hurtig hjælp til en fortvivlet mor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

967 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. december 2011

PernilleogDennis

Åååårh.. Ved ikke hvad jeg skal stille op.. Freya har ondt i maven.. Hun har ikke hafr afføring i små 4 dage nu.. Hun får mme NAN.

Hun har ondt når hun presser, nogen gange græder hun også... Det er såååå forfærdeligt at se.. Vi har prøvet alt.. Jeg ved ikke hvad der er galt.. Når hun endelig kommer af med det så er det en ORDENTLIG portion der ikke engang kan være i bleen.. sådan nogen to stk bleer fylder hun ca hver 4 dag... Men hun presser og presse hele tiden når hun er oppe.. hun har fået syrnet men uden effekt, og nu får hun lactolose på dag 4 idag.. Men det hjælper ikke endnu..

HVOR LANG TID GÅR DER FØR DET HJÆLPER?  Gider jeg hende mon for lidt.. SP siger start med 3 ml fordelt udover 2 måltider..?? Jeg synes ikke det virker som om hendes afføring er hård når det først kommer ud.... PUHA er der nogen af jer der har nogen gode råd??

Ps.. alt gymnastik, samt masseren på mavsen er prøvet men uden virkning..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2011

Mor til 2 drenge og 2 piger

Hej. Hvis jeg var dig ville jeg ringe til en vagtlæge for at høre hvor meget mere laktulose du må give hende og det kunne også godt være de  lige ville mærke hende på maven.

Børn der er kommet til verden har lidt umodne tarme. Havde også selv problemer med vores ældste søn som kom til verden 7 uger før tid selv om han var rent ammebarn.

Håber du kan bruge mit svar til noget. Hel og lykke med hende og glædelig jul.

Anmeld

24. december 2011

norenberg

jeg har selv en søn der er født for tidlig og som ikke kunne komme af med selv....laktolose virkede ikke på ham....det gav ham luft og smerter i maven....og det ses rigtig ofte ved spædbørn der bruger det....hvis jeg var dig ville jeg ringe til vagtlægen og høre om du måtte bruge movicol som er rigtig effektiv....hvis det er voksen breve skal det dog deles ud i mange små portioner min søn fik 1/16 del af et brev 2 gange dagligt....men dosering og alt det ved vagtlægen....

Anmeld

24. december 2011

Pige2009

Laura er ikke for tidlig født, men havde de samme udfordringer som helt lille. Der var intet der virkede på hende, men det gik over, da hun blev ældre. Håber der kan gøres noget for jeres lille spunk Har hørt flere have succes med Movicol...

Anmeld

24. december 2011

Taniakb

Isabella er ikke født for tidligt, men vi startede op med at bruge Allomin som MME.. Og da supermarkedet tætteste på, ikke har Allomin, tænkte vi at vi hoppede over til Nan .. Som vi i startede brugte på drikkeklar..

Hendes mave stoppede fuldstændigt med at virke.. Hun kunne simpelthen ikk komme af med det.

Så vi hoppede over til Lactulose ogAllomin igen .. Men få noget Lactulose i hende, masser hendes mave, cykel med benene.. det plejer også at hjælpe

Anmeld

24. december 2011

IAH

Børn må ikke græde utrøsteligt i lang tid. Kontakt lægen.

Min lille dreng har tit haft forstoppelse. Vi tog ti ham med til lægevagten. Det synes jeg også godt du kan gøre. 

Da vi var hos vagtlægen viste han en metode, som hjælper baby. kan hjælp baby. Det er vitterligt ulækker, men her kommer det.

Vi tager et par handsker smurt med vaseline på. Vi stikker fingeren ca 1 cm op bagi. Det starter en pressetrang. Det lyder ulækkert og det er det også. Der kommer mere pubæ end man skulle tro! Ellers er det laktulose, men det hjælper ko ikke akut.

Men kontakt vagtlægen først, måske kan de vise dig det.

God jul!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.