Nogen der har oplevet det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

tithi

To gange inden for en måned har je oplevet at jeg pludselig fik det meget dårligt. Al blodet forsvandt fra ansigtet, og jeg blev meget utilpas og fik følelsen af at jeg skulle kaste op, og samtidig svedte jeg helt vildt.

Første gang var jeg i gang med at prøve en kjole hos minn veninde, og jeg tænkte det nok var fordi jeg var så spændt osv, men i dag skete det igen da jeg stod og snakkede med min moster.

Jeg tænker om det kan være fordi jeg mangler jern. Tog nogle jern piller men de var ikke gode for min mave, og jordmoder sagde at jeg godt måtte vente lidt med dem, så længe jeg ikke blev svimmel, og det har jeg ikke oplevet.

Men nu er det måske på tide at begynde, hvis det er derfor jeg får det sådan. Er der nogen af jer der har oplevet det og ved hvorfor man får det sådan?

Hej med dig

Jeg tager selv noget der hedder aminojern. Det skulle blive optaget på en anden måde i kroppen end de alm jerntabletter og derfor ikke være lige så hårde mod maven. De kan fås i håndkøb på apoteket og i nogle helsekostbutikker.

Jeg oplever det engang i mellem, og var også meget svimmel i starten af graviditeten. Jeg tror det er en blanding mellem lav blodprocent (jernmangel) og at kroppen er under pres når man er gravid.

Held og lykke med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

th

samantha1986 skriver:

Jordmoder anbefalede. hemojern tror jeg de hedder. har dog ikke prøvet dem. Prøvede et andet mærke som ødelagde min mave.

Men tænkte om det her ubehag kunne skyldes at jeg ikke var begyndt på jern, men det har så åbenbart ikke noget at sige.

Men må da ned og se efter det du nævner. kan ikke skade at prøve

jeg fik det som du skriver da jeg begyndte at spise jern, så jeg stoppede igen og havde det godt resten af gaviditeten. og min blodprocente var fin hele vejen.

så det kan jo være du ikke behøver det.

Anmeld

28. december 2011

samantha1986

th skriver:

jeg fik det som du skriver da jeg begyndte at spise jern, så jeg stoppede igen og havde det godt resten af gaviditeten. og min blodprocente var fin hele vejen.

så det kan jo være du ikke behøver det.

jeg har ikke taget jern i flere uger, så ved det ikke kan være derfor. men man må jo prøve sig lidt frem.

Anmeld

28. december 2011

th

samantha1986 skriver:

jeg har ikke taget jern i flere uger, så ved det ikke kan være derfor. men man må jo prøve sig lidt frem.

jeg havde taget dem i 5 dage, da jeg blev dårlig første gang. og 2 uger 2 gang, så stoppede jeg med dem og væk var svimmelheden, men ja tjek efter hvordan du har det. eller få det tjekket

Anmeld

28. december 2011

samantha1986

th skriver:

jeg havde taget dem i 5 dage, da jeg blev dårlig første gang. og 2 uger 2 gang, så stoppede jeg med dem og væk var svimmelheden, men ja tjek efter hvordan du har det. eller få det tjekket

Skal op snart og have lavet den der sukkerbelastning, så må jeg høre laboranten ad om hun har hørt om det før

Anmeld

28. december 2011

th

samantha1986 skriver:

Skal op snart og have lavet den der sukkerbelastning, så må jeg høre laboranten ad om hun har hørt om det før

ja det var en god ide...

god ide husk at tage noget med til at spise bagefter, jeg var mega sulten efter det.

Anmeld

28. december 2011

LilleLene

jeg får det når mit blodsukker falder, så skal jeg bare have noget at spise, eller noget sukkerindholdigt drikkelse MED DET SAMME

kan være det samme sker for dig

Anmeld

28. december 2011

Mother-love

Ork ja mange gange. Det kom specielt hvis jeg stod stille i lang tid. Så hvis vi var ude og handle og kæresten ville kigge på noget. Fandt jeg det første og bedste sted at sætte mig. Sad og tit på gulvet i mange forretninger hehe. Jeg fik det jern jeg skulle have. Men jeg fik bare de ture igennem graviditeten. Specielt til sidst og efter jeg født var det slemt. Tror det er normalt for nogen. For vores kroppe opføre sig forskelligt i en graviditet.

Anmeld

28. december 2011

Miss T

Jeg har besvimet under begge graviditeter på grund af at rejste mig for hurtigt op. Så det behøver ikke at være jernmangel. Konferer med din læge blot for en sikkerhedsskyld.

Anmeld

28. december 2011

Ems30

Jeg prøvede det to gange, da jeg var 22 uger og 26 uger, og blev enormt bange. For troede jo jeg skulle besvime. Så jeg blev tjekket for blodtrykket, sukker i blodet og svangerskabsforgiftning. Men der var intet, alt så fint ud. Min jordemoder forklarede mig at det bare måtte være et slemt ildebefindende, som vi gravide får i ny og næ. Det hjælper selvfølgelig ikke på din situation, men de læger kan desværre ikke forklare alt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.