hjjææællp hurtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.003 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. december 2011

sara-m

hey mangler hjælp hurtig står og laver min første kage med fondant, men kan ik rulle det ud det er lidt hårdt og går fra hinanden...hvordan gør man ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2011

Kay

sara-m skriver:

hey mangler hjælp hurtig står og laver min første kage med fondant, men kan ik rulle det ud det er lidt hårdt og går fra hinanden...hvordan gør man ???

ældt det i hænderne så det bliver lunere og mere smidigt

Anmeld

27. december 2011

mariamiss6

sara-m skriver:

Er det købefondant eller MMF du selv har lavet?

Hvis det er det første, har du ikke æltet godt nok, er det MMF kan det være det hjælper at varme det FÅ sekunder i microovnen og så ælte det, men ellers har du højst sandsynligt fået for meget flormelis i.... Og så kan du faktisk lige så godt starte forfra.... Du KAN, hvis det er MMF, være yderst heldig at det virker at tilsætte en lille teske vand... Men så er du også heldig

Anmeld

27. december 2011

sara-m

ok, må man bruge mel og drys på for det sitter sig fast på kagerullen

Anmeld

27. december 2011

Mor til William

Du skal bruge lidt marizena mel

Anmeld

27. december 2011

sara-m

det er købt i panduro

Anmeld

27. december 2011

sara-m

hmm er det det der mejsstivelse ?

Anmeld

27. december 2011

Kay

sara-m skriver:

ok, må man bruge mel og drys på for det sitter sig fast på kagerullen

jeg bruger flormelis i en (REN!) gammel tenneis sok.... så kan man "duppe" det på kagerulle og bord... det gør at der hverken kommer for lidt eller for meget...

Anmeld

27. december 2011

sara-m

tusind tak for hjælpen det var dejligt... har lige sidste spørgsmål...... kan man gemme det fondat der er til overs ? billed kommer senere idag af min første fondat kage

Anmeld

27. december 2011

eirene

sara-m skriver:

tusind tak for hjælpen det var dejligt... har lige sidste spørgsmål...... kan man gemme det fondat der er til overs ? billed kommer senere idag af min første fondat kage

Du kan sagtens gemme det. Bare sørg for at pakke det godt ind i en frysepose.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.