Bagudvendt autostol - hjælp mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

CamillaSoefelt

MelikkazMoar skriver:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6056&n=10

jeg har denne her, og den er jeg glad for

Wauw det var billigt! Hvad har den fået i crash test?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

MariaJ

Barnepigen skriver:

Har fundet en på nettet, synes de er svære at finde 
http://netbutik.fdm.dk/autostole/autostole-9-mdr-4-ar/hts-izi-kid-x3-isofix.html

Vi har denne og er godt tilfredse .

Man skal være opmærksom på at de bagudvendte stole tit får dårlige testresultater fordi de kan være vanskelige at montere rigtigt. Så vidt jeg har forstået betyder det altså ikke at stolen er utryg hvis den er monteret rigtigt, men samme stol kan komme ud af tester som både vinder og bundskraber afhængigt af hvor højt de har vægtet det med monteringen.

Det er rigtigt at den er svær at montere rigtigt, hvis man ikke har isofix i bilen. Vi er ret sikre på at vores sidder rigtigt nu, men det krævede altså en del gennemgange af "brugsanvisningen" på film OG det er ikke en stol man lige tager ud og sætter ind igen.

Ellers er det en rigtig god stol, når først den sidder der. Virker komfortabel for barnet, og har en smart magnetløsning for skulderstropperne, som gør at man ikke altid skal famle efter dem bag barnets ryg.

Anmeld

30. december 2011

Camillee

Hvad har I givet for den?

Puha det kan jeg ikke huske, den var nemlig på tilbud (:  
men uden tvivl ALLE pengene værd, vi er så glade for den 

Modellen hedder izi combi x2

Men vil give MariaJ helt ret, det er ikke en stol man lige flytter fra bil til bil.

Anmeld

30. december 2011

MelikkazMoar

CamillaSoefelt skriver:

Wauw det var billigt! Hvad har den fået i crash test?

det aner jeg ikke noget som helst om.. den er godkendt og min datter sidder rigtig godt i den..

vi havde en fin og mega dyr en før, som vidst var en af de bedste og bla bla.. men min datter sad helt forkert i den , som om stolen var for kompakt..

(kan ikke huske hvad den anden hed &nbsp

Anmeld

30. december 2011

Lenats31

Det er vigtigt at få dem monteret i bilen inden køb og kan spare en for noget irritation med at skulle returnere stolen, hvis den ikke sidder godt i bilen eller ikke giver forsædepassagerne plads nok.

Hvor det foregår henne er ligemeget, bare det ikke sker inde i butikken. De skal ud i egen bil. Og nægter butikken dette er det bare med at komme ud igen og videre til næste sted/butik hvor sådanne stole findes.

Testene kan være svære at gennemskue. Selvom en bagudvendt får en samlet dårlig karakter eller en middel karakter, så ligger den oftest helt i toppen i koollisiosnstests.

Stolene med puden foran kan heller ikke måle sig sikkerhedsmæssigt set. Her er belastningen på maven høj. Og i maven befinder alle de livsvigtige organer sig.

Anmeld

5. januar 2012

Cordier

Værd at kigge påhttp://www.fdm.dk/autostole/test-2011Vi var så heldige at få fat på en brugt Babysafe Plus II med selebase til 500kr. koster ellers hhv 1500kr for selebase og 2000kr med isofix ved FDM.Stolen er utrolig let at montere i Fiestaen, det kræver kun 2 ryk før den er på plads.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.