Spørgsmål om bækkenløsning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

881 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. december 2011

Anonym trådstarter

Hvis man i sin første graviditet døjede med bækkensmerter og i anden graviditet blev sygemeldt i uge 23 med slem bækkenløsning, hvordan vil en 3. graviditet så blive?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Hvis man i sin første graviditet døjede med bækkensmerter og i anden graviditet blev sygemeldt i uge 23 med slem bækkenløsning, hvordan vil en 3. graviditet så blive?

Bækkenløsning har desværre en tendens til at forværres ved hver graviditet.

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Bækkenløsning har desværre en tendens til at forværres ved hver graviditet.

Puha det lyder ikke rart. Det var nemlig rigtig slemt sidste gang men der var den lille også så stor at jeg ikke selv måtte føde barnet, men gjorde det alligevel da jordemoderen ikke havde skønnet barnet til at være SÅ stort.

Anmeld

25. december 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Puha det lyder ikke rart. Det var nemlig rigtig slemt sidste gang men der var den lille også så stor at jeg ikke selv måtte føde barnet, men gjorde det alligevel da jordemoderen ikke havde skønnet barnet til at være SÅ stort.

Jeg er ikke sikker på, at det har den store betydning, om barnet er stort eller lille, en graviditet er en belastning for kroppen og vil give vægtforskydelse uanset barnets størrelse. Den største faktor er hormonet Relaxin, som overproduceres i forhold til behov.

Jeg vil også sige, at mange bruger begrebet bækkenløsning om alle slags smerter i nedre regioner, men de skal lægediagnosticeres efter forskellige tests, før man kan konstatere det med sikkerhed. Hvis du har fået diagnosticeret bækkenløsning, er der desværre stor sandsynlighed for, at du vil opleve smerterne i udpræget grad ved en 3. graviditet, og man skal nok overveje, om en tidlig sygemelding med løfteforbud og måske endda immobilisering kan tolereres under graviditeten og muligvis også i lang tid bagefter. Tag evt. en forbyggende samtale med din læge, så du kender mulighederne for terapi og aflastning.

Anmeld

25. december 2011

nathja

Anonym skriver:

jeg sidder her lidt over halvvejs i min 3 graviditet og kan fortælle dig at min bækkenløsning for flere uger siden, fik det omkring det her tidspunkt er næsten i uge 26 i 2 graviditet og det var på grænsen til svær bækkenløsning, nu her er jeg også godt på vej til svær bækkenløsning selvom jeg gør alt for at slappe af og skåne mig selv.. så nej det bliver ikke nemmere med tiden, tværtimod og jo flere gange man er gravid jo tidligere kommer det..

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

nathja skriver:

jeg sidder her lidt over halvvejs i min 3 graviditet og kan fortælle dig at min bækkenløsning for flere uger siden, fik det omkring det her tidspunkt er næsten i uge 26 i 2 graviditet og det var på grænsen til svær bækkenløsning, nu her er jeg også godt på vej til svær bækkenløsning selvom jeg gør alt for at slappe af og skåne mig selv.. så nej det bliver ikke nemmere med tiden, tværtimod og jo flere gange man er gravid jo tidligere kommer det..

Hold da op. det lyder ikke så rart :/
Der er vel heller ikke noget man kan gøre for at undgå det?..

Kan se at du har to små børn i forvejen. Er det hårdt at være gravid igen med to små ved siden af? Og når den mindste ikke er ældre?

Anmeld

25. december 2011

nathja

Anonym skriver:

Hold da op. det lyder ikke så rart :/
Der er vel heller ikke noget man kan gøre for at undgå det?..

Kan se at du har to små børn i forvejen. Er det hårdt at være gravid igen med to små ved siden af? Og når den mindste ikke er ældre?

er det heller ikke men mine unger er godt til selv at hjælp i det omfang de  nu forstår.. min datter ved godt at det gør ondt på mor og at hun ikke må løfte så hun går selv til puslebordet og kravler op ved hjælp af en lille reol eller vores 2 trinstrappestige og min søn gør samme forsøg på trods af hansunge alder..

der er ikke noget at gøre har en veninde der i sin 3 graviditet måtte sidde i kørestol til sidst fordi hun havde så svær bækkenløsning, der håber jeg ikke jeg når til..

hårdt jo men sjovt og de glæder sig til baby kommer

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

nathja skriver:

er det heller ikke men mine unger er godt til selv at hjælp i det omfang de  nu forstår.. min datter ved godt at det gør ondt på mor og at hun ikke må løfte så hun går selv til puslebordet og kravler op ved hjælp af en lille reol eller vores 2 trinstrappestige og min søn gør samme forsøg på trods af hansunge alder..

der er ikke noget at gøre har en veninde der i sin 3 graviditet måtte sidde i kørestol til sidst fordi hun havde så svær bækkenløsning, der håber jeg ikke jeg når til..

hårdt jo men sjovt og de glæder sig til baby kommer

Ja når de er 3 år kan de forstå rigtig meget men en 1-årig kan ikke forstå helt det samme. Men dejligt at de hjælper til så mor ikke bliver overbelastet

Hold da op så må det godt nok have været en slem bækkenløsning hvis hun ligefrem kom i kørestol af det :O

Anmeld

25. december 2011

nathja

Anonym skriver:

Ja når de er 3 år kan de forstå rigtig meget men en 1-årig kan ikke forstå helt det samme. Men dejligt at de hjælper til så mor ikke bliver overbelastet

Hold da op så må det godt nok have været en slem bækkenløsning hvis hun ligefrem kom i kørestol af det :O

det var enten det eller sengeligning så hun valgte kørestolen men det gik dog over efter hun havde født 

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

nathja skriver:

det var enten det eller sengeligning så hun valgte kørestolen men det gik dog over efter hun havde født 

Nå det var da dejligt Ja jeg havde nok også valgt kørestolen fremfor sengen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.