Jeg skriver som anonym, i tilfælde af pågældende veninde skulle falde over denne fantastiske side.
Jeg har en veninde, som er blevet gravid. Jeg er så glad, at jeg tudede, da jeg hørte nyheden! Vi gik i skole sammen og var en gang bedste veninder. Vi har altid været tætte, men er gledet lidt fra hinanden de seneste år. Vi har stadig en fælles omgangskreds og ses måske 1-2 gange om året og taler fra tid til anden, men fordi vi ikke bor i samme by mere, gled vi lidt fra hinanden.
På det seneste er kontakten kommet op og stå igen, og nu venter hun sig. Det betyder meget for mig, fordi ingen af mine veninder har kunne forstå hvor jeg er i livet lige nu. Ung, men fokuseret på parforhold og familie, og mit valg om at blive mor. Alle de andre vil bare feste og drikke. Har da fået nye venner under graviditeten, piger med børn, men jeg har savnet at nogen af dem der har kendt mig altid forstod hvor jeg stod.
ENDELIG er der en, der er samme sted. Og jeg er helt ude af den af begejstring!
Så nu har jeg tænkt mig, at jeg vil arrangere en babyshower for hende. Jeg er klar over, at det ikke er en dansk tradition, men jeg synes hun fortjener det. Vil høre de andre piger, om de er med på den.
Og så vil jeg bare DRUKNE hende i gaver! Hvorfor? Fordi jeg har savnet at have en, der forstod. Der kunne følge mig. Og fordi jeg ville ønske, at nogen ville have gjort det samme for mig: Vist kæmpe begejstring, holdt noget for mig osv., men ingen forstod. Så nu skal hun have alt det jeg ikke fik!
Så jeg har brug for jeres idéer. Hvad skal der til for at holde en god babyshower? Kom med masser af råd! Gaver, self. Men også lege, pynt, alt - Byd ind! Det skal være en surpriseparty