Overvægt ogpåtænker sig at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

982 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. marts 2009

Sisel

Jeg har læst en del artikler på nettet om det at være gravid og overvægtig, og er efterhånden godt nok inde i problemstillingerne ved det.

Men nu er jeg svært overvægtig, med en BMI på 47. Min søster fik graviditetssukkersyge og bæggenløsning under sin graviditet.

Jeg tænker på om det vil være farligt for mig, at blive gravid når jeg er overvægtig? Altså har jeg større risiko for evt selv at dø eller noget i den stil pga overvægt og graviditet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2009

LineD

Hej Sisel.
Nu er jeg selv kun en smule overvægtig (BMI 28) men hvad jeg har kunne læse og erfaret mig gennem min venindes graviditet (Hun var meget overvægtig) så er der jo det større risisi, både for dig, men også for barnet.
Min veninde blev meget syg, både af graviditetssukkersyge og bækkenløsning, men hun fik så også svangerskabsforgiftning, om man kan koble det sammen med overvægten kan jeg ikke svare på, men hun og bebs svævede mellem liv og død på et tidsspukt.

Jeg er sikker på at nogle overvægtige har en helt alm. graviditet, mens andre knap nok kan blive gravide, og når de endelig bliver det må de kæmpe med helbredet.

Jeg synes ikke at det skal skræmme jer fra babydrømmen, Men måske opveje fordele og ulemper omkring det, og evt. prøve at tabe sig lidt inden en evt. graviditet?

Knus Line

Og masser af babystøv

Anmeld

4. april 2009

kristine28

jeg er gravid for 3 gang og alle gravidteter har jeg været overvægtig 2 og 3 gang med bmi på 35 og den 1 bmi på omkring 30 og jeg har haft ukompliseret graviditeter alle gagne der er nok nogle der har besværeret graviditeter men der kan altså være nogen uden

Anmeld

4. april 2009

Challe13

Først og fremmest handler det om at tjekke hvad der indtages.... derefter motions niveauet....
spiser du ikke sundt inden graviditet er det en god ide at komme igang hurtigst mulig. motioneres der ikke... så også igang her HURTIGST mulig... da det er til stor gavn både for dig selv og evt.. kommende barn.

Jeg har selv lige været en graviditet igennem, men jeg tror jeg hører til en af de HELDIGE overvægtige for jeg klarede mig godt igennem, fik dog graviditets betinget sukkersyge MEN det kan slanke mennesker altså også få... ( jeg er dog i fare zonen pga. der er sukkersyge i fam.)

og når du bliver gravid, skal der stadig arbejdes for at du ikke tager mere end højest nødvendigt på for at passe på barnet og dig selv.
pøj pøj m projektet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.