Liva 1 år - opsumering af året der er gået + billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.362 visninger
2 svar
0 synes godt om
27. december 2011

Toshiba

Ja så er det Liva´s tur, til at have sin første fødselsdag

Jeg har lavet en lille opsumering af vores første år sammen Vi starter med "offentliggørelsen" af et lille nyt liv nu var ankommet til verden...

Der blev sendt besked rundt til alle - den lød således :

Julen er som bekendt miraklernes tid. Jeg fik mit lille mirakel i armene i dag d. 27. december kl. 02:45. Hun vejer 3000 g. og er 50 cm.

En hurtig og ubesværet fødsel...

Problemerne viste sig hurtigt - allerede da hun var blot 14 dage gammel... Gråd når andre nærmede sig hende - holdte hende - ja med tiden bare kiggede på hende...

Vi tog på weekend tur til Comwell i rebilbakker da Liva var 3 uger gammel - da hendes oldemor holdte fødselsdag der, vi forlængede opholdet - og nød en weekend derovre. Så skulle vi gennem en gang kolik - det var en hård tid - hvor jeg virkelig fik set hvor mange skjulte resurcer vi mennesker har gemt i os - når det virkelig gælder..

Kunne godt have brugt en pause indimellem - men det var bare ikke muligt - andet end når storebror lige sang og vuggede med hende på armen

men vi klarede det - og efter kiropraktor behandlinger blev det hele godt igen.

Liva blev døbt fastlavnssøndag d. 06-03-2011 - det var en rigtig fin dåb - den kirkelige handlingen var helt super - børnene var klædt ud og præsten havde maske på - dog ikke til selve dåben. Masken fik Liva med hjem til minde om den særlige dag hun er døbt.

Så skulle vi igennem statsamtet - da Liva´s far havde søgt samvær.Der blev startet samvær op hver lørdag i 1½ time, ved mine forældre (jeg var der også selvfølgelig)

Dette varede dog kun kort (4 måneder inkl. sommerferie) - og nu ser han efter eget ønske ikke Liva længere.

Hendes første sommerferie blev holdt på Middelfart feriecenter - og det var en super dejlig uge.

Bekymringerne om Liva´s adfærd blev kun størrer og størrer som året gik - og det endte med hun skulle undersøges på børneklinikken i københavn.

De vurderede hun er høj sensitiv.

Så kom tiden, hvor det var tid til at starte op i dagpleje.. Allerede inden start - vidste jeg det ville blive et STORT problem.

Men hun fik en plads og startede op d. 14-11-11 - og af hensyn til hendes sentivitet blev det vurderet, at jeg skulle være der den første uge sammen med hende...

Ugen efter skulle være der selv - 15 min. og senere 30 min.

Dette går dog SLET ikke.. Liva kunne ikke klare det - og brød helt sammen. (som fortsatte i op til 6 timer efter vi var kommet hjem)

Efter blot 3 uger i dagplejen, bliver der bliver tilbudt fra dagplejekontoret, at Liva kan komme i en dagpleje, hvor der KUN vil være hende, når alt så går godt og Liva kan klare det - vil de sluse andre børn ind.

I en alder af 11 måneder begyndte Liva at bruge sut - i forbindelse med en mellemørebetændelse - og har givet hende "lov" til fortsat at bruge den - da jeg håber, den vil kunne give hende lidt trøst, hvis hun bliver ked i dagpleje.

Opstart i ny dagpleje d. 15-12-2011 - det er indtil videre gået over alt forventning - hun elsker hendes nye dagplejemor, og jeg er meget spændt på at se hvordan hun reagere når hun skal være der selv.. Det skal hun prøve her efter nytår.

Liva siger på opfordring : Mor - Mormor - hej - ja - Casper

Liva er begyndt efter julen at sige MOR (uden opfordring) og kigger derefter SPÆNDT på mig og smiler (klapper altid og siger YAARHH - du er dyyyygtig) - Så det forventes HVER gang

Og hun begyndte lillejuleaftensdag at give kyssere åhhh man smelter indeni - når de små bløde læber laver "trutter" for at få et kys

Liva har nu 6 tænder - og 1 liiiige ved at bryde igennem.

Liva er en glad - mild pige - der ALTID er klar med et "BLINK" med øjnene når hun skal charmere - og har meget let til smil og latter.

Liva går nu rundt med ALT der kan bruges som "gang-stativ" (bortset fra de ting der er beregnet til det)

Så her i huset skal man LIIIGE hente en stol - hvis man vil sidde ned

Hendes første jul blev holdt ved hendes mormor og morfar - sammen med hele familien, det var rigtig hyggeligt - og hun klarede både alle menneskerne og det hele til UG - ikke EN tåre - bare glæde - så dejligt

Hendes fødselsdag skal holdes herhjemme - bare med storebror og jeg - da familien er i jylland, ved oldemor.

Der er stadig fødselsdag med ALT hvad der hører til - vi skal rigtig hygge.

Vi vækkede Liva med fødselsdags sang kl. 06:00 - hun satte sig op i sengen med det STØRTE smil - kunne knap åbne øjnene - men nyde sangen det gjorde hun i hvert fald

Efter fødselsdags sang var der nybagte boller og kage fik vi her sen formiddag - og så igen senere

Har lavet min første fondant kage til hende - den er blevet ret fin - hvis man tager i betragtning det er den første - og at jeg ALDRIG har lavet en lagkage - hehe (mormor plejer lave)

Det var en lille opsumering om året der er gået - det har været en dejlig, men også hård tid med mange bekymringer, men sådan er det jo med de kære børn.

Jeg har nydt HVERT sekund med mine dejlige børn - og de betyder ALT i verden for mig

Hendes storebror og jeg er SÅ glade og beæret over netop Liva valgte os - til hendes familie

Vi elsker hende overalt på denne jord - og ser frem til MAAANGE gode år sammen alle 3

STORT tillykke, lille skat - med din første fødselsdag - Husk vi altid elsker dig

Og tak fordi i gad læse med såååå langt

Og så lige en bunke billeder

Det sidste mave billede 39+2 - et fra fødsel - et fra hun er par timer gammel - et fra dåb - og ellers fra i dag hvor hun bliver 1 år - stooor pige

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2011

Maja_4000

Tillykke med hende ! 

Hvor er hun bare dygtig  

Så lige i en anden tråd at du havde lagt julebilleder ind .. Hvem var julemand , siden han fik lov at stå med hende ? Hehe

Slipper hun , når hun går , eller sætter hun sig/falder hvis der ikke er noget at holde i ? :b

Og super fin kage

Anmeld

27. december 2011

Toshiba

Maja_4000 skriver:

Tillykke med hende ! 

Hvor er hun bare dygtig  

Så lige i en anden tråd at du havde lagt julebilleder ind .. Hvem var julemand , siden han fik lov at stå med hende ? Hehe

Slipper hun , når hun går , eller sætter hun sig/falder hvis der ikke er noget at holde i ? :b

Og super fin kage

Takker

Jooowww julemanden MÅ skam åbenbart gerne holde hende (det var min lillebror - men det vidste hun jo ikk) - tror bare hun var i chok over den buldren og banken - da han kom ned og gav gaver - og VUPS så gav jeg ham hende - så jeg kunne få et billede

Liva kan sagens stå - men hun prøver ikke at flytte konvolutterne - endnu - andet end når hun har fat i noget - så render hun lystigt rundt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.