Malle skriver:
Vi har i år inviteret mine forældre og min mormor til at holde nytår hjemme hos os.
Det er en tradition for mig at få laks nytårsaften og da min mormor var her også for to år siden serverede jeg plankelaks, men 'bare' laks med kartoffelmos til Victor. I år er Victor så stor at han selvfølgelig skal have det samme som os andre, så vi har talt om at servere laks i citronsauce til hovedret og citronfromache til dessert. Vi har også talt om at vi vil servere cider eller børnechampagne med frosne jordbær/hindbær til midnat.
Nu er jeg bare blevet i tvivl om det vil blive for meget citron til aftensmaden og hvilken drikkelse der vil være bedst til midnat.
Jeg tror jeg ville enten bytte sovs eller fromage. Der findes jo mange gode alternativer.
Nu ved jeg jo ikke, hvilken tradition, I har ved midnat. Hos os er det champagne til de voksne og børnechampagne til børn/gravide/folk der skal køre bil bagefter osv. Jeg ville ikke vælge cider, fordi det for mig ikke rigtig signaliserer nytår - men det smager helt sikkert godt, så vælg det, I har mest lyst til.
Anmeld