forresten til jer der ikke er gift. vigtigt!!! ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.217 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. marts 2008

ka li ja

vi har hverken testamente eller noget og vi er ikke gift....
hvis en af os dør får denanden ikke en skid.
i mortens tilfælde har han et hus hvis jeg dør. jeg har ikke en skid. jo vores børn, men ikke en klink..

hvad gør man.jeg er for nærrig til at betale en formue for det når jeg ved vi skal giftes inden for et par år.
men burde man ikke gøre noget.tænk hvis der nu skete et uheld....

en af mortens kammerater døde lige inden vi fik arthur, og de var ikke gift.. men hendes familie har heldigvid pengene i orden så hun kunne blive boende med ungerne..

puha.. jeg har tænkt på det her siden alexander blev født og alligevel sker der ikke en skid!!!!

hva gør i???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2008

Sille

vi har oprettet testamente.. men hvis jeg var jer ville jeg da lige suse ned på rådhuset og blive gift uden at sige det til nogen.. og så holde det "rigtige" bryllup senere.. man kan sagtens blive "viet" igen i kirken..

Anmeld

4. marts 2008

Tynen

Også testamente her..

Men tag da på rådhuset og få gratis champagne :)

Har givet kæresten en deadline - Jeg vil giftes når vi om 2½ år har været sammen i 10 år (FÅRK!!!!, Er I klar over hvor længe det er!!??!!) - Det må sgu da være en fair deal!

Trine

Anmeld

4. marts 2008

Tikki

Halløj...ja, vi susede ned og blev gift en lørdag formiddag og fortalte det ikke til nogen. Først 3 måneder efter fortalte vi det i sammenhæng med, at vi fortalte vi skulle have Iza...he he he svigermor blev ikke glad..

Nå, men lykken er ikke gjort økonomisk set ved blot at blive gift. Vi har lavet div. forsikringer oveni fordi ingen af os ejer noget og derfor ikke ville kunne betale vores lån i lejligheden osv.. Vi har købt lejlighed, bil osv. sammen, så det er fælles. Vi har tegnet en såkaldt krydsforsikring, der dækker så den anden kan blive boende i lejligheden, hvis noget skulle ske. Og så er der noget med vores pensioner også, som manden har styr på......ej, ved godt at jeg også burde have det, men men men :$ ....nå, men i hvert fald er det hele blevet gennemgået af vores bankrådgiver - kunne være I skulle tage kontakt til jeres forsikringsselskab (der, hvor I har ulykkesforsikring osv.) eller jeres bank - de kan også give et tilbud på en krydsforsikring. For selv om man er gift betyder det ikke, at man automatisk har råd til at betale husleje m.m.....især ikke hvis man stadig betaler af på en gæld, for den arver man jo også ;).

Hilsner fra Jeanette

Anmeld

4. marts 2008

Nadi

Man kan også gøre det via banken, det har en af mine venidner gjort! Og så vidt jeg ved kostede det ikke det helt vilde, hvis det da overhovedet kostede noget. Men jeg vil gerne lige undersøge sagen, hvis det er??

-Nadia

Anmeld

4. marts 2008

Marco2

Vi har oprettet en ægtepagt (tror jeg det hedder(?)) Det er et dokument en advokat laver, og så skal man lige forbi notaren med det, som så stempler og opbevarer det til man engang skal bruge det, hvilket man forhåbentligt ikke skal. Vi fik det lavet da vi fælles købte huset, for at den ene ikke skulle flytte fra hus og hjem hvis den anden skulle gå bort. Vi har så også fået indført nogle ting vedr. huset hvis vi skulle gå fra hinanden i utide og være pisearrige på hinanden. Sådan nogle ting er bedst at få på det rene mens man stadig er gode venner.... Jeg tror det kostede 2500,- i advokat og 500,- for stempel hos notaren, men er ikke helt sikker.

Jeg ville ikke giftes af praktiske/økonomiske årsager. Det skal være pga at vi har lyst til at blive gift med hinanden. Jaja lidt plader romantisk har man vel lov til at være...

Nå mus i babyalarmen....

AG

Anmeld

4. marts 2008

ka li ja

Nadi skriver:

Man kan også gøre det via banken, det har en af mine venidner gjort! Og så vidt jeg ved kostede det ikke det helt vilde, hvis det da overhovedet kostede noget. Men jeg vil gerne lige undersøge sagen, hvis det er??

-Nadia

det må du da meget gerne prøve at undersøge...

for jeg har ikke 3000 der står advokat på!!!!!

Anmeld

4. marts 2008

Nadi

ka li ja skriver:

Nadi skriver:

-Nadia

det må du da meget gerne prøve at undersøge...

for jeg har ikke 3000 der står advokat på!!!!!

Nu ved jeg ikke hvilken bank I har, men inde i Nordea ved de hvad det er. Men hvis I går ind i jeres bank og siger I gerne vil krydsforsikres, så er jeg sikker på at de ved hvad det er. Og det er gratis :D

Anmeld

4. marts 2008

ka li ja

tusind tak. vi har nordea.
er det nok at blive krydsforsikrede så????
altså indtil vi blir gift

Anmeld

4. marts 2008

Nadi

Ja man skulle vist have en eller anden grupeforsikring, men hvis I bare siger til jeres bankrådgiver at I vil krydsforsikres så er jeg sikker på at han/hun ved hvad det er. Held og lykke :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.