jeg er så trist

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2011

skønneunger

Gigl skriver:

Synes de her 7 sider med kommentarer virker rigtig hårde o_O stakkels TS vil jeg sige. 7 sider med kommentarer der næsten alle siger at hun bare bør være glad og ikke så egoistisk - og så bør de skrue ned for beløbet. 

Jaja - hold da op, aller kloge .. 

Jeg har ikke selv fødselsdag op til jul, men jeg føler med dig, for jeg kan godt forestille mig at éns specielle dag måske godt kan forsvinde lidt i julestemning og julegaver. Og der kan jo være mange ting der spiller ind for at du netop føler dig lidt tilsidesat, jeg tror ikke det er egoisme - jeg tror derimod godt man kan mærke den der tanke bag gaven ikke for alvor har været der. 

der er jo også mange forskellige meninger og forventninger til ens egen fødselsdag for mange betyder dagen jo ikke særlig meget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2011

DitteFisk

skønneunger skriver:

der er jo også mange forskellige meninger og forventninger til ens egen fødselsdag for mange betyder dagen jo ikke særlig meget.

Nemlig og derfor synes jeg man skal respektere at TS har det på en anden måde, end man måske selv ville have.

Jeg har selv ikke råd til at give gaver for 1500 kr, men mange får det til at lyde som om det er et helt usansynligt højt beløb og det er det jo ikke - det er jo faktisk slet ikke et unormalt gavebeløb

Anmeld

25. december 2011

Michael healer

Gigl skriver:

Nemlig og derfor synes jeg man skal respektere at TS har det på en anden måde, end man måske selv ville have.

Jeg har selv ikke råd til at give gaver for 1500 kr, men mange får det til at lyde som om det er et helt usansynligt højt beløb og det er det jo ikke - det er jo faktisk slet ikke et unormalt gavebeløb

Jeg syntes slet ikke det bør handle om gave størrelsen, men om det at der bliver gjort forskel på deres beløb, de burde da få for samme beløb ikke ?

Anmeld

25. december 2011

Lullaby

Anonym skriver:

jeg har fødselsdag om to dage. ja det er et skide dårligt tidspunkt ift økonomi og gaver osv... Dec. er dyr nok i forvejen, men jeg har jo ikke valgt hvornår min mors termin skulle være og alligevel er det mig der bliver skraffet for det hele tiden.

Min kæreste skulle for det første låne penge for overhovedet at kunne købe en gave til mig til jul og nu her til min fødselsdag fordi han ikke havde tænkt over at spare op og fordi de penge han havde har han brugt på sig selv.
Alene det har jeg været super ked af og frabedte mig faktisk at han overhoved købte noget, da lånte penge jo skal betales tilbage og han ingen har at betale dem med.

Vi sidder så i bilen på vej hjem og han siger at nu må jeg ikke forvente for meget af min fødselsdagsgave for han havde jo ikke haft så mange penge (de er jo brugt på ham selv) og min julegave var ret dyr (ca 2000 kr) så derfor var der ikke meget tilbage af de lånte penge til at købe fødselsdagsgave for. Jeg kan ikke dy mig og siger med lidt sur mine at han jo også kun har vidst i 1 år at min fødselsdag og julen ramte sammen og selvfølgelig ikke har haft tid til at spare op. Men jeg kan bare mærke at jeg bliver SÅ ked af det! Når han har fødselsdag får han for min. 1500 kr HVERT år og til jul får han for min. det samme! Men fordi jeg har fødselsdag 3 dage efter jul så kan jeg sørme ikke få store gaver!

Det lyder måske ret overfladisk, men for jer der også har fødselsdag tæt på jul, ved nok hvad jeg mener. Når man år efter år efter år bliver overset på sin fødselsdag fordi folk er for trætte og udkørte efter julen, så føler man sig meget uelsket og uønsket hvilket resulterer I at jeg i hvert fald, har brug for ekstra opmærksomhed fra min kæreste på den dag! Men jeg føler bare min kæreste er en kold skid der er fuldstændig ligeglad med mig på trods af at han rent faktisk udemærket godt ved hvordan jeg har det med min fødselsdag.

