"Jeg" vil scannes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

770 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. december 2011

Martinhansen

Min dejlige kæreste er gravid, og vi er blevet scannet en enkelt gang, altså den normale. Nu er det sådan, at jeg synes vi skal have nogle flere scanninger, dels fordi jeg synes det er vildt spændende med 3d og 4d scanninger og dels fordi jeg godt kan lide at være helt sikker. 

Problemet er bare, at min kæreste synes det er noget pjat, da alt er som det skal være, og derfor at det er spild af penge. 

Jeg har kigget på klinikkenforgravide.dk da jeg godt kan lide at det er en Overlæge der står for scanningen, og det koster da godt nok lidt penge, men i forhold til hvad vi alligevel skal bruge på tremmesenge, små badekar, babydyner osv. så er det jo ikke så meget i det samlede budget..

Jeg har godt set at man kan blive scannet i Babysam osv meget billigere, men vil ærlig talt hellere gå til en "rigtig fagmand"

Men hvad synes i? er det pjat at få lavet 3-4 scanninger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2011

MissTas

Martinhansen skriver:

Min dejlige kæreste er gravid, og vi er blevet scannet en enkelt gang, altså den normale. Nu er det sådan, at jeg synes vi skal have nogle flere scanninger, dels fordi jeg synes det er vildt spændende med 3d og 4d scanninger og dels fordi jeg godt kan lide at være helt sikker. 

Problemet er bare, at min kæreste synes det er noget pjat, da alt er som det skal være, og derfor at det er spild af penge. 

Jeg har kigget på klinikkenforgravide.dk da jeg godt kan lide at det er en Overlæge der står for scanningen, og det koster da godt nok lidt penge, men i forhold til hvad vi alligevel skal bruge på tremmesenge, små badekar, babydyner osv. så er det jo ikke så meget i det samlede budget..

Jeg har godt set at man kan blive scannet i Babysam osv meget billigere, men vil ærlig talt hellere gå til en "rigtig fagmand"

Er enig i dig i, at betaler man for en scanning, skal det også være et ordentligt sted og af en fagmand.

vi valgte selv at få en kønsscanning da jeg var i uge 16 (15+2), fordi vi var SÅ nysgerrige på at vide om det blev en dreng eller en pige

vi har ALDRIG fortrudt denne scanning.. det var en virkelig stor og spændende oplevelse og så får man en del med hjem fra de batalte scanninger.. vi fik en "journal" = et papir over hendes mål, køn, hendes trivsel osv. så fik vi en DVD af hele scanningen og en 20 billeder nok

vi overvejede selv en 3D/4D scanning, men nu er jeg så langt henne, at det næsten ikke kan svare sig, så nu venter vi bare med at se hende til hun kommer til verden om 7 uger ..

men tror virkelig en 3D/4D scanning er alle pengene værd.. vær dog opmærksom på, at skal i have det bedste resultat, skal det være mellem uge 29-32

Anmeld

27. december 2011

Pige2009

Martinhansen skriver:

Jeg fik lavet en 3D/4D scanning i uge 32, og det var alle pengene værd. Vil ikke anbefale 3D/4D ret lang tid før uge 28

Blev scannet på H.C. Andersen klinikken i Odense også af en læge, som var yderst kompetent

Anmeld

27. december 2011

Kløver

Det kommer jo an på hvem man er, synes ikke man kan sige det er noget pjat, men har man ikke behov eller interesse vil det jo være spild af penge.
Man kan jo gøre det af mange årsager, tryghed, spænding, køn osv
Da jeg var gravid med vores søn på nu 11 mdr, fik vi en tidlig tryghedsscanning, en 3d i uge 16 og 27. Vi ønskede ikke at vide kønnet. Det var for os alle pengene værd.
Denne gang har vi nøjes med kønsscanning i uge15, og får lavet 3d igen omkring uge 27. For far er det en skøn ting at kunne følge med, da jeg kan mærke alt, mens han mest er på sidelinjen, bonus er bestemt at se, at den lille har det godt og vokser som den skal. Vi kan have forskellige grunde, nogles kan for andre være mere forståelige, men det tager bestemt ikke effekten af scanningen, for dem der oplever den. Vi har alle gange været ved jordemoder.dk Og Har været alt værd. Hele oplevelsen, fået både billeder og dvd med hjem. Vidste ikke babySam tilbød scanninger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.