Masig skriver:
Allerede da jeg var ca 5 uger henne begyndte jeg så småt at være lidt øm i halebenet hvis jeg havde siddet lidt for tilbagelænet i sofaen, altså når jeg havde siddet på halebenet. Så var jeg øm bagefter når jeg skulle rejse mig.
Men nu to uger efter ca er det blevet helt sindssygt. Jeg kan ikke sidde ned, ligge ned og nogle gange faktisk heller ikke gå før jeg simpelthen får så sindssygt ondt i halebenet at jeg dårligt kan bevæge mig. Når jeg har ligget ned, kan jeg næsten ikke rejse mig igen af smerter...
Har lige oplevet det igen nu her, har lige støvsuget og ville lige slappe lidt af på sofaen, men det var fuldstændig sindssygt så ondt det gjorde da jeg skulle rejse mig igen.
Er det normalt at man kan have så ondt i halebenet så tidligt???
Ja, det kan man godt have (been there, done that, still got it)
Men det tyder på at du måske er på vej imod en bækkenløsning, så efter jul, ville jeg nok se at komme til lægen og få en henvisning til fys så du kan blive testet.
Du kan afhjælpe det meget ved IKKE at sidde i bløde lænestole og sofaer.
Hold dig til spisestuestole eller fx en kontorskol med armlæn, som du tilpasser specielt til dig.
Det er vigtigt at din ende og lår er helt vandrette, når du sidder ned, sådan at din rumpe ikke synker ned i forhold til lårene eller at din ende heller ikek er højre end dine lår, så de er skrå.
Det lyder dumt, men for nogle hjælper det at have en oppustelig gummiring at sidde på, for andre er det helvede, så prøv dig frem.
Du kan også have et brækket haleben, som er groet skævt sammen, og som nu pga graviditeten og hormonerne bliver påvirket.

Kærligst
Sussie