De sidste par år har jeg fået et kort hvori der stod at min gave var en teater tur (der aldrig er blevet til noget - det er 2 år siden nu), et gavekort til et center på 400 kr sidste år.

Hvad skal jeg gøre ved problemet Det fylder utrolig meget i mit lille hovedet!

Ved du hvad - jeg kan godt følge dig. Og ved du hvad så er jeg også bare egoistisk. Jeg ville da også blive ufattelig ked af at min kæreste "glemte" hvert år at spare op til min gave. Øv. Så ja. Her får du en af mig

Anmeld

25. december 2011

DitteFisk

Michael healer skriver:

Jeg syntes slet ikke det bør handle om gave størrelsen, men om det at der bliver gjort forskel på deres beløb, de burde da få for samme beløb ikke ?

Jeg ved nu ikke om jeg synes de SKAL have for samme beløb. Hvis den ene af parterne vælger at give for lidt mere, så synes jeg ikke den anden skal stå til regnskab ved så at give dét ekstra. 

Men jeg forstår godt at ts bliver trist. Hun havde nok ikke forventet at det var hendes fødselsdag der blev nedprioriteret.

Anmeld

25. december 2011

Tvillingemor80

Anonym skriver:

det er ikke så nemt bare at sige nej og lade være at sponssorere det for så havde hele hans familie ikke fået gaver og det er synd for ungerne at de ikke kan give deres farmor og farfar en gave osv.. Pengene er der, han bruger dem bare på sig selv.

Det kan jeg sagtens forstå.. Var nu heller ikke lige i julen jeg mente. Men du skrev noget om du aldrig brugte penge på dig selv fordi du tit ender med at betale en masse ting fordi han bruger på sig selv.. Det synes jeg ikke du skal finde dig i

Anmeld

25. december 2011

Lilje82

2000 kr. er da mange penge for mig havde det været fint, at det var både en julegave og fødselsdags gave.

Har iøvrigt selv fået en stor gave af min kæreste i år og har sagt at jeg synes han skal undlade fødselsdags gaven. Hilsen end er har fødselsdag om 13 dage.

Anmeld

25. december 2011

AnneBJ

Jeg har ikke læst alle svar, men jeg forstår dig godt!!

Det er ikke gavebudgettet du spørger til, men princippet i, at din fødselsdagsgave konsekvent er meget mindre ends hans pga. økonomi i december!

Måske skal I indbyrdes få droslet Jeres gavebudget ned - simpelthen lave en aftale om, at give for fx 500,- til jul og igen til fødselsdag. Så er der ikke så meget at rafle om, og din kæreste VED hvilket beløb han bør gemme...

fra en, som gør meget ud af, at familimedlemmer med fødselsdag d. 23. og 28. december får fødselsdagsgave på samme niveau som de der har fødselsdag om sommeren!  

Anmeld

25. december 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ka da godt forstå at du er skuffet!! Men tænker også at jeres gave beløb lyder helt hen i vejret. Her hedder det højest 500 kr og det har de fleste nok råd til... Ville under alle omstændigheder ik købe så dyre gaver til ham, for bagefter at låne ham penge til at købe min egen gave. Så ville jeg da bare bruge de penge han sku låne til min gave, til at købe noget til mig selv.. Bare en tanke! Og tillykke med fødselsdagen i morgen. Håber  den bliver bedre end du tror! Vh stine

Anmeld

25. december 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ej er lige kommet på en god ide.... Måske!! Hva med at i laver hver jeres gave opsparing bøsse, hvor i når i har nogle småpenge  putter dem i jeres sparebøsse. Når så der en en af jer der har fødselsdag, ska købe en fødselsdagsgave for de penge der er i jeres egen sparebøsse. Gir det mening? Det vil sige at du ska købe hans gave for de penge han selv har lagt til side og han ska købe dine gaver for de penge du selv har lagt til side.... Så er man da i hvert fald selv med til at bestemme hvor meget ens gave må/ska koste og man ka ik brokke sig over at gaven er for lille eller for stor.. Bare et forslag. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.