Hjæælp: skoldkopper ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

598 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. december 2011

Mutti2B

Jeg er så lige kommet til Julefrokost og har lige fået at vide at der vil komme et barn med skoldkopper og nu er jeg ved at skide i bukserne :-(. Jeg har haft det da jeg var barn men er det ikke noget med at man faktisk kan få det 2 gange???? Hvad ville I gøre? Tá hjem eller blive? Jeg er kun i 6. Uge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2011

th

Mutti2B skriver:

Jeg er så lige kommet til Julefrokost og har lige fået at vide at der vil komme et barn med skoldkopper og nu er jeg ved at skide i bukserne :-(. Jeg har haft det da jeg var barn men er det ikke noget med at man faktisk kan få det 2 gange???? Hvad ville I gøre? Tá hjem eller blive? Jeg er kun i 6. Uge.

hvis der ikke er sår på og de er friske, så ville jeg være taget hjem.

min veninde måtte ikke se sin datte i 14 dage, fordi hun havde været sammen med en der havde skoldkopper, Hun var i uge 31

Anmeld

25. december 2011

Mutti2B

th skriver:

hvis der ikke er sår på og de er friske, så ville jeg være taget hjem.

min veninde måtte ikke se sin datte i 14 dage, fordi hun havde været sammen med en der havde skoldkopper, Hun var i uge 31

Havde hun haft det før?

Anmeld

25. december 2011

th

Mutti2B skriver:

Havde hun haft det før?

ja hun havde, men det var i en mild form, og så kan man være uheldig at få det 2 gange fik hun at vide...

men ellers ring til vagtlægen og spørg, så har du da et lægeligt råd.

og så kan du måske være mere sikker

Anmeld

25. december 2011

KittyMaMa

Hvis du har haft mindre end 5-10 skoldkopper, eller var yngre end 6 måneder, da du selv havde det, kan du få det igen. Ellers ikke.

Så bliv du bare . Var selv ude for det samme da jeg ventede mit første barn (også til en julefrokost), og blev mega forskrækket. Ringede til lægevagten, der fortalte at jeg ikke havde noget at frygte!

/K

Anmeld

25. december 2011

norenberg

Man får kun skoldkoppet en gang i sit liv og det er en udtalelse jeg har fra en af danmarks dygtigate børne læger

Anmeld

25. december 2011

Agnete

Forstår din bekymring... Men i følge sundhedsplejerske.dk står der : "De fleste danskere har haft skoldkopper som børn.  Op mod 98 - 99 % er derfor immune overfor sygdommen og helt uden for risiko for smitte". Hvis du der i mod ikke havde haft skoldkopper, ville jeg løbe min vej
Kh Agnete

Anmeld

25. december 2011

An&Jo

norenberg skriver:

Man får kun skoldkoppet en gang i sit liv og det er en udtalelse jeg har fra en af danmarks dygtigate børne læger

måse han lige skal tage det udsagn op til overvejelse..

jeg har dokumenteret i min journal at jeg har haft skoldkopper 5!! gange, fordi min krop ikke kan finde ud af at immunisere sig overfor sådanne virus, så man kan godt få det flere gange..

det kommer an på ens immunforsvar, om den kan finde ud af at immunisere eller bekæmpe inden det kommer i udbrud..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.