Glædelig jul! (+ billede af tattoo..)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

Sofia

Glædelig jul Anne. Kan da virkelig godt forstå det var træls at sidder der og pakke gaver op selv, virkelig underligt altså? Hvem står I køkkenet og snakker når der pakkes gaver op??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

DK

Ihh hvor ærgerligt med lidt kikset/misset julegaveudpakning. Det er også et af mine favorit tidspunkter på aftenen. Der hvor man som værtinde kan slappe af og hygge sig og aftenens "ræs" er overstået. Det er da også så hyggeligt at se hvad andre får osv.

Fint håndaftryk, var det et i havde fået lavet i ler eller huh? Nu er jeg jo ikke tatoo-typen, men synes bestemt at det er dejligt med en personlig en af slagsen og ikke en amager-nummerplade eller den slags (eller er der overhovedet nogen der får den slags længere?) Havde Jørn også fået håndaftrykket eller noget med Felix at gøre?

Lyder godt med mere håndfaste planer for næste år. Så ender i da ikke med at blive skuffede igen!

Anmeld

28. december 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Glædelig jul Anne. Kan da virkelig godt forstå det var træls at sidder der og pakke gaver op selv, virkelig underligt altså? Hvem står I køkkenet og snakker når der pakkes gaver op??

Mine tre brødre på 13, 15 og 21 var fortrukket derud, sammen med min mor og min stedfar... Og Felix sov.. 

Dejligt at vide det ikke kun er mig/os der finder det mærkeligt... 

Glædelig jul til Jer også, håber den har været hyggelig og dejlig!

Anmeld

28. december 2011

AnneBJ

DK skriver:

Ihh hvor ærgerligt med lidt kikset/misset julegaveudpakning. Det er også et af mine favorit tidspunkter på aftenen. Der hvor man som værtinde kan slappe af og hygge sig og aftenens "ræs" er overstået. Det er da også så hyggeligt at se hvad andre får osv.

Fint håndaftryk, var det et i havde fået lavet i ler eller huh? Nu er jeg jo ikke tatoo-typen, men synes bestemt at det er dejligt med en personlig en af slagsen og ikke en amager-nummerplade eller den slags (eller er der overhovedet nogen der får den slags længere?) Havde Jørn også fået håndaftrykket eller noget med Felix at gøre?

Lyder godt med mere håndfaste planer for næste år. Så ender i da ikke med at blive skuffede igen!

Lige præcis, jeg forstår heller ikke, at min mor ikke trængte til bare at sætte sig i sofaen på det tidspunkt?

Jeg har lavet hans håndaftryk med stempelsværte på karton. Tatovøren tegnede så de store linier og omrids, og resten har han lavet i frihånd! Den ligner "aftrykket" til forveksling. Det er også først efter jeg har fået nu 2 tatoveringer, at jeg er "til det"... Og jeg står stadig helt af, hvis det er samme blomst som alle andre har - det er ikke formålet for mig med tatoveringer Smag og behag er heldigvis forskellig, og bare folk er glade, er det jo godt. Jeg er glad for, at ingen andre kan få en magen til min.

Jørn har fået udbygget noget tribal mønster han han på sin skulder/underarm, og nedenunder fået skrevet Felix med gotisk inspireret skrift, da det skal passe til de vikinger han har tegnet rundt omkring på arme og ben.. Igen - tatoveringer der passer sammen, hurra for det, i stedet for 17 forskellige stilarter på én krop..

Glædelig jul til dig og dine!  

Anmeld

28. december 2011

DK

AnneBJ skriver:

Lige præcis, jeg forstår heller ikke, at min mor ikke trængte til bare at sætte sig i sofaen på det tidspunkt?

Jeg har lavet hans håndaftryk med stempelsværte på karton. Tatovøren tegnede så de store linier og omrids, og resten har han lavet i frihånd! Den ligner "aftrykket" til forveksling. Det er også først efter jeg har fået nu 2 tatoveringer, at jeg er "til det"... Og jeg står stadig helt af, hvis det er samme blomst som alle andre har - det er ikke formålet for mig med tatoveringer Smag og behag er heldigvis forskellig, og bare folk er glade, er det jo godt. Jeg er glad for, at ingen andre kan få en magen til min.

Jørn har fået udbygget noget tribal mønster han han på sin skulder/underarm, og nedenunder fået skrevet Felix med gotisk inspireret skrift, da det skal passe til de vikinger han har tegnet rundt omkring på arme og ben.. Igen - tatoveringer der passer sammen, hurra for det, i stedet for 17 forskellige stilarter på én krop..

Glædelig jul til dig og dine!  

Lige præcis. Altså sådan et eller andet formålsløst tatoveret på ens krop, det er bare så dumt! Jeg kan godt forstå at du er glad for at den er helt speciel og personlig! Den kan jo heller ikke gå af mode, som ex. de der bånd om overarmen, en sol om navlen eller lign.

Hvordan fik du lavet det aftryk på papir? Ville han godt have fingerne stille? Og hvor har du købt stempelsværten?

