigtigt forsøg

Anmeld

28. december 2011

Sujan

Höör skriver:

Jeg tog bækkenløsning plukveer 37 timers studie og 25 timers arbejde pr uge plus træning og hundetræning man kan altså godt lad være med at tænk du ikke kan for så kan du intet giv det et forsøg og går det ikke såKan du se dig selv i spejletOg sige du gav det et rigtigt forsøg

Hov hov skal ikke lyde som om jeg ikke gider lave noget... for det gider jeg... og klynker normalt ikke. Synes bare det er spild af tid at ende på et eller andet lager som gratis arbejdskraft og jeg kan ikke bruge det til noget som helst...

Hvis jeg kom ud i noget jeg kunne bruge til noget ville jeg gerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.