Anmeld

28. december 2011

AnneBJ

DK skriver:

Lige præcis. Altså sådan et eller andet formålsløst tatoveret på ens krop, det er bare så dumt! Jeg kan godt forstå at du er glad for at den er helt speciel og personlig! Den kan jo heller ikke gå af mode, som ex. de der bånd om overarmen, en sol om navlen eller lign.

Hvordan fik du lavet det aftryk på papir? Ville han godt have fingerne stille? Og hvor har du købt stempelsværten?

Jeg har en stempelpude, størrelse 8x5 cm cirka så jeg kunne dyppe næsten hele hånden af en gang. ( http://web01.pandurohobby.dk/Catalogue/30-Papir-Stempler/3010-Stempler/301025-Stempelpuder/1/510558-Stempelpude-VersaColor-Black)

Så sad jeg med ham på skødet, og lavede lige hurtigt et par aftryk. Det var 1000 gange nemmere end med maling, for sværten er slet ikke kold, så han krøllede ikke fingrene sådan sammen.. Men altså, han er altid kun iført ble og på vej i bad når jeg laver sådan noget... Og sværten er nok ikke økologisk og alt mulig, der er nok alt mulig skidt i, men jeg er jo også bare en ond mor..... 

Anmeld

2. januar 2012

piadas

Nu har jeg læst dit indlæg nogle gange, og hvor er det altså bare mærkeligt sådan bare at forsvinde... Har I snakket om det, nu her bagefter? For det er da noget af det hyggeligste ved juleaften.

Vi spiller altid terninger om gaverne. Den der slår en 6'er skal hente en tilfældig pakke og give den til den, som skal have den. Det tager et par timer, inden vi er færdige, og alle når at se, hvad de andre får. Oliver og Zilan ÆÆLSKER det. Hvad med at foreslå noget lignende det? Eller er det helt umuligt?

Bortset fra det er det da en megafed tatovering - virkelig original! Jeg sad lige og fik tanken, om at Serdar skulle have vores børns op af ryggen - hmm, mon jeg lige skulle spørge ham først?

Ps. Søde billeder af dejlige Felix!

Anmeld

3. januar 2012

AnneBJ

piadas skriver:

Nu har jeg læst dit indlæg nogle gange, og hvor er det altså bare mærkeligt sådan bare at forsvinde... Har I snakket om det, nu her bagefter? For det er da noget af det hyggeligste ved juleaften.

Vi spiller altid terninger om gaverne. Den der slår en 6'er skal hente en tilfældig pakke og give den til den, som skal have den. Det tager et par timer, inden vi er færdige, og alle når at se, hvad de andre får. Oliver og Zilan ÆÆLSKER det. Hvad med at foreslå noget lignende det? Eller er det helt umuligt?

Bortset fra det er det da en megafed tatovering - virkelig original! Jeg sad lige og fik tanken, om at Serdar skulle have vores børns op af ryggen - hmm, mon jeg lige skulle spørge ham først?

Ps. Søde billeder af dejlige Felix!

Jeg forsøgte allerede på selve aftenen at gøre opmærksom på det ikke var en særlig fed (eller høflig!) opførsel, men det blev vidst ikke modtaget. Nogle dage senere var vi til fødselsdag hos dem, og jeg ytrede hvor overrasket jeg var, over alle de gaver vi ahvde fået (incl. til Felix selvfølgelig!)

Ja min mor syntes da også det var helt vildt, men som jeg konstaterede, giver vi også mange gaver. Mine to yngste brødre, som ikke har samme far som den store og jeg, har ikke bedsteforældre på hverken deres mors eller fars side. De har én faster og det er faktisk hvad der er af familie som giver dem gaver.

I og med Felix har 3 hold bedsteforældre og 3 hold oldeforældre; 1 faster, 4 onkler og en moster; 1 "god ven", 1 kusine og os forældre, så bliver det jo til mange gaver. Desuden giver hans bedsteforældres søskende ham også gaver - altså Jørns og mine mostrer/fastrer mm.

Så jeg sagde, at næste år måtte vi hellere nøjes med at pakke op fra de få vi er sammen med selve juleaften, for det lod ikke til folk gad vente på vi blev færdige ellers.. *hint hint hint*
"Nej, det kan man da i hvert fald ikke forvente!" var min mors kommentar...  Så fremover åbner vi fra dem vi holder jul med, og den 25./26. åbner vi fra de andre... Jeg VED det rammer min mor hårdt, når vi snakker sammen d. 24. i år og hun siger tak for gaver, og vi af gode grunde ikke kan takke, for vi har ikke åbnet endnu - men sådan må det jo være...
Jeg ville elske at spille om dem, men det kommer aldrig til at ske i min familie. Trods det vi ikke skal nå andet end at spise slik og drikke kaffe efterfølgende - hvilket man endda kunne gøre imens... 

Jooo, mon ikke det er en god ide at spørge Serdar, inden du lover hans ryg væk til tatoveringer? Jeg skal også have de kommende børn på, og troede jeg ville have dem på hver side af rygraden, men nu tror jeg bare de skal være på samme side "alle sammen" men så forskudt af hinanden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.